• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Offerte Profel (ramen en deuren)

Scholar-Athlete

Nieuw Lid
Lid geworden
19 mei 2024
Waarderingsscore
1
Punten
8
Dag allemaal,

Ik ben wat aan het rondkijken voor nieuwe ramen en deuren en heb een offerte binnen van Profel.
Betreft 12 PVC ramen (massa wit, geen folie) en een voordeur.
3 van de 12 ramen zijn vast.

Gemiddeld oppervlakte van elk raam is zo een 2m².
€20.000 voor het geheel en dit is incl. binnenafwerking.

Anno 2024 lij lijkt me dit wel OK van prijs, denken jullie dat het kan lonen om verder te kijken?
Ik lees zowel positieve als negatieve ervaringen over Profel maar ik veronderstel dat dit wel bij elk merk zal zijn.

De folie durf ik niet pakken omwille van negatieve dingen die ik lees dat het kan loskomen (ook al beweert de verkoper dat dit niet het geval zal zijn)

Laatst bewerkt:
Of het een conforme prijs is, zal je toch meerdere offertes moeten opvragen.
Liefst met hetzelfde profiel om te kunnen vergelijken.
Persoonlijk zou ik eerder naar merken zoals Schuco kijken. Toch een aankoop die decennia moet meegaan. Zeker in een deur/schuifraam zie je toch heel wat verschil.
Van folie zou ik persoonlijk geen schrik hebben.
Geuren en kleuren is natuurlijk persoonlijk, maar een kleur van raamprofiel kan je woning direct een heel andere look geven.

Al eens gedacht aan zelf plaatsen? Dit jaar eens een offerte laten maken door een gekende ramenfirma voor 2 kipramen en 1 voordeur, allemaal basis spul, kwam 5000 excl btw duurder uit dan zelf steken. Voor ons huis volgend jaar gaan we wss ook voor zelf plaatsen

Een raam plaatsen kan ik nog inkomen om zelf te doen, maar een schuifraam? Daar heb ik nu ook persoonlijk wat schrik voor als je dat nog nooit gedaan hebt... Ma kan ook aan mij liggen.

Een raam plaatsen kan ik nog inkomen om zelf te doen, maar een schuifraam? Daar heb ik nu ook persoonlijk wat schrik voor als je dat nog nooit gedaan hebt... Ma kan ook aan mij ligge
oei idd schuifraam zelf zetten zou nog iets anders zijn idd. maar je kan die firmas laten helpen plaatsen ook

De manier waarop de plaatsing gebeurd is minstens even belangrijk vind ik. Een goed raamprofiel is weinig waard bij een slechte plaatsing. (Koudebruggen, luchtdichting, afwerking.)
Je zou dus ook bij famillie, vrienden en kennissen eens moeten polsen van welke installateur zij tevreden zijn.

Heb destijds zelfplaatsing ook bekeken. Verschil was 2000€ op 15 ramen en een schuifraam.
Maar dan moest ik zelf plaatsen, zelf afkitten, en had ik niet de mogelijkheid voor verborgen afwatering en scahrnieren. Profiel was ook een mindere tov Schüco die ik dan heb laten plaatsen. Was voor mij dus absoluut niet de moeite om er aan te beginnen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan