• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Offerte omheining: duur of niet duur?

Lid geworden
12 apr 2006
Berichten
21
Waarderingsscore
0
Punten
0
We hebben vandaag een offerte ontvangen voor het leveren en plaatsen van een omheining met volgende kenmerken:
  • Hoogte: 180 cm
  • Met bovenbuis
  • Met betonplaat
  • Aantal: 92 lopende meter

 
  • Prijs materiaal: € 19,50 lm
  • Prijs plaatsing: € 17,50 lm
  • Totaal: € 37,00 x 92 lm = € 3.404

Kan iemand me zeggen of dit een correcte prijs is of eerder een dure?
Ikzelf vind de prijs voor de plaatsing ietwat aan de hoge kant.
Graag uw reactie aub.
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
Karmar;1854209 wrote:
Woumen;1854199 wrote:
Ik heb ze laten plaatsen aan 34 euro/lm met de dikke palen, bovenbuis en betonnen onderplaten. Voor die 7 euro/lm dat je bespaart ga ik niet zitten klooien en bovendien heb ik garantie op de plaatsing. Omheining is gezet door Boussemare in Houthulst.



Als deze prijs all incl. is, dus ook 21% btw, is dat een straffe prijs, en héél straffe prijs. De lokale dealer hier was, mits korting, goedkoper dan de online aanbieders... dus zal mijn prijs toch bijna bodemprijs zijn, behoudens serieuze volumekortingen.



Was btw incl voor 85 meter, 1,8m hoogte.

Is wel al vier jaar geleden maar zoveel zal hij niet opgeslaan zijn in die tijd.
 
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zouden graag onze tuin laten omheinen met houten afsluitingsschermen met betonnen palen ertussen en betonnen platen aan de onderkant. Wij hebben een aannemer aangeschreven en de prijs is 87euro de lopende meter excl. BTW (alles zit dan in die prijs inbegrepen, ook de plaatsing)



Nu vroeg ik me af is dit een correcte prijs?
 

Roan

Lid
Lid geworden
16 okt 2007
Berichten
727
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ann87;1856011 wrote:
Wij zouden graag onze tuin laten omheinen met houten afsluitingsschermen met betonnen palen ertussen en betonnen platen aan de onderkant. Wij hebben een aannemer aangeschreven en de prijs is 87euro de lopende meter excl. BTW (alles zit dan in die prijs inbegrepen, ook de plaatsing)



Nu vroeg ik me af is dit een correcte prijs?



Ik zou een 3-tal offertes laten opmaken bij een handelaar voor enkel het materiaal. Aan u om te kijken of je zelf je handen uit de mouwen wil steken voor het verschil in prijs of een andere aannemer moet aanspreken voor een 2de offerte.

Het werk kan je trouwens gemakkelijk zelf doen met de tools die je doorgaans wel hebt liggen (schup, hamer, pasdarm en waterpas)
 
Lid geworden
20 aug 2013
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,



iemand ervaring met de firma brackx van lichtervelde ?
 

bramvdb

Actief Lid
Lid geworden
17 jan 2010
Berichten
347
Waarderingsscore
36
Punten
28
Hallo,



niemand die offertes heeft voor het plaatsen van betonpalen met houten schermen? En nog een betonplaat onderaan?



of heeft iemand een adres waar ik dit kan vragen in de regio van Menen-Kortrijk?
 
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben offerte aangevraagd voor houten tuinscherm bij ecohout..
 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Berichten
1.200
Waarderingsscore
13
Punten
38
bramvdb;1863759 wrote:
niemand die offertes heeft voor het plaatsen van betonpalen met houten schermen? En nog een betonplaat onderaan?

Arne87 heeft een offete (een paar posts boven de jouwe) €87 de lopende meter, exclusief BTW.
 
Lid geworden
11 aug 2009
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een omheining met houten scherm, betonnen palen en betonnen plaat laten plaatsen enkele maanden geleden. Totale factuur was 3.095€ , 42 meter, geplaatst ! Dus 74€/m BTW incl. (6%). In Gavere



En werk was gedaan op 1 dag. Moest ik dit zelf moeten doen, zou het enorm lang duren en zou het niet mooi recht geplaatst zijn ! Er komt wel wat bij kijken, is niet gewoon een putje maken! :p
 
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
839
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat is tegenwoordig de gangbare prijs voor bekaert draad.

We zouden een 70 lopende meter nodig hebben,

180 cm draad, daaronder plaat van 30 met bovenbuis.



wij zitten nu op 40 euro/lopende meter excl btw.
 

GunSmoke007

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
1.079
Waarderingsscore
1
Punten
36
Hier bij de buren zijn ze eentje aan het zetten, is wel zo'n 200lm in totaal waarvan enkele 10tallen meters zonder betonplaat (ze gaan hier beestjes opzetten).



Heeft mij verteld dat ze +-30€lm vroegen. (die met beton)



Enige nadeel, die gasten zijn met 2 en duurt wel ff voor alles er staat. Ze komen ook niet alle dagen voortdoen dus ik veronderstel dat ze hier en daar een werf opstarten om zo al geld te verdienen. Ze hebben wel bij onze andere buur ook de draad komen zetten en die werd volledig afgewerkt!



Als je dus veel geduld hebt kan je misschien iets goedkoper vinden en anders zal 40€ wel meevallen denk ik.
 
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
466
Waarderingsscore
0
Punten
0
30 eur voor een draad met betonplaat, geplaatst ?



is toch wel zeer scherp...



40 zal al 'normaler' zijn.
 

GunSmoke007

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
1.079
Waarderingsscore
1
Punten
36
Het was vanvoor in de 30€, ik denk 32 of 33€. Zeker niet naar de 40€ toe.



Het zijn ook dikke palen van zo'n 5 a 6cm schat ik dus volgens mij ook geen rommel geplaatst, al ken ik er wel eerlijk gezegd niet zoveel van :p
 
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
235
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij zouden volgende houten afsluiting laten plaatsen zoals in onderstaande foto's.

Het is een afsluiting van 1,8m hoogte met betonnen onderplaat:



http://iwtsl.ehb.be/~sander.vermander/afsluiting_001.jpg

http://iwtsl.ehb.be/~sander.vermander/afsluiting_002.jpg

http://iwtsl.ehb.be/~sander.vermander/afsluiting_003.jpg



Het hout zou volgens de persoon zeer duurzaam zijn en vergrijzen na verloop van tijd, hij noemt het "blokhuttenhout". Hij vraagt voor deze afsluiting 120€ l/m maar als ik hier wat lees vind ik deze prijs precies nogal hoog. We hebben geen andere offertes gevraagd want het is een omheining die gezamenlijk met de buren wordt geplaatst en de buur wist ons te vertellen dat dit een heel goede prijs is maar daar heb ik nu toch mijn twijfels bij. Iemand die weet of 120 euro de l/m een normale prijs is?



Alvast bedankt,



Edit: prijs 120 euro /meter is in dit geval inclusief BTW...
 
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
466
Waarderingsscore
0
Punten
0
dat specifiek type ken ik niet, zijn dat alu gecoate palen ?



die maken het waarschijnlijk wel iets duurder
 

GunSmoke007

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
1.079
Waarderingsscore
1
Punten
36
Dat hout zal idd vergrijzen, maar onbehandeld na jaren wreed afzien denk ik. Blokhuttenhout is gewoon grenen/vurenhout. Het is dus de bedoeling dat je die behandeld...



Voor 120€ zou ik toch iets duurzamers kiezen persoonlijk.
 
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
235
Waarderingsscore
1
Punten
0
Heb eens geïnformeerd, volgens de plaatser zouden de alu gecoate palen inderdaad de meerprijs verklaren. Met betonnen palen zou de prijs rond de 100euro / meter uitkomen wat dan in lijn ligt met de andere prijzen.



Het zou gaan over geïmpregneerd (onder hoge druk) vurenhout wat volgens de plaatser ook 25-30jaar zou moeten meegaan. Op het internet las ik alleszins al dat dit toch minimum 15jaar zou moeten goed blijven.



Heeft iemand hier ervaring mee of is een degelijke hardhouten omheining sowieso te verkiezen boven geïmpregneerd vurenhout?

Alles is wel al besteld dus ik vrees dat het al wat te laat is om nog veel te veranderen alhoewel we nog niets getekend hebben.
 

osdorp

Lid
Lid geworden
8 jan 2008
Berichten
171
Waarderingsscore
3
Punten
18
hier offerte binnen voor 100 lm:

hoekpalen 60 mm - tussenpalen 48 mm - 180 cm plasitor draad zwart - betonlaat en bovenbuis. Geplaatst 38 euro / lm (ex btw). Lijkt mij en vrij normale prijs?



iemand zicht op de besparing indien we dit zelf zouden plaatsen?



Graag ook tips voor goede leveranciers van materiaal regio Aalst - Dendermonde. Ik ga deze week alvast eens langs bij vbkafrasteringen.be



merci
 

Joppie

Lid
Lid geworden
15 jan 2013
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
16
osdorp;1944486 wrote:
hier offerte binnen voor 100 lm:

hoekpalen 60 mm - tussenpalen 48 mm - 180 cm plasitor draad zwart - betonlaat en bovenbuis. Geplaatst 38 euro / lm (ex btw). Lijkt mij en vrij normale prijs?



iemand zicht op de besparing indien we dit zelf zouden plaatsen?



Graag ook tips voor goede leveranciers van materiaal regio Aalst - Dendermonde. Ik ga deze week alvast eens langs bij vbkafrasteringen.be



merci





Wij hebben vorig jaar 50m zelf gezet , alle palen Ø60 , palen om de 2m10cm , betonplaten van 30 hoog , draadhoogte 180cm met bovenbuis. Palen 60cm in de beton.



Bijna op de kop 1500€ BTW IN. Er valt dus redelijk wat te besparen als je het zelf doet.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan