• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Offerte CV veel te hoog??

Lid geworden
17 apr 2010
Berichten
214
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een eerste offerte gekregen voor centrale verwarming in onze te renoveren woning. We willen dit vrij basic houden, een goede condensketel, degelijke radiatoren en alle bijhorende buizenwerk. Verder geen akkefietjes noch vloerverwarming of zo. Ons huis telt een gelijkvloers en een verdiep, en er zouden een 10-tal radiatoren voorzien worden (2 op 24°, 3 op 22°, 3 op 18°, de rest op 16°). Oppervlakte is +/- 190m³ bewoonbare opp.



De eerste offerte was al meteen om achterover te vallen: 19.800eur excl BTW. Geplaatst.



Is dit niet héél veel? We hadden gehoopt op +/- de helft daarvan!
 
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
139
Waarderingsscore
0
Punten
16
Misschien kiezen voor een zelfbouwpakket. Hierdoor kun je de prijs sterk beperken. Maar dan moet je het natuurlijk zelf installeren.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
lijkt me veel. vraag nog een paar offertes zodat je kan vergelijken....
 
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan je niet afspreken om een deel zelf te doen;

montage radiatoren en leiding leggen en bevestigen op chape of tegen muur.



en dan aansluitingen laten doen

rechtstreeks toestellen laten leveren kan ook al 10% opleveren ipv via aannemer.
 

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
7.114
Waarderingsscore
2
Punten
38
voor die prijs heb je vloerverwarming met inclusief isolatie, chape, tegels,...!
 
Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
198
Waarderingsscore
0
Punten
0
drie-D wrote:
De eerste offerte was al meteen om achterover te vallen: 19.800eur excl BTW. Geplaatst.



Ik vind dat een bedrag alleen niet veel zegt. Is het stookolie of gasinstallatie?(condensatieketels voor stookolie zijn duurder dan voor gas - offerte voor condensatieketel was bij ons al rond de 9000€.)

Welk merk en type van radiatoren?

Hoeveel meter buizenwerk? Moeten ze het uitbreken ook?



Als je offerte niet is uitgesplitst in de verschillende posten (werkuren xxx euro, radiator type dit xxx euro, radiator type dat xxx euro, ketel xxx euro..) dan zou ik vragen dat je CVman dat alsnog doet. Zo kan je veel makkelijker zien waar de grote kosten liggen.



Grossi wrote:
Kan je niet afspreken om een deel zelf te doen;

montage radiatoren en leiding leggen en bevestigen op chape of tegen muur.

en dan aansluitingen laten doen

rechtstreeks toestellen laten leveren kan ook al 10% opleveren ipv via aannemer.

Niet elke installateur zal zomaar gaan installeren wat de klant bij een ander bestelt.

Verder, als je een deel zelf doet zal je installateur misschien ook geen 100% garantie geven na oplevering. Als er iets mis is en hij kan aantonen dat het ligt aan het deel dat je zelf installeerde...
 
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
565
Waarderingsscore
1
Punten
0
hoi,



lijkt me ook heel veel, prijs kan inderdaad nog wel wat varieren door bepaalde factoren maar dan nog...

- type radiator (bvb. gewone integra's overal of sierrad.)

- rookgas-systeem

- aantal kringen

- opbouw cv of alpex?

- wordt alle voorbereidend werk door u gedaan, bvb. vloeren uitbreken, enz. als al die alpex ingeslepen moet worden in keramische tegels enz...



Ik denk dat 10-12000 euro meer in de richting zal zijn.



Welke regio?



Groetjes,

Steven.
 
Lid geworden
28 mrt 2007
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
0
- Gasketel + aansluitstukken + thermostaat + afvoerbuis + plaatsing: 3200 euro

- Radiatoren: 250 euro/stuk = 2500 euro

- Alpex (200 m) + koppelstukken + ontluchters en alles wat erbij hoort: 3300 euro



Totaal 9000 euro, incl BTW 10890.



Misschien moeten ze nog uitbreken en kappen en zo, laten we zeggen dat ze daar 3 dagen met 2 man mee bezig zijn, 3 x 2 x 8 x 40 = 1920 excl, 2320 incl.



Nog een paar honderd voor afvoeren ouwe spullen of zo, maar iets anders kan ik toch niet meer bedenken. Dus dat is 15 000 incl top, en dan heb ik redelijk doorgeteld.



Misschien eens posten wat voor afzonderlijke posten ze op hun offerte hadden staan, of welke regio - misschien weet nog wel iemand een adres.
 
Lid geworden
17 apr 2010
Berichten
214
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dank voor de replies!



Het gaat inderdaad om gas, er wordt een ACV Prestige 32 Excellence ketel voorzien: http://www.acv.com/be-nl/03_04/165/app.rvb



Verder geen uitzonderlijke ingrepen buiten deels inslijpen van leidingen. Oude spullen hoeven niet afgevoerd te worden want er was geen CV aanwezig.



Er hoeven geen vloeren uitgebroken te worden want die worden hoe dan ook opnieuw gegoten. Op het eerste verdiep ligt plankenvloer, geen beton.



Hebben nog een drietal afspraken met andere chauffagisten, die hopelijk een offerte leveren die wat dichter bij onze verwachtingen ligt. Want 20.000eur ex BTW voor een eenvoudige CV-installatie vind ik er ferm over...
 
Lid geworden
9 jun 2010
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zit in hetzelfde geval.

In het te renoveren huis nog niets voorzien dus alles moet gedaan worden.

Ik slijp zelf de sleuven en de aannemer komt alles leggen en installeren.

Opp ongeveer 180m², ong 9 radiatoren, deftige ketel, en al de rest.

Offerte bijna 16000€ gerekend op 40u werk met 2 man.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan