• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Offerte Muprotec en prijs/frequentie onderhoud

langgras

Nieuw Lid
Lid geworden
25 jun 2013
Berichten
64
Waarderingsscore
1
Punten
8
Gemiddele vrijstaande woning. Offerte Murprotec tegen condensatieproblemen.
2 units met rechstreekse luchtaanvoer door muur achter toestel:
IAt-unit slaapkamer: 3000 euro (zonder BTW)
CTA-unit living: 5000 euro (zonder BTW).
Wat denken jullie van de prijs ?

Onderhoudscontract:
Ongeveer 1000 euro PER UNIT voor 5 jaar (incl. 5 jaar garantie).
Aanbevolen onderhoud 1 keer per jaar.
(Losse onderhoudsbeurt: 200 euro)
Wat denken jullie van de prijs ? Ik vindt dit nogal veel, zeker aangezien ik voor 2 units de volle prijs moet betalen.
Maar een gasinstalatie wordt krijgt bv. ook maar 1 keer om de 2 jaar een onderhoudsbeurt, dus vroeg ik me af:
kan ik het onderhoud van de 2 toesteelen ook niet om de 2 jaar laten doen, ipv jaarlijks...wat denkel jullie ?
(Want uiteraard vallen veel onderhoudsbeurten goed voor hun verdienmodel).
(Filters moet ik uiteraard zelf wel regelmatig vervangen)

Verder alle tips welkom.

Ben van de regio Mechelen, dus als iemand nog andere goede firm's kent in de omgeving...

Alvast bedankt,
 

langgras

Nieuw Lid
Lid geworden
25 jun 2013
Berichten
64
Waarderingsscore
1
Punten
8
Nee, dat maken ze me niet wijs. Ze wijzen me erop dat er een workaround is om het probeem op te lossen.
En met wat populistische uitspraken zoals 'laat chatptg het dan oplossen' ben ik ook niets verder.
Waarop zou chatgtp onzin verkopen in dit geval. Wat is er volgens jou dan verkeerd aan de zin 'vanaf 60% kan je schimmel krijgen' ?
Daar zou je beter op antwoorden...
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Nee, dat maken ze me niet wijs. Ze wijzen me erop dat er een workaround is om het probeem op te lossen.
En met wat populistische uitspraken zoals 'laat chatptg het dan oplossen' ben ik ook niets verder.
Waarop zou chatgtp onzin verkopen in dit geval. Wat is er volgens jou dan verkeerd aan de zin 'vanaf 60% kan je schimmel krijgen' ?
Daar zou je beter op antwoorden...
Je moet beginnen met ventileren
en oorzaak van te veel vocht zoeken en wegnemen
 

Pidl

Lid
Lid geworden
5 aug 2022
Berichten
88
Waarderingsscore
64
Punten
18
Waarop zou chatgtp onzin verkopen in dit geval.

Omdat ChatGPT in alle gevallen onzin verkoopt?
ChatGPT is geen zoekmachine en heeft per definitie geen enkele kennis over geen enkel onderwerp.
ChatGPT is 'getraind' door miljoenen teksten te bestuderen en statistisch te bepalen welke woorden in welke volgorde het meeste samen gebruikt worden.
ChatGPT breidt dus gewoon woorden aaneen tot zinnen zonder eigenlijk inhoudelijk te weten wat die woorden zijn.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Nee, dat maken ze me niet wijs. Ze wijzen me erop dat er een workaround is om het probeem op te lossen.
En met wat populistische uitspraken zoals 'laat chatptg het dan oplossen' ben ik ook niets verder.
Waarop zou chatgtp onzin verkopen in dit geval. Wat is er volgens jou dan verkeerd aan de zin 'vanaf 60% kan je schimmel krijgen' ?
Daar zou je beter op antwoorden...
chatgpt zegt ook dat je absoluut in zee moet gaan met Murprotec en het duurste onderhoudscontract moet nemen.
Nu tevreden?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Nee, dat maken ze me niet wijs. Ze wijzen me erop dat er een workaround is om het probeem op te lossen.
En met wat populistische uitspraken zoals 'laat chatptg het dan oplossen' ben ik ook niets verder.
Waarop zou chatgtp onzin verkopen in dit geval. Wat is er volgens jou dan verkeerd aan de zin 'vanaf 60% kan je schimmel krijgen' ?
Daar zou je beter op antwoorden...
zolang je niet inziet dat ze niets oplossen is deze discussie zinloos.
doe ze de groeten en geef ze wat drinkgeld.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113

Tussenkomst Moderator

Het moet niet allemaal zo vijandig hoor. Als je niet wil reageren, moet je niet reageren ;).


@langgras : Wat iedereen je hier probeert duidelijk te maken is dat er van ergens vocht in je woning komt die niet weg kan. Als er te veel vocht is, zul je inderdaad zoals je zelf aanhaalt condens krijgen. Een toestel om dat vocht weg te krijgen is misschien wel een stap in de goeie richting, maar zeker niet voor die prijzen 😱.
Probeer even je eigen visie op het probleem op zij te schuiven, en te lezen wat anderen hier schrijven: Er komt van ergens vocht in je woning, dus probeer eerst te achterhalen van waar dat vocht komt alvorens je een oplossing gaat zoeken over hoe je het weg moet krijgen.

Begin bij het begin: Hou oud is de woning? Welke (renovatie)werken zijn er de laatste tijd uitgevoerd? Is dit altijd al geweest of is dit recentelijk opgetreden?

En dan zou ik het korte maar krachtige advies van @stefan volgen:
Je moet beginnen met ventileren
en oorzaak van te veel vocht zoeken en wegnemen

Wat murprotec je voorstelt zijn waarschijnlijk 2 ontvochtigers die het vocht naar buiten gaan blazen. Niet meer niet minder... en dat voor 8.000 euro voor 2 ruimtes in je woning... Damn, ik kom ze je ook verkopen... en dan 200€ per unit per jaar voor onderhoud. Dat lijkt mij toch wel wat veel geld.

En waarom het woord oplichting naar boven komt in deze discussie: Vochtproblemen worden stiefmoederlijk behandeld door het vocht zichtbaar weg te nemen, maar nooit naar de oorzaak te kijken. Je krijgt dus "zogezegd" een oplossing, maar eigenlijk is het probleem niet opgelost maar het gevolg is wel weg. Dus jij blij, maar eigenlijk is er niks veranderd, alleen zijn héél veel vochtbestrijdingsbedrijven rijk geworden door gevolgen weg te nemen maar geen enkele oplossing... En dat is toch wel een beetje oplichting lijkt mij dan...
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest

Tussenkomst Moderator

Het moet niet allemaal zo vijandig hoor. Als je niet wil reageren, moet je niet reageren ;).


@langgras : Wat iedereen je hier probeert duidelijk te maken is dat er van ergens vocht in je woning komt die niet weg kan. Als er te veel vocht is, zul je inderdaad zoals je zelf aanhaalt condens krijgen. Een toestel om dat vocht weg te krijgen is misschien wel een stap in de goeie richting, maar zeker niet voor die prijzen 😱.
Probeer even je eigen visie op het probleem op zij te schuiven, en te lezen wat anderen hier schrijven: Er komt van ergens vocht in je woning, dus probeer eerst te achterhalen van waar dat vocht komt alvorens je een oplossing gaat zoeken over hoe je het weg moet krijgen.

Begin bij het begin: Hou oud is de woning? Welke (renovatie)werken zijn er de laatste tijd uitgevoerd? Is dit altijd al geweest of is dit recentelijk opgetreden?

En dan zou ik het korte maar krachtige advies van @stefan volgen:
Je moet beginnen met ventileren
en oorzaak van te veel vocht zoeken en wegnemen

Wat murprotec je voorstelt zijn waarschijnlijk 2 ontvochtigers die het vocht naar buiten gaan blazen. Niet meer niet minder... en dat voor 8.000 euro voor 2 ruimtes in je woning... Damn, ik kom ze je ook verkopen... en dan 200€ per unit per jaar voor onderhoud. Dat lijkt mij toch wel wat veel geld.

En waarom het woord oplichting naar boven komt in deze discussie: Vochtproblemen worden stiefmoederlijk behandeld door het vocht zichtbaar weg te nemen, maar nooit naar de oorzaak te kijken. Je krijgt dus "zogezegd" een oplossing, maar eigenlijk is het probleem niet opgelost maar het gevolg is wel weg. Dus jij blij, maar eigenlijk is er niks veranderd, alleen zijn héél veel vochtbestrijdingsbedrijven rijk geworden door gevolgen weg te nemen maar geen enkele oplossing... En dat is toch wel een beetje oplichting lijkt mij dan...
of ze effectief de gevolgen wegnemen is nog maar de vraag.
Ik krijg vooral dossiers waar hun "oplossing" helemaal niets heeft veranderd aan de situatie.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
of ze effectief de gevolgen wegnemen is nog maar de vraag.
Ik krijg vooral dossiers waar hun "oplossing" helemaal niets heeft veranderd aan de situatie.
zal het dan anders verwoorden: ze doen aan gevolgbestrijding in plaats van oorzaakbestrijding... Resultaat is idd nog iets anders.
 

bir

Actief Lid
Lid geworden
7 dec 2018
Berichten
199
Waarderingsscore
32
Punten
28
ramen van 1997, niet al te grote slaapkamer ? deur dicht ? ik denk dat je niet verder moet zoeken. mensen produceren vocht... glas vervangen door 1.0 met warm edge geleiders en basis ventilatie zou waarschijnlijk alles oplossen ...
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
ramen van 1997, niet al te grote slaapkamer ? deur dicht ? ik denk dat je niet verder moet zoeken. mensen produceren vocht... glas vervangen door 1.0 met warm edge geleiders en basis ventilatie zou waarschijnlijk alles oplossen ...
Beetje gek, niet. Glas van 1.1 gaan vervangen door 1.0....
Probleem zal niet aan het glas liggen
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Voor 8k kan je het hele huis al voorzien van decentrale ventilatie D... Dus eerst oorzaak zoeken en dan maatregelen nemen.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
ramen van 1997, niet al te grote slaapkamer ? deur dicht ? ik denk dat je niet verder moet zoeken. mensen produceren vocht... glas vervangen door 1.0 met warm edge geleiders en basis ventilatie zou waarschijnlijk alles oplossen ...
dus iedereen met een huis van voor 1997 heeft condensatie ????
gekker kan het niet.
 

bir

Actief Lid
Lid geworden
7 dec 2018
Berichten
199
Waarderingsscore
32
Punten
28
ramen van 1997, niet al te grote slaapkamer ? deur dicht ? ik denk dat je niet verder moet zoeken. mensen produceren vocht... glas vervangen door 1.0 met warm edge geleiders en basis ventilatie zou waarschijnlijk alles oplossen ...
dus iedereen met een huis van voor 1997 heeft condensatie ????
gekker kan het niet.
ik ga ervanuit dat glas uit 1997 is ? en dat was toen helemaal geen 1.1 .... + nog het feit dat glas met ouderdom minder goed zou presteren ...
TS kan met simpele fysica al eens bekijken of er echt wel probleem is . luchtvochtigheid meten ( aan begin avond en bij opstaan ) en temp. van glas wanneer probleem zich voordiet, ik vermoed enkel bij koude nachten .
maar ik ga stoppen met reageren op topics waar art actief is, hij is immers de enige die alle kennis heeft
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
ramen van 1997, niet al te grote slaapkamer ? deur dicht ? ik denk dat je niet verder moet zoeken. mensen produceren vocht... glas vervangen door 1.0 met warm edge geleiders en basis ventilatie zou waarschijnlijk alles oplossen ...
dus iedereen met een huis van voor 1997 heeft condensatie ????
gekker kan het niet.
ik ga ervanuit dat glas uit 1997 is ? en dat was toen helemaal geen 1.1 .... + nog het feit dat glas met ouderdom minder goed zou presteren ...
TS kan met simpele fysica al eens bekijken of er echt wel probleem is . luchtvochtigheid meten ( aan begin avond en bij opstaan ) en temp. van glas wanneer probleem zich voordiet, ik vermoed enkel bij koude nachten .
maar ik ga stoppen met reageren op topics waar art actief is, hij is immers de enige die alle kennis heeft
TS heeft eerder aangegeven dat er reeds 1.1 glas aanwezig was in post #19.
 

bir

Actief Lid
Lid geworden
7 dec 2018
Berichten
199
Waarderingsscore
32
Punten
28
van dat 1.1 glas had ik niet opgemerkt . misschien zijn opbouwrolluiken goedkopere optie ?
 

langgras

Nieuw Lid
Lid geworden
25 jun 2013
Berichten
64
Waarderingsscore
1
Punten
8
Ik weet dat het (zeer) duur is. Maar geef dan eens websites waar het goedkoper is. Wie A zegt moet ook B zeggen.

Ik was al lang van plan om screens of rolluiken aan die ramen te hangen, vanwege oa hittegolven in de zomer.
Zou rolluiken niet het beste zijn...verhoogd toch de temperatuur aan de dagkanten van het raam en dus minder kand op condensatie in de winter denk ik dan ? En dan rolluiken op de dagkant en niet erin natuurlijk.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Ik weet dat het (zeer) duur is. Maar geef dan eens websites waar het goedkoper is. Wie A zegt moet ook B zeggen.

Ik was al lang van plan om screens of rolluiken aan die ramen te hangen, vanwege oa hittegolven in de zomer.
Zou rolluiken niet het beste zijn...verhoogd toch de temperatuur aan de dagkanten van het raam en dus minder kand op condensatie in de winter denk ik dan ? En dan rolluiken op de dagkant en niet erin natuurlijk.
Ik heb al gezegd wat véél goedkoper is.
Maar je wilt het niet horen.

Rolluiken als oplossing ?
Tuurlijk ...

:rolleyes::rolleyes:
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Maar geef dan eens websites waar het goedkoper is. Wie A zegt moet ook B zeggen.
We hebben B hier al diversen keren gezegd op deze website , geheel gratis maar je wilt het precies niet lezen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan