Offerte ramen renovatie

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Net enkele offertes gekregen voor alu ramen:

Het betreft 30 ramen (veel kleine raampjes) waarvan 2 grote schuiframen. Totaal glasoppervlak zo’n 65m2

Allen dubbel glas 4/16/4 of 4/15/4

Ug 1.1

Het prijsverschil tussen de laagste en de hoogste is enorm.

Aliplast Futural 65: 30.385 euro

Pieret System: 34.115

Schuco: 49.375

vb. vergelijking van een schuifraam van 4450 x 2520

Aliplast: 4.095

Pierret: 3.793 (maar wel max hoogte van 2400)

Schuco: 5.642

Nu lees ik wel overal dat Schuco de top is maar is het echt 60% meer waard? En dan breken ze nog niet eens de oude ramen af, terwijl de andere dat wel doen.

Is kiezen voor Alisplast een goede keuze? We willen nu niet noodzakelijk de goedkoopste uit de hoop kiezen maar he budget is al enorm.

Mensen met ervaring? Meningen? Waar moeten we zeker op letten bij het vergelijken?

We hebben tevens offertes voor hout (meranti) gekregen van Schuco is die 32.000 en van Pierret 33.773. Prijsverschil hout – alu is er dus niet.

Bedankt

Lid geworden
24 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Stella1;1745598 wrote:
Net enkele offertes gekregen voor alu ramen:

Het betreft 30 ramen (veel kleine raampjes) waarvan 2 grote schuiframen. Totaal glasoppervlak zo’n 65m2

Allen dubbel glas 4/16/4 of 4/15/4

Ug 1.1

Het prijsverschil tussen de laagste en de hoogste is enorm.

Aliplast Futural 65: 30.385 euro

Pieret System: 34.115

Schuco: 49.375

vb. vergelijking van een schuifraam van 4450 x 2520

Aliplast: 4.095

Pierret: 3.793 (maar wel max hoogte van 2400)

Schuco: 5.642

Nu lees ik wel overal dat Schuco de top is maar is het echt 60% meer waard? En dan breken ze nog niet eens de oude ramen af, terwijl de andere dat wel doen.

Is kiezen voor Alisplast een goede keuze? We willen nu niet noodzakelijk de goedkoopste uit de hoop kiezen maar he budget is al enorm.

Mensen met ervaring? Meningen? Waar moeten we zeker op letten bij het vergelijken?

We hebben tevens offertes voor hout (meranti) gekregen van Schuco is die 32.000 en van Pierret 33.773. Prijsverschil hout – alu is er dus niet.

Bedankt

Heb +/- hetzelfde meegemaakt. Prijsverschillen zijn enorm.

Uiteindelijk meerdere offertes gevraagd en gekozen met mijn hart, voor diegene die mij het meest aanstond, géén gladde verkopers, géén gezever, gewoon recht uit rechtaan.

Lid geworden
5 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Er zijn nog andere spelers op de markt. In Duitsland is WICONA bijvoorbeeld even groot als Schuco qua marktaandeel en kwaliteit. Werken ook met merkeigen beslag. Ik zeg altijd, er zijn geen slechte systemen enkel slechte producenten......Betreffende de prijs,uit vergelijk tussen de verschillende systemen is er eigenlijk aan de basis geen noemenswaardig verschil. Eindprijs hangt van winstmarges en overall kost producent af.

Lid geworden
23 dec 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb je al gekeken welk type van "schuifraam" er is aangeboden ? Want er bestaan 4 verschillende soorten gaande van 2500€ tot 5500 € afhankelijk van het type werking en duurzaamheid voor dezelfde afmeting ... de levensduur is natuurlijk ook evenredig ! Waarom kost een audi of BMW van 2000 cc meer dan een... zeg maar bijv (niet negatief bedoeld ) Renault of Citroen ? Logisch zeggen ze dan maar ... "Alles heeft zijn reden " als je dat als leuze meeneemt bij je keuzes zal dit een verstandige leidraad zijn .

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben nu ook een offerte binnen voor Van Beveren: 34.000 met 20% korting = 26.500

Dat is dus de helft van de prijs van Schucco.

We doen morgen onze tournee bij Aliplast, Schuco en Van Beveren en om alles eens goed te bekijken/bespreken.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
14
Punten
38
Wat was de uitleg van Schuco voor de meerprijs?

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bleek dus dat we appelen en peren aan het vergelijken waren bij de eerste offertes (een mens vraagt zich soms af waarom je een architect een fortuin betaalt maar bon)

We zijn dus heel wat wijzer geworden na onze ronde.

Schuco is en blijft de duurste. De profielen van de 1ste offerte waren de AWS70.

We zijn dan naar een AWS 65 toegegaan. Kostenplaatje ligt nog steeds rond de 36.000 euro.

Daarlangs hebben we ook een offerte voor

Van Beveren Perfectal 60: 34.000 (Uw=1,75W/m2K)

Van Beveren B70: 35.000 (Uw=1,65W/m2K)

Van Beveren B70 Thermo: 32.000

Aluplast Futural 65: 28.000

Aluplast Eco Futural: 30.000

(geen Uwaarden gekregen voor de anderen)

Schuco is heel mooi, beslag is volledig in inox (hoewel niet zo belangrijk voor het oog), verborgen scharnieren en handvaten in inox.

Aluplast heeft ook verborgen scharnieren, maar handvaten zijn zoals bij Van Beveren in de kleur van het profiel.

Maar tussen de profielen zelf vind ik niet dat er echt veel verschil zit in uiterlijk. Verdoken scharnieren zijn mooier maar ik vind dat dus geen 25% meer waard (er hangt toch een gordijn voor).

We hebben ook een prijs voor PVC Schuco Corona en dan zitten we rond de 20.000 euro voor alles.

Aluplast, hoewel een van de goedkoopste, zal waarschijnlijk afvallen. Het is een massaonderneming waar je echt een nummer bent. De verkoper heeft enkel tegen mijn man gesproken, heeft nu ook de offerte enkel doorgestuurd naar mijn man, vind het eigenlijk best onbeleefd, zeker anno 2012, man zegt dat ik mij daar moet overzetten… Maar ze hebben ook nog eens 12 -16 weken nodig om te plaatsen. Veel te lang. De andere doen het in 8 a 10 weken.

We gaan waarschijnlijk naar een combinatie gaan van PVC en alu. PVC voor de kelder/garage waar we toch 11 ramen/deuren hebben en wat dus in het totale kostenplaatje serieus doortelt.

Bij wie is nog niet zeker, bij de een krijgen we 20% korting, maar zij plaatsen enkel. Bij de ander, familieschrijnwerkerij (voorlopig?) geen korting. Buikgevoel zegt schrijnwerker, ook omdat alles kon en mocht, maar 20% is natuurlijk mooi meegenomen.

Bovenaan