• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Omheining met poortje tussen tuin en bos

J Pierre

Lid
Lid geworden
22 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik ben op zoek naar een goede afsluiting met een poortje voor een klein tuintje dat uitgeeft op een openbaar bosje. Enerzijds willen we het zicht op het bos bewaren maar anderzijds moet er wel een afsluiting zijn tegen inbrekers. Het gaat enkel over de achterkant van de tuin. De zijgrens met de buren is afgesloten met eenvoudige draad en beukenhaag.
Vanuit praktisch oogpunt gaat de voorkeur uit naar een makkelijk plaatsbare oplossing, bvb paaltjes in de grond kloppen, maar ik weet niet of we zo tot een duurzame oplossing kunnen komen.
Suggesties?

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
2.595
Punten
113
Palen in de grond met een prikkeldraad ertegen. Goedkoop, makkelijk en inbrekers komen er niet zomaar door

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.841
Punten
113
Prikkeldraad moet afgeschermd zijn. Dwz je mag dat niet op de grens plaatsen. Moet op 50 cm ervan.
Mag zelfs niet bovenop een draadafsluiting want je zou de inbreker kunnen verwonden.... staat zo in de wet.

Eerste vraag die je moet stellen is of je wel mag een poort zetten met uitgang naar dat bosje.
Wordt nogal dikwijls geweigerd omdat het bosje dan loopschade heeft. Dus paadjes die eigenlijk niet kunnen.

Inbraakpreventie en dan een poort ?
Nogal raar , als er ene aan die poort staat te prutsen kan nogal rap de associatie gemaakt worden. Haha die krijgt zijn sleutel niet in t gat.
Voor afsluiting, inbraakveilig nooit met een bovenbuis werken of onderaan een betonboord.
Voet kan daar op steunen en die baar zorgt ervoor dat je je kunt optrekken en wip je bent over die draadafsluiting.

Enigste wat effect heeft is haag, draadafsluiting en dan terug een haag.

J Pierre

Lid
Lid geworden
22 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
18
Bedankt!
Ik ging ervan uit dat de meest inbraakvriendelijke oplossing er een was met vaste elementen, maar die zijn inderdaad makkelijker om zomaar over te springen.
Het zullen dan paaltjes, draad en haag worden.
Zal eens informeren ivm poortje, ook al is het maar voor sporadisch gebruik.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan