• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

offerte plaatsen van poutrel 2st.

Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een vraag over een offerte voor het plaatsen van een poutrel.

Wij gaan een deel van de muur verder uitbreken zodat doorgang 3m zou zijn ipv 1,6m nu.



Aangezien het om een oude buitenmuur gaat en deze ongeveer 40cm dik is moeten er 2 poutrellen van 3,5m in.

De poutrellen zijn dus 3,5m op 0,3m. De aannemer zou het gat kappen om deze te steken en daarna bover opvullen.

Het puin mag blijven liggen aangezien we toch nog containers moeten laten komen om op te ruimen.



De vraag is 1250euro excl. BTW is het een goede prijs of is deze teveel?

Wij hebben geen enkel gedacht wat het zou kosten en zelf aan beginnen doe ik niet.



Alvast bedankt.
 

KWP

Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is niet zoveel werk hoor,...

wij deden dit reeds meerdere keren zelf,

poutrel aan €33/m x 7m = 231 voor je materiaal,

dan is er nog zo'n €1000 over voor het werk en wat klein materiaal?

op een dag is dit toch gedaan, als ze het bouwpuin niet moeten meenemen + enkele dagen later nog de schoren komen halen.



ik vind het genoeg,...



grtjs KWP
 

supermasj

Lid
Lid geworden
1 okt 2010
Berichten
892
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik vind die prijs goed meevallen, had voor een vergelijkbaar werkje in mijn renovatie een pak meer ingerekend.... Effe budget aanpassen
 
Lid geworden
13 feb 2008
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die aannemer zal waarschijnlijk ook wel achter zen poutrel's moeten gaan, ben je ook gauw paar uurtjes van doen. Als het al wat zwaardere zijn nog eens enkele werk mannen op trommelen voor de poutrel te leggen of als hij met zo'n karretje werkt om ze op te draaien de huur of de aankoop. Nen breekhamer van paar honderden euro's die afbetaald moet worden.



Je komt snel aan beetje geld uit dus, volgens mij zal dit wel de prijs zijn.
 
Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
In vergelijking met andere offertes die ik heb gekregen valt dit heel goed mee. Veel kan hier niet misgaan e.

Deel uitbreken, poutrelles steken en bovengedeelte opvullen.



Deze was de min. offerte van een aannemer in de buurt, de hoogste was rond de 1800 van iemand tegen Antwerpen.

Die 1800 was er wel een beetje over.
 

KWP

Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
KWP wrote:
Dit is niet zoveel werk hoor,...

wij deden dit reeds meerdere keren zelf,

poutrel aan €33/m x 7m = 231 voor je materiaal,

dan is er nog zo'n €1000 over voor het werk en wat klein materiaal?

op een dag is dit toch gedaan, als ze het bouwpuin niet moeten meenemen + enkele dagen later nog de schoren komen halen.



ik vind het eerder genoeg,...



grtjs KWP



Nog eens een beetje herrekend en dit zou toch wel een goede prijs moeten zijn,...

Ik had dit gisteren tussendoor vlug gerekend met de gedachte dat wij dit zelf doen, alle materiaal (zware breekhamer, schoren, grote remork ed,...) zelf hebben,...



grtjs Kwp
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
De bovenkant van het nieuwe/verbrede gat moet toch eerst gestut worden?



Dat was bij mij meer werk dan het uitkappen+plaatsen
 
Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
De prijs is voor alles.

Uikappen, stutten, plaatsen en opvullen van het gat boven de poutrelles.

Normaal gezien gaan ze de muur die onder de poutrelles komt ook uitkappen. Dit is voor het moment een gat van 1,6m en moet een gat van 3m worden.

Het puin blijft wel terplaatse weliswaar buiten bij al de rest.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan