• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Offerte Aannemer Ruwbouw

Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



wij hebben een eerste offerte binnen van een aannemer voor onze ruwbouw. Ik heb nu totaal geen idee of dit een dure offerte is of niet.



Daarbij graag jullie reactie:



Quote:
Voor de som van 34.431 EURO te vermeerderen met de B.T.W.



1. Voorbereidende werken en uitpalen van de woning .

2. Uitgraven en gieten van de funderingen volgens de plannen of een vloerplaat.

3. Kruipkelder metselwerk in holle betonblokken 1,00 m. Hoog.

4. Cementeren en teren van het ondergronds metselwerk.

5. Leggen en aangieten van welfsels op de kruipruimte.

6. Parament metselwerk volgens het plan.

7. Metselwerk van al de binnenmuren volgens het plan.

8. Leggen en aangieten van welfsels op gelijkvloers en verdieping.

9. Storten van betonbalken en kolommen volgens de studie van echo of vaheja.

10. Isoleren van al de spouwen.

11. Steken van vochtisolatie waar dit nodig is, DPC folie en lood.

12. Plaatsen van metalen liggers .

13. Plaatsen van de arduin.

14. Stellen en gieten van 2 beton trappen.





Bijzondere bepalingen:



De eigenaar zorgt voor water en elektriciteit 32 ampère drijfkracht.

De machinale werken zijn voor rekening van de eigenaar.

De betalingen gebeuren om de 14 dagen,het bedrag wordt bepaald naargelang de werken vorderen.

De bovenvermelde som is zonder materialen.

Uitgraven van de funderingen wordt door de grondwerker gedaan met een minigraver,op rekening van de eigenaar. De aannemer is aanwezig voor de aanwijzingen en bijwerken van de hoeken.

Indien er iemand aanwezig is om te helpen gaat er 7,50 euro per uur af van de aannemingssom.
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geen idee. Ik heb geen offerte gevraagd met en zonder materialen.
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
typhoon wrote:
Geen idee. Ik heb geen offerte gevraagd met en zonder materialen.



Ah, ik dacht dat wel opgesplitst stond op de offerte.
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is allemaal heel snel moeten gaan.

Je gelooft het nooit, maar ik had 3 aannemers die binnen de 2 maand konden beginnen! Dat is blijkbaar een uitzondering tegenwoordig. De gekozen aannemer is zelfs binnen de maand begonnen en viel bovendien binnen de raming van de architect (ook al niet vanzelfsprekend), dus uiteindelijk niet teveel vragen gesteld.

Dit druist wel volledig tegen mijn principes! Ga er meestal niet licht over heen, zoals bij alle andere keuzes die ik maak.
 
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
399
Waarderingsscore
0
Punten
0
rap rap en het rapst

beter traag en van eerste keer goe

vandaag aannemer naast mij bezig gezien

ik moest lache van plezier

buurvrouw is nogal van het type " heel ... hangt aan mijn gat "

fundatie die deze week gezet is al aan het opvullen met rijnzand resultaat muur door den druk opengescheurd , stond gelijk banaan .

gewoon verder gedaan en eens tegen geduwd met kraan :roll:

planning voor deze week :

fundatie deze week gemetst vandaag aan het vullen met zand morge beton en donderdag al metsen :shock:

ik lag drie weken stil na storten van beton 8)
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het ging vooral over de snelheid dat hij aan de bouw kon beginnen. De snelheid van werken valt best wel mee
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik vind 7.5 euro die van de prijs gaat voor meehelpen verschrikkelijk weinig !

wij moeten met onze aannemer ook nog een bedrag afspreken dat van de prijs getrokken wordt als mijn man meehelpt, maar dat zal wel minstens 25 euro/uur zijn hoor!
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ellen wrote:
ik vind 7.5 euro die van de prijs gaat voor meehelpen verschrikkelijk weinig !

wij moeten met onze aannemer ook nog een bedrag afspreken dat van de prijs getrokken wordt als mijn man meehelpt, maar dat zal wel minstens 25 euro/uur zijn hoor!



:shock:

Ik ben al blij dat wij "betaald" worden. Je kan van een leek niet verwachten dat hij alles kan. Wij zullen gewoon de vuile klusjes mogen doen. 25€ voor mee te helpen...Dat ga je denk ik niet klaarkrijgen. Dan moet die aannemer bijna voor niks gaan werken de dagen dat je man komt helpen...
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is het wel zo dat de aannemer normaal gezien met 2 komt: hij metst en de andere dient. De dagen dat mijn man meehelpt, dan zullen de 2 metsers metsen en mijn man dienen. Het gaat dan ook wel dubbel zo snel vooruit hé.
 
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
1.268
Waarderingsscore
0
Punten
0
25 euro krijgen voor te helpen, ik betwijfel ten zeerste of je dat gaat krijgen. Ge zijt geen professionele bouwer he.
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ellen wrote:
Bij ons is het wel zo dat de aannemer normaal gezien met 2 komt: hij metst en de andere dient. De dagen dat mijn man meehelpt, dan zullen de 2 metsers metsen en mijn man dienen. Het gaat dan ook wel dubbel zo snel vooruit hé.



2 professionele metsers dienen door een leek diender... Dat gaat je man NOOIT kunnen bolwerken. Daar moet je al met 2 dieners voor zijn volgens mij...en dan elk aan 25€ / uur...



Trouwens: theoretisch gezien: als die ene diener de metser gaat dienen, heeft die dan toch tijd teveel als je man die 2 metsers moet gaan dienen.



Je kan altijd proberen maar ik denk toch dat ze je dat nooit gaan geven.
 
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
469
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als ze maar met 2 zouden zijn (metser + diender), dan zal de diender tussendoor ook wel wat metsen. Blijkbaar is 1 diender voor 2 metsters ideaal.



Mijn man is niet echt een 'leek'. Hij komt ook uit den bouw. Hij heeft zelfs nog opleiding gehad als metser.



Als er te weinig van de prijs gaat, dan werken we met een uurprijs. De aannemer rekent 32 euro per persoon aan als hij in regie werkt.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Die 'korting' van 7,5 euro per uur dat meegeholpen wordt vind ik toch raar hoor... De aannemer werkt in regie en geeft dan nog eens een korting omdat je helpt. Ligt het nu aan mij of wat? :?



Als een aannemer in regie werkt dan betaal je zijn gewerkte uren. Hoe meer je helpt, hoe minder uren hij zal werken dus hoe minder je moet betalen.
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
Die 'korting' van 7,5 euro per uur dat meegeholpen wordt vind ik toch raar hoor... De aannemer werkt in regie en geeft dan nog eens een korting omdat je helpt. Ligt het nu aan mij of wat? :?



Als een aannemer in regie werkt dan betaal je zijn gewerkte uren. Hoe meer je helpt, hoe minder uren hij zal werken dus hoe minder je moet betalen.



Nee onze aannemer werkt met vaste prijs en geeft ons een "uurloon".
 
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben de eerste offerte binnengekregen voor ons ruwbouw.

Voor een huis van 9mx13.5m met een bijstukje aan de zijkant van 6mx5m ('t is een T vorm) en met een volwaardig verdiep erop, voor 66.062€

exclusief BTW

exclusief betonnen balken omdat de ingenieur nog moet berekenen

exclusief betonnen trap

exclusief kelder

exclusief het voegwerk

exclusief veiligheidscoordinator



inclusief materiaal



Mijn vriend zegt dat het komt omdat wij de facade gaan verlijmen in stapelverband. Wiens huis is hier ook verlijmd/gaan verlijmen?
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lijkt me een schappelijke prijs, zeker als je gaat verlijmen. Ze zijn mijn gevel aan het metsen met dunbedmortel. Heb alleen hiervoor en het werken met 3 fasen een meerprijs van 4500 (incl BTW, zonder materiaal) € moeten betalen![/quote]
 
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
470
Waarderingsscore
0
Punten
0
:? :shock: zou dat van die 5e leffe zijn of staat dat hier nu 4x hetzelfde
 
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ah owke, ik zal nog effe wachten totdat ik al de offertes binnen heb. Zal hier nog wel posten :wink:
 
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ook belangrijk is om te kijken wat er allemaal in de offerte zit. Ik had ook een offerte van 32000 € alleen voor de werken en 67000 € voor een andere aannemer inclusief materiaal. Als de archtitect alles nakeek en toch een deel moest bijtellen kwam hij uit op 80000 €. Met hier en daar wat extra's ben ik uiteindelijk op meer dan 100000 € uitgekomen en tijdens de bouw kan er hier en daar ook al eens een aanpassing opduiken die weer extra kost.
 

geert808

Lid
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
438
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ik vraag me echt af wat voor gevelsteen, isolatie etc. de meesten onder jullie voor je woning gebruiken...

Misschien hebben jullie allemaal een Limburgse aannemer gevonden die zonder werk zat want veel prijzen die hier voorgelegd worden vind ik aan de -zeer- lage kant...

(misschien bouwen sommigen een luchtkasteel, daar is niet veel werk aan en later moet daar alleen lucht in geblazen worden / lucht is niet zo duur... :lol: )



Maar even serieus nu, ik stel me vragen bij de kwaliteit van sommige (toekomstige) bouwwerken want als er een ding geld kost dan is het kwaliteit... :?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan