• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Offerte ramen & deuren

Lid geworden
30 jan 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben recent een huis gekocht en wij zijn intussen wat offertes aan het vragen.

Ik zou hier dus wat hulp mee kunnen gebruiken, aangezien wij geen flauw idee hebben wat veel/weinig is voor nieuwe ramen en deuren :)

Wij hebben vrij veel ramen, dus de prijs zal ook navenant zijn.

Onderstaande offerte is voor PVC (deceuninck), alle kaders zijn volledig verstevigd met staal, sluitplaten en scharnieren zijn altijd vastgeschroefd tot in de versterkingen en alle ramen zijn standaard voorzien van inbraakvertragende meerpuntsluitingen met stalen paddenstoelnokken.

We zijn intussen al wat gaan rondkijken en we hebben gezien dat niet alle verkopers een volledige versteviging hebben, enkel de 'verstevigingen waar nodig'.

Slaapkamer 1 (2,88 x 2,50); Gelaagd glas; kip + openen

Slaapkamer 2 (2,88 x 2,50); Gelaagd glas; kip + openen

Living (voorkant) (2,50 x 2,50); Gelaagd glas

Living (achterkant) (2,97 x 2,06); Gelaagd glas; Schuifdeur

Living (zijkant) x2 (1,29 x 2,50); Gelaagd glas

Keuken (1,96 x 1,00); Helft vast, andere helft kip + openen

Badkamer (1,18 x 0,82); mat glas; kip + openen

Kelder (1,20 x 0,40); met verluchtingsrooster

Toilet (1,20 x 0,42); kip

Zolder (1,20 x 0,42); kip

Zolder x2 (1,29 x 1,70); kip + openen

Voordeur + zijraam (1,68 x 2,50); gelaagd + mat glas

Achterdeur (0,90 x 2,10); gelaagd glas; volledig in glas

Al het glas = u1.1

Prijs excl btw = 15.293€

Oppervlakte glas is zo'n 39 m2.

Beste manier om te vergelijken is offertes bij verschillende installateurs vragen..

Prijs lijkt me alleszins niet buitengewoon te zijn.

Dit is de eerste offerte die we hebben ontvangen, de rest volgt (hopelijk) nog :)

Alleen hoor ik tegenstellingen voor het kiezen voor PVC omwille van enkele grote ramen.

Aangezien de ramen een volledige stalen omkadering hebben, zie ik niet in waarom dit dan een probleem kan geven :)

Vandaag onze 2e offerte ontvangen (Veralu):

Alu VS 76 = 16571,73€ excl BTW

Veka PVC = 12947,05 excl BTW

Ik vind alleen weinig tot geen info over de alu ramen van Veralu.

De PVC (Veka) heeft verstevigingen 'volgens de norm', maw de ramen zijn niet volledig verstevigd maar enkel waar nodig.

Bij Veralu moeten we de ramen zelf uitbreken. Gezien het over 16 ramen en 2 deuren gaat is dit bijna onbegonnen werk omdat onze inboedel dan al in de woning zal staan.

Dus moeten we de dag (nacht) zelf al beginnen met uitbreken, als er dan dieven op pad zijn dan zijn we helemaal gezien :)

Bij Geens is het wel een volledig stalen kader met profielen van Deceuninck en daar vragen ze iets van een 900€ voor het uitbreken...

Ik denk dat dit allemaal vrij "schappelijke" prijzen zijn.

En wat betreft het uitbreken van ramen en deuren zou ik ook die mannen laten doen.

Als er iets zou mislopen kan de firma in kwestie niet zeveren over meerprijzen en dergelijke.

En waar zou je dan nog met het afval blijven? Of nemen ze dat wel mee?

Het is gewoon moeilijk om te vergelijken.

De ene heeft profielen van merk X, de andere van merk Y.

Moet wel zeggen dat de profielen van Deceuninck er beter uitzien dan die van Veka.

Ook de kamers bij Deceuninck hebben extra isolatie en deze zijn ook nog eens volledig in staal (en niet alleen versteviging volgens de norm) :)

Nu is het gewoon wachten op andere offertes.

Ik heb een heel aantal plaatsers gecontacteerd, maar tot op heden nog niet veel reacties gekregen.

Ben ook niet echt het type dat er zwaar gaat achterzitten.

Ik ben een klant en ik heb een zo gedetailleerd mogelijke mail gemaakt voor een offerte en als ze niet eens de moeite (zouden) willen doen om een prijs te maken dan is dat pech voor hen :)

Bekijk het ook eens van de andere kant.

Als een aannemer alleen een mail ontvangt weet hij zeker dat die zelfde mail ook naar x anderen is gestuurd.

Loont het dan de moeite om een offerte te maken als de kans dat je de job krijgt maar 1/x is?

OK, maar doordat ik een drukke job heb dan kan ik niet zomaar even overal langsgaan voor meer inlichtingen en een offerte :)

Ik heb nu ook een telefoontje gekregen van een plaatser die graag ter plekke wilt komen om alles te bekijken en prijs te maken.

Als jij de moeite al niet wil doen, waarom die aannemer dan wel?

Sommigen hebben laten weten dat ze liever hebben dat we even langskomen of om direct ter plaatse te meten.

Indien men niets laat weten dan wil dat in mijn ogen zeggen dat ze werk genoeg hebben :)

PS: prijs van de eerste offerte bedraagt 12.477€ (de raamafwerking zat hier reeds mee in berekend in de totaalprijs).

Den Deze;1917168 wrote:
Het is gewoon moeilijk om te vergelijken.

De ene heeft profielen van merk X, de andere van merk Y.

Moet wel zeggen dat de profielen van Deceuninck er beter uitzien dan die van Veka.

Ook de kamers bij Deceuninck hebben extra isolatie en deze zijn ook nog eens volledig in staal (en niet alleen versteviging volgens de norm) :)

Ik heb een heel aantal plaatsers gecontacteerd, maar tot op heden nog niet veel reacties gekregen.

Ik ben een klant en ik heb een zo gedetailleerd mogelijke mail gemaakt voor een offerte en als ze niet eens de moeite (zouden) willen doen om een prijs te maken dan is dat pech voor hen :)

Wat een originele verrassende aanpak :eek:)

Den Deze;1917168 wrote:

Hoe wil je nu een realistische offerte krijgen op basis van een mail?

Als jij fout meet, zal de prijs worden aangepast en ben je dan happy?

Afmetingen komen van ons plan. En zelf ook eens gaan opmeten om zeker te zijn.

Offerte dient om een idee te hebben, uiteraard laten we nog iemand langskomen voor de definitieve opmeting.

Gisteren nog een offerte binnengekregen:

Prijs voor de ramen: 9995€

Verschil van bijna 2500€ (pvc Deceuninck).

Moet wel zeggen dat men hier spreekt over de Zendow Uw 1.5 en bij de eerste offerte over de 1.4.

Bij de eerste offerte hebben alle ramen meerpuntsloten + bijna allemaal gelaagd glas en bij de andere is er enkel een vermelding van sloten bij de deur.

Kijk ook eens naar Schüco. Wij zijn zeer tevreden van onze Schüco pvc 5-kamer profiel. En prijs was ook goed. Voelt ook degelijk aan allemaal.

Daar krijg ik binnen kort normaal ook nog een offerte van.

Maar ik zou graag appelen met appelen vergelijken :)

Even mijn topic nieuw leven inblazen.

Wij hebben gekozen voor aluminium ramen (Aliplast) met 1.0 hoogrendementsglas, aannemer is Patrick De Coster.

Installatie zal volgende donderdag gebeuren.

Vandaag werd ons glas geleverd, dit staat nu naast onze woning (open bebouwing).

Alleen is dit glas niet afgedekt... Kan dit kwaad?

Of kan ik best proberen er wat doeken over te gooien?

Den Deze;1918695 wrote:
Daar krijg ik binnen kort normaal ook nog een offerte van.

Maar ik zou graag appelen met appelen vergelijken :)

Als me gelooft in zijn keuninkske dan moet blijven geloven in uw keuninske, niemand gaat u dat kwalijk nemen. Uiteraardzijn zij de enigen de overal staal voorzien al de rest dat zijn maar amateurs volgens de norm nie ? Zeker weten :eek:)

PS toch altijd verrassend hoe men zich laat inpakken. Het is soms aandoenlijk

Voor de rest uw handen afhouden van de glasbok anders krijgt uw installateur last met zijn garantie.

botoxbuilder;1962415 wrote:
Voor de rest uw handen afhouden van de glasbok anders krijgt uw installateur last met zijn garantie.

Ik heb er voor de zekerheid enkele grote doeken voorgehangen, zo zijn ze tenminste min of meer beschermd.

Voor de rest blijf ik idd mooi van die glasbok af.

Ik zie net dat er op de CMR staat 'glas ontspannen en ter bescherming afdekken'.

Geen van beiden is gedaan.

Zorg er wel voor dat het witte (of lichte doeken) zijn.

Als je donkere doeken gebruikt verhoog je de kans op thermische breuk (glas onder spanning + warmte).

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan