Bouwinfo-tip:
Vragen over (ver)bouwen? Vraag hier je bouwgids aan

Offerte Airco

• Tags airco offerte
  • Wim9000

Zeer Actief lid
    Lid geworden
    25 feb 2023
    Waarderingsscore
    114
    Punten
    43
    Dit is de beste van 3 offertes die ik kreeg.

De buiten unit komt tegen de garagemuur. Daar gaan de leidingen via een gat de garage in om ongeveer 6 meter verder door een gat in de woonruimte te komen op de plek waar de binnen unit komt.

Ik ken daar zelf veel te weinig van,dus graag jullie mening over deze offerte:

1788090372482.png

Geen menig over de prijs, omdat ik daar niets van ken.
    Maar ik heb wel moeite met die uitzonderlijke korting.
    Geeft de indruk dat je een speciale klant bent en dat alle anderen meer moeten betalen. Ik durf er op wedden dat de eindprijs gewoon dezelfde is

• Leuk
    Waarderingen: BnB2
    toevallig ook bezig met offertes vragen voor heel het huis dan

eerste die ik hier gehad heb was van de installateur van de zonnepanelen

merk gree
    3 binnenunit 2.5 kw
    1 binnenunit 5kw
    buitenunit 10.5 kw
    kabelgoten en leidingwerk all in

6 procent btw
    5 procent korting (voor bestaande klant )

voor 7620 euro

Mitsubishi LN is in elk geval een toptoestel. Mits goed geïnstalleerd ga je hier zeker geen spijt van hebben.

Mitsubishi LN is in elk geval een toptoestel. Mits goed geïnstalleerd ga je hier zeker geen spijt van hebben.
    Elk toestel is mits goed geplaatst een goed toestel . Nog nooit serieuze problemen gehad met eender welk merk … zelfs betere ervaringen met de zogenaamde B-merken zoals Bosch

Elk toestel is mits goed geplaatst een goed toestel . Nog nooit serieuze problemen gehad met eender welk merk … zelfs betere ervaringen met de zogenaamde B-merken zoals Bosch
    Lol; bosch een B-merk (ze hebben zich wel ingekocht, maar ik zou ze toch mee bovenaan zetten).
    Edit; zeker naar ondersteuning op termijn. Met een Gree wordt dat al spannender.

Ben ik de enige die 800 euro voor werkuren veel vindt voor 1 binnen en 1 buitenunit?
    Dat is met een simpel kabeltraject pakweg 3u werk?

Verplaatsing inbegrepen, andere kant van het land ?

Tumkie, u verkoopt alleen Bosch dus uw advies is zoals verwacht en neem ik met een korrel zout. De mitsubishi LN zit aan de top: efficiëntie, comfort, geluid, filters (geen geur). Ik heb hem zelf hangen en monitor hier ook alles via een plc, dus weet waar ik over spreek. Ik heb bv ook een daikin stylish en die zit toch wat lager op de ladder.

Wat betreft de prijzen heb ik me er in eerste instantie niet over uitgesproken. Dat toestel koop ik als particulier voor 2200 euro (dat is inclusief 21% BTW) en zonder enige korting die een plaatser wel krijgt. Hier neemt de installateur zelfs met de korting dus nog steeds een heel ruime marge op. Idem voor de andere vermelde prijzen. Uiteraard moet iedereen zijn boterham kunnen verdienen, maar persoonlijk vind ik dit soort marges er toch over. Maar ik vrees dat de markt in België zo eenmaal in elkaar steekt.

Het is simpel.
    De set kost zonder installatie en leidingen ongeveer een 2900-3100€ afhankelijk van leverancier en afhalen of laten leveren.

Leidingen, dempers, werkuren, verplicht certificaat koelgassen, verplaatsing, garantie.
    Is dat voor jou correct berekend naar eindprijs...

Alternatief is dan zelf plaatsen en iemand vinden die de de koelgassen komt doen.
    Of toch nog verder offertes opvragen

In ieder geval een goede keuze van toestellen. Werking, geluid, kwaliteit top.

Alternatief zou ik dan General/Fujitsu of Daikin bekijken.

Nog iets om eventueel in overweging te nemen is een multi split. Een 6kw buitenunit met deze binnenunit en een extra kamer erbij nemen met een 2kw binnenunit erbij.

Het alternatief is Daikin, daar krijg ik hopelijk binnenkort een offerte voor. Maar misschien kan ik beter in december/januari eens offertes aanvragen, wanneer de orderboekjes leeg zijn...

Wat betreft de prijzen heb ik me er in eerste instantie niet over uitgesproken. Dat toestel koop ik als particulier voor 2200 euro (dat is inclusief 21% BTW) en zonder enige korting die een plaatser wel krijgt. Hier neemt de installateur zelfs met de korting dus nog steeds een heel ruime marge op. Idem voor de andere vermelde prijzen. Uiteraard moet iedereen zijn boterham kunnen verdienen, maar persoonlijk vind ik dit soort marges er toch over. Maar ik vrees dat de markt in België zo eenmaal in elkaar steekt.
    U spreekt dus als particulier over uw eigen toestellen . ik als vakman met jaren dienst op de teller met ervaring met veel merken . Slechte toestellen bestaan niet meer … en er is nog weinig verschil tussen de A en de zogenaamde B-merken . Heb jaren geleden A-merken van dezelfde band zien rollen in China …

Ben ik de enige die 800 euro voor werkuren veel vindt voor 1 binnen en 1 buitenunit?
    Dat is met een simpel kabeltraject pakweg 3u werk?
    Bestellen gerief, inladen warmtepomp en gerief, transport, uitladen en uitpakken, gerief aan de kant zetten, gaten boren, opkuisen, kabelgoten hangen, opkuisen, plaatsen binnen unit, plaatsen buiten unit, koelleidingen, leidingen naar de elektriciteitskast, opstarten, opkuisen, alles inladen, thuis alles uitladen en afvoeren, factuur maken,... 3 uur? Really?

U spreekt dus als particulier over uw eigen toestellen . ik als vakman met jaren dienst op de teller met ervaring met veel merken . Slechte toestellen bestaan niet meer … en er is nog weinig verschil tussen de A en de zogenaamde B-merken . Heb jaren geleden A-merken van dezelfde band zien rollen in China …
    Ik zeg niet dat Bosch slecht is (heb zelf ook heel wat toestellen van Bosch waar ik tevreden van ben). Ik spreek inderdaad uit eigen ervaring: een basismodel toshiba, daikin stylish en mitsubishi LN. De LN steekt kop en nek uit boven de rest. Koelen kunnen alle airco's wel redelijk deftig (maar ook daar is er een duidelijk verschil), maar verwarmen is al iets heel anders. Ik heb nota bene 2 winters volledig en alleen met deze 3 mono split airco's verwarmd, en niet in een nieuwbouw.

Ik zeg niet dat Bosch slecht is (heb zelf ook heel wat toestellen van Bosch waar ik tevreden van ben). Ik spreek inderdaad uit eigen ervaring: een basismodel toshiba, daikin stylish en mitsubishi LN. De LN steekt kop en nek uit boven de rest. Koelen kunnen alle airco's wel redelijk deftig (maar ook daar is er een duidelijk verschil), maar verwarmen is al iets heel anders. Ik heb nota bene 2 winters volledig en alleen met deze 3 mono split airco's verwarmd, en niet in een nieuwbouw.
    Zoals ik reeds aanhaalde is er nog weinig verschil in kwaliteit tussen de zogenaamde A en B-merken … ook op gebied van verwarmen… daarvoor heb ik geen plc-metingen nodig . Wie anders beweert zal waarschijnlijk met Rolls of Bentley rijden . Die beweren ook dat er niets beter is …

Terug
Bovenaan