offerte aannemers vergelijken

Lid geworden
26 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo

Ik heb 2 offertes van aannemers binnen .

aannemer 1 telt enkel het werk (funderingen ,isolatie , metselwerk) en telt hier 33000 euro voor (excl btw)

materiaal , grondwerken , gieten trap en plaatsing regenwaterput zitten niet in de prijs en hier moet ik zelf voor zorgen . Hij wil me wel helpen ,maar hoeft hier niks op te verdienen. plaatsing regenwaterput en gieten trap kunnen tegen meerprijs ook worden gedaan.

aannemer 2 telt voor het werk , materiaal , grondwerken (zonder afvoeren grond),gieten betonnen trap en regenwaterput , zonder betonstudie .

97000 eu (excl btw).

Ik moet sowieso binnen de 10 dagen beslissen want anders schuift het bij 1 aannemer op naar volgend jaar en zou dit jaar nog willen beginnen . Ik heb dus niet de tijd om mijn plan binnen te doen bij een groothandel om het materiaal tijdig laten uit te rekenen .Maar nu is mijn vraag of ik voor de easy way zou kiezen en aannemer 2 alles laten doen of voor de "hard" way ...

Ik zou het natuurlijk minder fijn vinden als ik voor aannemer 1 zou gaan en op het einde van de rit 20 K euro meer heb betaald en al de moeite er ook zelf in heb moeten steken...Het zijn allebei vakmensen dus daar twijfel ik niet aan . Kan gewoon moeilijk vergelijken zo .Als ik goedkoper zou uitkomen door alles zelf te halen en prijzen te vergelijken dan ga ik sowieso voor aannemer 1 . Maar dit is nu natuurlijk moeilijk te zeggen .

Enkele materialen die gebruikt worden zijn :

verfbrik module 50

snelbouwsteen tand en groef 25

Het gaat om een vierkante moderne woning van 1 verdiep zonder kelder van 180m2 en een garage van 36m2.dus in feite een vrij eenvoudige woning.

dus zou ik aan meer als 64000 euro excl btw komen voor het materiaal inclusief grondwerken of moet dit zeker haalbaar zijn .

Ik ben wel iemand die zijn mond durft open te trekken en onderhandelen qua prijzen .Heb nu alleen geen flauw benul wat het materiaal en de grondwerken mij allemaal zou kosten

alvast bedank

Lid geworden
6 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kwaad zeggen wat hier het beste is... Om daar een precies antwoord op te kunnen geven hebben we natuurlijk heel wat meer info nodig, maar ik begrijp dat je dan net zo goed naar de bouwhandel kan trekken om het te laten uittellen.

Ik heb pas mijn btw aangifte er op zitten dus heb alle facturen nog netjes op een rij staan.

Blijkt dat ik aan bouwmaterialen in het totaal zo'n € 55.000 kwijt was ex. btw, maar incl. alle stenen, welfsels, beton (incl pompen), dakpannen, ... Hier gaat het op een huis van 11x13m maar in twee volledige bouwlagen en volledig onderkelderd.

Als je het materiaal laat uittellen zal je verbaasd zijn van hoe weinig het eigenlijk kost (hoewel...). In verhouding geef je veel minder uit aan materialen dan aan werkuren. Aannemers die zelf de materialen leveren krijgen vaak wel een procentje bij de leverancier, maar ze werken vaak met vaste partners die niet altijd de goedkoopste zijn. Bovendien wordt er vaak nog een procentje doorgerekend aan de klant.

Als je het materiaal zelf doet is het gewoon een kwestie van goede afspraken met je aannemer. Hier belde de aannemer gewoon zelf naar mijn leverancier om te laten weten wanneer hij iets nodig ging hebben. Altijd alles op tijd geleverd dus en nooit te veel.

De prijs van grondwerken is niet zo overdreven duur, zeker als je geen kelder uit te graven hebt. Zelf zou ik steeds kiezen om zelf het materiaal te regelen.

Lid geworden
26 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik weet dat het idd niet evident is om daar een getal op de plakken.maar nu heb ik totaal geen gedacht over de kost van materiaal enz ..

ik wil sowieso alles laten uittellen door enkele bouwmaterialen firma's . heb enkel niet meer zoveel tijd aangezien er nog een andere kandidaat is bij de aannemer om dit jaar te bouwen en hij natuurlijk geen maand meer kan wachten op mijn antwoord .

Ik denk dan persoonlijk dat ik toch maar het "risico" neem om alles zelf te zoeken en te vergelijken . dan weet ik zelf ook wat er in mijn huis steekt van materiaal en bij de andere aannemer heb ik daar minder zicht op .

de aannemer gaat mij sowieso helpen bij de keuze van het materiaal .Ook bij de grondwerken wil hij alles overleggen samen met de architect en de grondwerker . Dus sta er in feite zeker niet alleen voor .

merci voor het antwoord alvast

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan