• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Omkasting bad + wand naast het bad (muurzijde)

dieterdhondt

Nieuw Lid
Lid geworden
19 sep 2020
Berichten
83
Waarderingsscore
3
Punten
8
Beste

een vraagje aangaande het installeren van ons bad. Het bad heeft een kader waarin het geinstalleerd zal worden. Tussen de wand en het bad zal 10-15cm zitten omdat daarin ons kraanwerk zal zitten slangoprolsysteem. Het kader zou als materiaal groene mdf willen gebruiken. Maar de vraag is, aan de wand rond het bad zelf zal enkel blauwe gyproc zitten. Is het voldoende dat die geschilderd wordt met acrylverf of zou ik eerst beter een kerdidoek plaatsen en dan een ander materiaal tegen plaatsen? Ik vraag dit als onze kinderen in bad zitten en er durft als eens water uit het bad verdwijnen tegen de omliggende muren of die blauwe gyproc en verf voldoende is of niet, of we beter uitkijken naar iets anders?

We gaan sowieso gaan tegels plaatsen in de badkamer. Momenteel is er enkel gyproc en nieuw pleisterwerk gezet op de binnenmuren. De uitbouw van de badkamer is bezet met gyproc dat zal overschilderd worden.

Bedankt!
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Enkel waar er water op de wanden komt.
dat wordt niet gedaan bij een wastafel.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Het is mij eigenlijk wat onduidelijk wat je nu eigenlijk gaat maken. Een kader uit groene mdf? Dan gyproc? Dan verven? Dan tegels? Heb je toevallig niet een schets?

Zoals @art zegt: waar langdurig water komt altijd een doek plaatsen. Maar het kan misschien handiger zijn je omkasting direct in bouwplaten te maken.
 
Laatst bewerkt:

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Zeker tegen het bad en tot 40-60cm boven het bad zou ik alles bekleden met Kerdi en tegels.
Kinderen en water...
Ook plinten goed afkitten onderaan, zodat er geen water onder kan lopen.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan