Offerte ramen & deuren

Lid geworden
30 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben recent een huis gekocht en wij zijn intussen wat offertes aan het vragen.

Ik zou hier dus wat hulp mee kunnen gebruiken, aangezien wij geen flauw idee hebben wat veel/weinig is voor nieuwe ramen en deuren :)

Wij hebben vrij veel ramen, dus de prijs zal ook navenant zijn.

Onderstaande offerte is voor PVC (deceuninck), alle kaders zijn volledig verstevigd met staal, sluitplaten en scharnieren zijn altijd vastgeschroefd tot in de versterkingen en alle ramen zijn standaard voorzien van inbraakvertragende meerpuntsluitingen met stalen paddenstoelnokken.

We zijn intussen al wat gaan rondkijken en we hebben gezien dat niet alle verkopers een volledige versteviging hebben, enkel de 'verstevigingen waar nodig'.

Slaapkamer 1 (2,88 x 2,50); Gelaagd glas; kip + openen

Slaapkamer 2 (2,88 x 2,50); Gelaagd glas; kip + openen

Living (voorkant) (2,50 x 2,50); Gelaagd glas

Living (achterkant) (2,97 x 2,06); Gelaagd glas; Schuifdeur

Living (zijkant) x2 (1,29 x 2,50); Gelaagd glas

Keuken (1,96 x 1,00); Helft vast, andere helft kip + openen

Badkamer (1,18 x 0,82); mat glas; kip + openen

Kelder (1,20 x 0,40); met verluchtingsrooster

Toilet (1,20 x 0,42); kip

Zolder (1,20 x 0,42); kip

Zolder x2 (1,29 x 1,70); kip + openen

Voordeur + zijraam (1,68 x 2,50); gelaagd + mat glas

Achterdeur (0,90 x 2,10); gelaagd glas; volledig in glas

Al het glas = u1.1

Prijs excl btw = 15.293€

Oppervlakte glas is zo'n 39 m2.

botoxbuilder;1962445 wrote:
het is nutteloos dat te vermelden ze doen toch hun goesting

??

Ik heb deze doeken omhoog gehangen uit zekerheid (en omdat het al donker werd), ik had hier toen nog geen antwoord gekregen.

Doeken hebben een lichte kleur.

Wij komen dageljiks in kontakt met glasbokken op onze werven. Na zo'n dertig jaar ervaring begin je min of meer wel wat te leren.

Wat op die CMR staat is "dekking" voor de verzekering. Een stok om mee te kunnen slaan.

In al die tijd heb ik meer glasbreuk gezien bij bedekte bokken dan bokken die gewoon blijven staan.

Als jij met je deken morgen een windvlaag heb en een deel glas is ontbloot en daarna sterke zon, dus zo'n beetje zoals vandaag heb je bijna gegarandeert vodden.

Zou ook geen zicht zijn op project werven waar bvb 20 30 en meer bokken staan.

Bokken worden vandag wel regelmatig volledig in folie gewikkeld maar dat varieert van fabrikant tot fabrikant. Lerobel doet het wel, Sprimo doet het niet. AGC ook niet

Feit is als jij iets doet aan "mijn" glasbok ik daar jou kan voor als ik dit wil.

ps vodden wil niet zeggen dat uw laken in stukken is maar wel glasbreuk zoals in bvb thermische breuk:o)

Ik ben geen kenner, heb er helemaal geen ervaring mee.

de reden waarom ik dit wou doen is dat er 1 bok aan onze zuidkant staat en 1 aan onze oostkant. Op deze beiden staat er in de namiddag heel veel zon staat en dat er ook nog bomen in de buurt staan (schaduw), daarom weet ik dus niet wat ik best doe.

Er zat ook niets rond van folie, dus het glas is gewoon bloot.

Zou niet graag hebben dat er al een kras op komt :)

Nie van wakker liggen. Als er krassen opstaan valt dat gewoon onder de garantie. Zo lang het glas vastgebonden staat valt het onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant, eenmaal losgemaakt onder de verantwoordelijkheid van de plaatser.

Hier hebben ze zo ook een paar panelen vervangen wegens krassen tijdens de plaatsing (zag ik meteen nadat ze geplaatst waren).

Erger nog om zelfs van te gruwelen:

Niet alle krassen vallen onder "te vervangen" erg hé pfffffffffffffff

Ik spreek hier dan ook over krassen, niet over minuscule krasjes :)

Den Deze;1914050 wrote:
Dit is de eerste offerte die we hebben ontvangen, de rest volgt (hopelijk) nog :)

Alleen hoor ik tegenstellingen voor het kiezen voor PVC omwille van enkele grote ramen.

Aangezien de ramen een volledige stalen omkadering hebben, zie ik niet in waarom dit dan een probleem kan geven :)

Je kiest ook voor veiligheidsglas? Wat zeggen ze er over als je daar naar informeert?

Tegen ons zeiden ze dat we dit toch moesten nemen omwillen van onze brandverzekering later.. (mocht het glas van raam stuk zijn dan zou brandverzekering niet tussne komen mocht je geen veiligheidsglas hebben)

Wij gingen dit eerst nemen maar ik heb me dan geinformeerd naar de verzekering en dit is niet nodig. Onze aannemer zei trouwens ook dat bijna niemand dit neemt..

Lien23;1962614 wrote:
Den Deze;1914050 wrote:
Dit is de eerste offerte die we hebben ontvangen, de rest volgt (hopelijk) nog :)

Alleen hoor ik tegenstellingen voor het kiezen voor PVC omwille van enkele grote ramen.

Aangezien de ramen een volledige stalen omkadering hebben, zie ik niet in waarom dit dan een probleem kan geven :)

Je kiest ook voor veiligheidsglas? Wat zeggen ze er over als je daar naar informeert?

Tegen ons zeiden ze dat we dit toch moesten nemen omwillen van onze brandverzekering later.. (mocht het glas van raam stuk zijn dan zou brandverzekering niet tussne komen mocht je geen veiligheidsglas hebben)

Wij gingen dit eerst nemen maar ik heb me dan geinformeerd naar de verzekering en dit is niet nodig. Onze aannemer zei trouwens ook dat bijna niemand dit neemt..

............ da hebben u ferm zeer ferm ongeloofelijk goe ferm gejost

ps: ik moet wel gejost gebruiken ipv ..... anders krijg ik sexistische opmerkingen omdat je een vrouw bent :o)

Bij ons werd er door enkele aannemers gezegd dat veiligsheidsglas in principe verplicht is wanneer de ramen onder de x-aantal cm van de grond is (verzekeringskwestie wanneer er toch iets moest voorvallen).

Anderen vertelden dan weer het tegenovergestelde (dat het niet verplicht is).

Wij hebben dit enkel genomen voor de ramen in onze living en in de slaapkamers.

Deze reiken van de grond tot aan het plafond.

Ook qua inbraak zal dit wel iets extra geven, glas is 0,5 cm dikker dan het gewone glas.

Kan inderdaad ook een commerciële truc zijn, maar gezien dat we in onze living/slaapkamers alleen maar grote raampartijen hebben hebben we hier toch maar voor geopteerd :)

Als ik me niet vergis dan kan je dit ook nog ingeven in de belastingsaangifte (30% vermindering).

botoxbuilder;1962700 wrote:
Lien23;1962614 wrote:
Den Deze;1914050 wrote:

ps: ik moet wel gejost gebruiken ipv ..... anders krijg ik sexistische opmerkingen omdat je een vrouw bent :o)

Ondertussen heb ik hen al laten weten dat wij geen veiligheidsglas nemen.. :-)

1200euro 'bespaard'!

Regis07;1962772 wrote:
Wat zegt uw verzekeringsmaatschappij en uw makelaar over deze "verplichting"?

Misschien daar ook even de vraag stellen!

Misschien een commerciële truc van sommige?

Heb contact opgenomen met de bank voor de brandverzekering, en zij zegt dat er helemaal niets is opgenomen in ons contract waarin staat dat dit zou verplicht zijn voor later.

Alsook onze aannemer zegt dat bijna niemand het veiligheidsglas neemt want dat het geen verplichting is.

Uw verzekering zal idd altijd moeten bekennen dat zij het niet "verplicht" kunnen afdwingen. Wees gerust dat ze het wel zouden doen moesten ze kunnen. Voor hen betekent dat meer inkomsten via hogere premies

Maar installeert u het niet dan ka u er de duivel op zeggen dat ze bij het eerste schade geval daar zullen naar wijzen en u direct zelf verantwoordelijk achten door te zeggen: jama ja sinds die datum is de norm dat.

Secundo :uwen aannemer. Die mens moet toch wel efkes om zich heen kijken en zijn oor te luisteren leggen. Wat hij u wijs maakt is compleet uit de lucht gegrepen. 95 tot 98 % van alle glas zowel nieuwbouw als renovatie volgt de huidige norm inzake gelaagde veiligheidsbeglazing. Ten andere ge moet als uitvoerder goed zot zijn om nog anders iets te doen. Want als er iets gebeurt dan zal men wel eerst naar die uitvoerder/schrijnwerker wijzen om zijn eigen verantwoordelijkheid onder de mat te vegen ook al was de beslissing genomen door de opdrachtgever zelf. En is het de opdrachtgever niet dan zal het wel zijn advocaat wezen

En zoals al duizend keer gemeld op het forum: de STS is een norm en geen verplichting. Maar om de norm te volgen ben je bijna volledig verplicht om het zo te doen

Lien23;1964096 wrote:
Lien23;1962614 wrote:
Den Deze;1914050 wrote:

1200euro 'bespaard'!

Dan kunnen we alleen hopen dat u nooit slachtoffer wordt van uw beslissing. In mijn jarenlange ervaring kan ik u nochtans een paar zaken voorleggen van misplaatste zuinigheid.

Beste,

Heb je dit ook al aangegeven aan je architect? Deze is verantwoordelijk voor de hele zaak, en eist meestal ook dat je de norm volgt!

botoxbuilder;1964307 wrote:
Lien23;1964096 wrote:
Lien23;1962614 wrote:
Den Deze;1914050 wrote:

1200euro 'bespaard'!

Dan kunnen we alleen hopen dat u nooit slachtoffer wordt van uw beslissing. In mijn jarenlange ervaring kan ik u nochtans een paar zaken voorleggen van misplaatste zuinigheid.

Het gaat voor mij niet om de zuinigheid.. Ik heb al bij anderen geluisterd en die hebben ook het veiligheidsglas niet genomen...

feesje05;1964337 wrote:
Beste,

Heb je dit ook al aangegeven aan je architect? Deze is verantwoordelijk voor de hele zaak, en eist meestal ook dat je de norm volgt!

Hij heeft er niets over gezegd. Ik zal hem eens mailen daarover.

Lien23;1964431 wrote:
botoxbuilder;1964307 wrote:
Lien23;1964096 wrote:
Lien23;1962614 wrote:
Den Deze;1914050 wrote:

1200euro 'bespaard'!

Het gaat voor mij niet om de zuinigheid.. Ik heb al bij anderen geluisterd en die hebben ook het veiligheidsglas niet genomen...

is er dan een andere reden ook bij die anderen ? Nu ja goed wat uw beslissing ook moge wezen u bent in ieder geval flink verkeerd ge-informeert geweest.

Dat veiligheidsglas zou ik toch ook wel steken.

Ik heb nooit overwogen om dat niet te doen. Dus heb ik ook geen idee of mijn schrijnwerker dat zou willen laten vallen of niet.

Als dat inderdaad maar 1200 euro is, steek dat dan toch gewoon.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan