Omgekeerde gordijnkasten of nis in plafond

Lid geworden
14 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
We willen Gyproc plafonds laten steken in onze nieuwbouw en zouden daar graag omgekeerde gordijnkasten of nis in het plafond, in laten voorzien voor gordijnen/jaloezieen/... de keuze is nog niet gemaakt.

Hoe breed neem je die nis ongeveer?
Iemand die dit ook heeft en enkele foto's zou willen plaatsen en/of iemand die voorbeelden op Internet weet staan? 

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zou denken aan 12 a 15 cm

Lid geworden
26 feb 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste Bouwpet,

Volgens mij kies je dit best afhankelijk van 1. wat je erin wilt hangen en 2. hoogte van je plafonds en 3. wat mogelijk is.

Onze gordijnnissen zijn aan de ene kant 15 cm breed en aan de andere kant 20 cm breed. Aangezien we gordijnen willen hangen aan de 15 cm brede kant is dit geen probleem. Aan de 20 cm brede kant willen we stores hangen en in een andere kamer rolgordijnen. Dit zou niet lukken als de gordijnnis maar 15 cm breed was (wij hebben vrij hoge ramen en plafonds). Die van 15 cm breed konden we niet breder nemen (verbouwing), maar aangezien je over nieuwbouw spreekt, is dat een probleem dat jullie misschien niet hebben.

Wat je zeker ook niet mag vergeten, is de hoogte van de gordijnnis. Als je rolgordijnen hangt en het onderste deel komt uit de gordijnnis, dan trekt dat op niet veel... De hoogte van onze gordijnnissen is een goede 20 cm.

Hierbij foto waarbij je onze gordijnnis wel ziet. Het gaat om de 20 cm brede gordijnnis. Een betere foto heb ik niet van die gordijnnissen. Hopelijk ben je er iets mee.

Groetjes Helena.

Bijlagen

• wp_20170204_002.jpg
    wp_20170204_002.jpg
    354,2 KB · Weergaven: 22
Bovenaan