Offerte werken elektricien

• Tags bekabeling elektriciteitsbord elektriciteitswerken elektrische installatie
  • Status
    Niet open voor verdere reacties.
    Lid geworden
    20 jul 2022
    Waarderingsscore
    2
    Punten
    3
    Beste mensen.
    Graag zoek ik een elektrieker die een richtprijs kan maken voor deze werken van de huis die ik ga kopen.
    Dank u

Inbreuken schema's en plannen:

1.01. - Het eendraadsschema van de elektrische installatie is niet aanwezig op het ogenblik van de controle. (Boek 1, Onderafdeling 3.1.2.1. (a))
    1.02. - Het situatieplan van de elektrische installatie is niet aanwezig op het ogenblik van de controle. (Boek 1, Onderafdeling 3.1.2.1. (a))
    Inbreuken aardingsinstallatie:
    3.04A. - De aardingsonderbreker van de aardverbinding kan slechts moeilijk of helemaal niet geopend worden (wegens corrosie, verf,…). Het is noodzakelijk
    om deze te vervangen. (Boek 1, Onderafdeling 5.4.3.5.)
    Uitleg: GARAGE
    3.11. - De contactdozen voorzien van een aardingscontact moeten ook verplicht verbonden worden via de beschermingsgeleider met de algemene
    aardingsinstallatie. (Boek 1, Onderafdeling 5.3.5.2. (b))
    Uitleg: DOORHEEN DE WONING

Inbreuken differentieelstroominrichtingen:

5.01 - Ten minste een verzegelbare differentieelstroominrichting met een aanspreekstroom van ten hoogste 300mA moet in het begin van de elektrische
    installatie aangebracht worden. (Boek 1, Onderafdeling 4.2.4.3. (b))
    · De differentieelstroominrichting is niet geplaatst in het begin van de installatie. (Boek 1, Onderafdeling 4.2.4.3. (b))
    Niet alle (eind)stroombanen in de installatie worden beveiligd door de differentieelstroominrichting. (Boek 1, Onderafdeling 4.2.4.3. (b))
    Uitleg: PV NIET ACHTER DIFF
    5.08A. - Een differentieelstroominrichting met een grote (30mA) of zeer grote gevoeligheid (10mA), ondergeschikt aan deze geplaatst aan het begin van de
    installatie, moet voorzien worden voor de vast opgestelde gebruikstoestellen, stuur- en regeltoestellen en contactdozen in stortbadzalen en badkamers.
    (Boek 1, Onderafdeling 4.2.4.3. (b))
    5.08B. - Een differentieelstroominrichting met een grote (30mA) of zeer grote gevoeligheid (10mA), ondergeschikt aan deze geplaatst aan het begin van de
    installatie, moet voorzien worden voor de inrichtingen voor het aansluiten van wasmachines, droogkasten en afwasmachines. (Boek 1, Onderafdeling
    4.2.4.3. (b))

Inbreuken elektrische installatie:

7.04A. - De schakelaars, contactdozen,… moeten voorzien worden van de nodige afdekplaatjes. (Boek 1, Onderafdeling 1.4.1.3.)
    Uitleg: AFTAKDOOS GARAGE
    7.10. - In de huishoudelijke installatie zijn de contactdozen op laagspanning niet van het "kindveilige" type. (Boek 1, Onderafdeling 4.2.2.3. (b))
    Uitleg: ACHTERBOUW
    7.10A. - Contactdozen waarvan het aardcontact werd afgebroken of verwijderd voldoen niet meer aan de betreffende CE-markering, en zijn dus niet
    toegelaten. (Boek 1, Onderafdeling 1.4.1.1./1.4.1.3.)
    Uitleg: KELDER
    7.11. - Contactdozen zonder aardcontact moeten verplicht beveiligd worden door een differentieelstroominrichting (al dan niet ondergeschikt) met grote
    (30mA) of zeer grote (10mA) gevoeligheid. (oude huishoudelijke installaties daterend van voor 01/10/1981) (Boek 1, Afdeling 8.2.1. (6))
    Uitleg: DOORHEEN DE WONING
    7.12A. - De wandcontactdozen bevestigd op (geplaatst in) de wand van lokalen waarin geen vochtgevaar bestaat (AD1), moeten geplaatst worden op
    een hoogte van ten minste 0,15m boven het afgewerkte grondoppervlak. (Boek 1, Onderafdeling 5.3.5.2. (a))
    Uitleg: LIVING + ACHTERBOUW
    7.20. - Het elektrisch materieel geïnstalleerd op brandbare materialen is ofwel voorzien van een omhulsel uit onbrandbaar, onbrandbaar gemaakt of
    zelfdovend materiaal, ofwel volledig gescheiden van deze brandbare materialen door elementen uit onbrandbaar, onbrandbaar gemaakt of zelfdovend
    materiaal. (Boek 1, Onderafdeling 4.3.3.5.)
    Uitleg: ZOLDER
    7.22. - De wartelinvoeren van de omhulsels met dubbele isolatie moeten uit isolerend materiaal vervaardigd zijn. (Boek 1, Onderafdeling 5.2.6.1.)
    7.22A. - Per wartelinvoer voorzien op schakel- en verdeelborden, schakelaars, contactdozen of aftakdozen is slechts één elektrische kabel toegelaten. (Boek
    1, Onderafdeling 5.2.6.1.)
    7.22B. - Alle niet-gebruikte (wartel)invoeren (schakel- en verdeelborden, schakelaars, contactdozen of aftakdozen) moeten degelijk afgedicht worden.
    (Boek 1, Onderafdeling 5.2.6.1.)
    7.24. - Verlichtingstoestellen: (Boek 1, Onderafdeling 5.3.4.2.)
    · De lamphouders met genaakbare actieve delen mogen niet gebruikt worden in open toestellen tenzij ze buiten het genaakbaarheidsgabarit van
    de gebruiker opgesteld zijn. (Boek 1, Onderafdeling 5.3.4.2. (e))
    Uitleg: GARAGE
    Dit verslag mag enkel in zijn geheel afgedrukt of gekopieerd en verspreid worden. In zijn digitale vorm geldt dit rapport als origineel exemplaar.
    Referentie: 202406005291 v1
    Uitgiftedatum verslag: 26/06/2024 - Datum controle: 26/06/2024 (12:44 - 13:41) p. 3/25
    Inbreuken leidingen en kleurcode:
    8.17. - De geplaatste elektrische leidingen en kabels zijn niet conform (vb. soepele tweelingkabels (VTLmB), vlakke kabels met PVC isolatie (LMVVR), coaxiale
    kabels (COAX), telefoonkabels (VVT),…)
    Uitleg: KELDER + ONDER KEUKENKASTEN + BADKAMERMEUBEL + BUITENVERLICHTING + ONDER AFDAK + ACHTERBOUW

VASTSTELLINGEN: Opmerkingen

· A - De schema’s van de elektrische installatie moeten verplicht bewaard worden in het dossier van de elektrische installatie. Het is evenzeer sterk aangeraden
    om één exemplaar te bewaren in de nabijheid van het elektrisch hoofdbord.
    · A - Alle differentieelstroominrichtingen in de elektrische installatie moeten periodiek (vb. maandelijks) getest worden met behulp van de testknop (cfr.
    voorschriften van de fabrikant).
    · A - Deze controle omvat enkel de zichtbare delen van de installatie.
    · A - De uitgevoerde controle is een momentopname. Dit keuringsattest is slechts een weerspiegeling van de elektrische installatie op het ogenblik van de
    keuring.
    · B - Het is niet uitgesloten dat er bijkomende inbreuken worden vastgesteld bij voorleggen van de schema’s.
    · B - Er konden geen controleverslagen van eerdere bezoeken worden voorgelegd. Dit controlebezoek heeft als doel het dossier van de elektrische installatie
    opnieuw te vervolledigen.

Blijf eens kalm, ik maak de vergelijking met jouw job, je schrijft:
    Ik ben autotechnieker moet dagelijks problemen oplossen dus zal zelf ook wel wat gaan doen.
    Als iemand nu schrijft op een forum: mijn auto valt stil, dan moet jij toch ook eerst de wagen zien om te weten wat er aan kosten zijn?
    Zit die zonder benzine, is de carburator stuk, of heeft de hele motor geen compressie meer... Dus mogelijke breuken met verschillende prijzen.
    Stel dezelfde persoon vraagt is het nog de moeite om te herstellen? Da's geval per geval, hoe oud, wat is er nog stuk etc.
    Je lijst is een algemene omschrijving, dat kan je enkel ter plaatse evalueren en een raming maken. Plus wil je een basic opstelling of domotica en snufjes?

Dus het is niet eenvoudig om via een scherm een diagnose te stellen.
    Met hevig te reageren, kom je niet dichter, eerder verder van een mogelijke oplossing.

Ik zal eerlijk zijn : ik heb al voor veel minder ooit eens een (tijdelijke) ban gehad op een forum , en dan was mijn # indertijd eerder ludiek ...in mijn toenmalig jeugdig enthousiasme.
    Wat TS hier schrijft gaat er mijn inziens echt wel over en ik vraag me af of er hier mods moeten in tussen komen ??

Je vraag is dan ook op een wijze gesteld waar we NIKS mee weten. Dat is zoals vragen "wa kost nen otto". Wel, tussen de 2000€ voor een occasie en de 200000€ voor een Ferrari.

Ga je alles vernieuwen, moet alles opnieuw gedaan worden, is het een rijhuis, is het een villa... en dan spreken we nog niet eens over wat je wil qua verlichting, domotica,... Voor rijhuizen van identieke grootte heb ik al nieuwe installaties gedaan voor 7500€ en voor 50000€.

Maar trek vooral uw kabels zelf, je kan hier dan binnenkort komen vragen "wat voor een kabel moet ik trekken voor de elektriciteit in de huis die ik gekoopt heb".
    Beetje respect tov mensen die jou gratis info geven is misschien op zijn plaats ?
    Het is niet omdat een antwoord jou niet zint dat je daarom anderen moet uitschelden....
    Jou Roemeen heeft je blijkbaar al heel wat verder geholpen.....

Kijk eerst eens in eigen boezem. Lees je eigen bericht en stel jezelf dan eens de vraag of iemand die bv een offerte moet geven,.ook de info heeft van wat je wil. Want helaas kunnen wij niet in jou hoofd kijken.
    Wil je basis installatie , of idd doorgedreven domotica ? Zelf hoef ik dat ook niet, maar afgeven op mensen die het wel willen.....beetje laag bij de grond.
    Ga je zelf kabels alles doen, dan kan je veel besparen, dat heb ik ook gedaan. Enkele rollen kabels, ergens een mooie recente kast gevonden. Zekeringen kosten ook niet het einde.

Dan is het idem....lijst je benodigheden op en vraag offertes bij enkele aanbieders. Installeer alles volgens de geldende AREI-regels. Maak je eendraadsschema en situatie plan op en je bent er.

Idem voor de andere technieken.

Verder zal het dan wel lukken denk ik, want waarom je een vraag komt stellen....
    Niet ons probleem, maar jij bent degene die met een probleem/vraag zit..... misschien in het achterhoofd houden.

Veel succes

Laatst bewerkt door een moderator:
    Je vraag is dan ook op een wijze gesteld waar we NIKS mee weten. Dat is zoals vragen "wa kost nen otto". Wel, tussen de 2000€ voor een occasie en de 200000€ voor een Ferrari.

Ga je alles vernieuwen, moet alles opnieuw gedaan worden, is het een rijhuis, is het een villa... en dan spreken we nog niet eens over wat je wil qua verlichting, domotica,... Voor rijhuizen van identieke grootte heb ik al nieuwe installaties gedaan voor 7500€ en voor 50000€.

Maar trek vooral uw kabels zelf, je kan hier dan binnenkort komen vragen "wat voor een kabel moet ik trekken voor de elektriciteit in de huis die ik gekoopt heb".
    Beetje respect tov mensen die jou gratis info geven is misschien op zijn plaats ?
    Het is niet omdat een antwoord jou niet zint dat je daarom anderen moet uitschelden....
    Jou Roemeen heeft je blijkbaar al heel wat verder geholpen.....

Kijk eerst eens in eigen boezem. Lees je eigen bericht en stel jezelf dan eens de vraag of iemand die bv een offerte moet geven,.ook de info heeft van wat je wil. Want helaas kunnen wij niet in jou hoofd kijken.
    Wil je basis installatie , of idd doorgedreven domotica ? Zelf hoef ik dat ook niet, maar afgeven op mensen die het wel willen.....beetje laag bij de grond.
    Ga je zelf kabels alles doen, dan kan je veel besparen, dat heb ik ook gedaan. Enkele rollen kabels, ergens een mooie recente kast gevonden. Zekeringen kosten ook niet het einde.

Dan is het idem....lijst je benodigheden op en vraag offertes bij enkele aanbieders. Installeer alles volgens de geldende AREI-regels. Maak je eendraadsschema en situatie plan op en je bent er.

Idem voor de andere technieken.

Verder zal het dan wel lukken denk ik, want waarom je een vraag komt stellen....
    Niet ons probleem, maar jij bent degene die met een probleem/vraag zit..... misschien in het achterhoofd houden.

Veel succes
    Bedankt ik heb alles voor elkaar gekregen nieuwe kabels getrokken naar slaapkamers en zolder aangezien muur toch kaal was en gestuct moet worden overal.
    Paar gleuven slijpen en trekken.
    Nieuwe zekeringkast+eendraadschema+keuring gaat elektrieker doen.
    Wat ik over de vloer gekregen hebt van elektriekers van 7500 euro tot zelfs 15000 euro voor hetzelfde werk.
    Heeft me 1000 euro aan materiaal gekost+2000 euro aan de elektrieker die alle kleine dingen gaat regelen die op afkeur stonden.

Het is dus nog niet geregeld. Iets met beer en schieten... Maar des te beter dat het gelukt is.

Als ik het topic zo doorlees heb ik alleen maar medelijden met de mensen die ooit je woning gaan kopen...

Het is dus nog niet geregeld. Iets met beer en schieten... Maar des te beter dat het gelukt is.

Als ik het topic zo doorlees heb ik alleen maar medelijden met de mensen die ooit je woning gaan kopen...
    Omdat ik paar gleuven niet liet slijpen aan een vakman van een elektrieker?
    Om de 10cm een prijskosten van 500 euro makkelijk verdiend ja die vakmannen elektriekers hier en daar.

Om de 10cm een prijskosten van 500 euro makkelijk verdiend ja die vakmannen elektriekers hier en daar.
    'Tzijn echt dieven die elektriekers, ze moesten ze in de bak steken .... :devilish:
    Anderzijds : er zijn er wel tekort, (ze moeten er zelfs al uit Roemenie laten komen) dus als ge u geroepen voelt ......veeeeeeeeeeeeeeel geld mee te verdienen :love:

Pak u nen btw nr, een slijpschijf, mss zelfs een sleuvenfrees en ne stofzuiger en begin maar te cashen

• Leuk
    Waarderingen: BnB2

'Tzijn echt dieven die elektriekers, ze moesten ze in de bak steken .... :devilish:
    Anderzijds : er zijn er wel tekort, (ze moeten er zelfs al uit Roemenie laten komen) dus als ge u geroepen voelt ......veeeeeeeeeeeeeeel geld mee te verdienen :love:
    Ze moeten ze uit Roemenië halen omdat niemand hier nog electricien wil worden. Vorige jaar op de opendeurdag van onze lokale technische school zaten er welgeteld 3 leerlingen in het 6de jaar elektrotechnieken. 2 gingen verder studeren en 1 had al werk als onderhoudselectricien bij een groot bedrijf.

Zoals @Kaffe zegt begin het zelf. Weet u wat u aan uw baas kost?

Trouwens de Roemenen die u inhuurt weet u hoeveel hun baas daarop verdient? Een stucadoor die ik werken laat doen heeft 20 ploegen oostblokers aan de gang. Mooie Porsche, knappe villa en daar houdt het niet bij op.

Er is altijd iemand die de rekening moet betalen, de zon gaat niet voor niets op.

Laatst bewerkt:

Ze moeten ze uit Roemenië halen omdat niemand hier nog electricien wil worden. Vorige jaar op de opendeurdag van onze lokale technische school zaten er welgeteld 3 leerlingen in het 6de jaar elektrotechnieken. 2 gingen verder studeren en 1 had al werk als onderhoudselectricien bij een groot bedrijf.

Trouwens de Roemenen die u inhuurt weet u hoeveel hun baas daarop verdient? Een stucadoor die ik werken laat doen heeft 20 ploegen oostblokers aan de gang. Mooie Porsche, knappe villa en daar houdt het niet bij op.

Er is altijd iemand die de rekening moet betalen, de zon gaat niet voor niets op.
    Dan nog rechtvaardigt het niet om voor 1000 euro materiaal nog eens 14000 euro extra bovenop te tellen voor 1/2 weken werk

Dan nog rechtvaardigt het niet om voor 1000 euro materiaal nog eens 14000 euro extra bovenop te tellen voor 1/2 weken werk
    Dat is zijn goed recht om dat te doen.
    En het is jou goed recht om te vinden dat dat buiten proportie is.
    En dan is het toch heel simpel..... Niet ?
    Dan ga je niet akkoord met de offerte en zoek je verder

Uw hebt uw eigen stelling mbt de Roemenen al onderuit gehaald…

Verder kan/ga ik niet op dit specifieke geval in omdat ik de feiten niet gezien heb en u simpelweg (niets persoonlijks) niet geloof. Als dit gebeurd vraag je een 2de, 3de, x-ste offerte.

U als specialist autotechnieken zou op de hoogte moeten zijn dat de autoconstructeurs software gebruikten, misschien nog steeds, die bepalen wat een onderdeel kost naar het gevoel van de klant. Een voorbeeld: voor het gevoel van de klant kost een waterpomp €500 maar in werkelijkheid kost deze slechts €40. Bij vervanging kwam dan mooi €500 op het factuur staan.

Verder kan/ga ik niet op dit specifieke geval in omdat ik de feiten niet gezien heb en u simpelweg (niets persoonlijks) niet geloof. Als dit gebeurd vraag je een 2de, 3de, x-ste offerte.

U als specialist autotechnieken zou op de hoogte moeten zijn dat de autoconstructeurs software gebruikten, misschien nog steeds, die bepalen wat een onderdeel kost naar het gevoel van de klant. Een voorbeeld: voor het gevoel van de klant kost een waterpomp €500 maar in werkelijkheid kost deze slechts €40. Bij vervanging kwam dan mooi €500 op het factuur staan.
    Hier de offerte als je niet gelooft die blaaskaak elektrieker 15000 euro

Ik zou die offerte toch anonimiseren, je bent 'm tenslotte aan het zwartmaken...

En als ik die offerte bekijk staat daar een hypothetische post op van max 175u om je installatie conform te maken. Dat lijkt mij heel ruim gerekend, mij lijkt dat geen onredelijke offerte. Juist vrij correct.

Hier de offerte als je niet gelooft die blaaskaak elektrieker 15000 euro
    Sorry, maar denk dat je alles buiten proportie aan het trekken bent.
    Er wordt gerekend aan 50€/u .... Kan je toch moeilijk "blaaskaak" noemen.
    Verder lijken de meeste andere prijzen ook vrij normaal, we weten immers niet alle omstandigheden die bij bepaalde werken horen.

Tussenkomst Moderator

Ej gasten... 't was schoon weer van 't weekend... Ook in dit topic, dat ondertussen op slot gaat, ga ik de grove borstel er door jagen. Is het nu zo moeilijk om een beetje on topic & beleefd te blijven. En als er nu 1 ding is dat ik geleerd heb: Als een zelfstandige een offerte maakt, en je bent er niet mee akkoord, dan klasseer je die verticaal en ga je naar de volgende. Het heeft echt geen zin om iedereen over dezelfde kam te scheren, dief te noemen, ...

Ow ja, en als het toch allemaal dieven zijn, die zelfstandige mensen in de bouw... Begin dan zelf, maar kom er hier aub niet over klagen, en als je het zelf begint te doen, kom dan ook niet klagen over die lastige particulieren... Hebben we geen boodschap aan.

ff filosofisch... De wereld zou zoveel mooier zijn moest iedereen een beetje positiever zijn...

Laatst bewerkt:
    Status
    Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan