• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Offerte Aannemer Ruwbouw

Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



wij hebben een eerste offerte binnen van een aannemer voor onze ruwbouw. Ik heb nu totaal geen idee of dit een dure offerte is of niet.



Daarbij graag jullie reactie:



Quote:
Voor de som van 34.431 EURO te vermeerderen met de B.T.W.



1. Voorbereidende werken en uitpalen van de woning .

2. Uitgraven en gieten van de funderingen volgens de plannen of een vloerplaat.

3. Kruipkelder metselwerk in holle betonblokken 1,00 m. Hoog.

4. Cementeren en teren van het ondergronds metselwerk.

5. Leggen en aangieten van welfsels op de kruipruimte.

6. Parament metselwerk volgens het plan.

7. Metselwerk van al de binnenmuren volgens het plan.

8. Leggen en aangieten van welfsels op gelijkvloers en verdieping.

9. Storten van betonbalken en kolommen volgens de studie van echo of vaheja.

10. Isoleren van al de spouwen.

11. Steken van vochtisolatie waar dit nodig is, DPC folie en lood.

12. Plaatsen van metalen liggers .

13. Plaatsen van de arduin.

14. Stellen en gieten van 2 beton trappen.





Bijzondere bepalingen:



De eigenaar zorgt voor water en elektriciteit 32 ampère drijfkracht.

De machinale werken zijn voor rekening van de eigenaar.

De betalingen gebeuren om de 14 dagen,het bedrag wordt bepaald naargelang de werken vorderen.

De bovenvermelde som is zonder materialen.

Uitgraven van de funderingen wordt door de grondwerker gedaan met een minigraver,op rekening van de eigenaar. De aannemer is aanwezig voor de aanwijzingen en bijwerken van de hoeken.

Indien er iemand aanwezig is om te helpen gaat er 7,50 euro per uur af van de aannemingssom.
 
Lid geworden
2 jul 2006
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dag ,



Welke zijn je afmetingen van je woning en hoeveel bouwlagen heeft je woning.

Een beetje meer info van je woning kan wel helpen.
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Buitenafmetingen zijn 15m op 11m, maar hierin zit een carport vervat aan voorkant van het huis en aan achterkan een overdekt terras.

Verdiep is 11 op 11 (dus 4m korter) en ook dit is een stuk plat dak.

Voor meer info: zie foto's op site: http://www.roelenkelly.be/index.php?option=com_expose



2 volwaardige bouwlagen en een zolder (onder schuin dak).



Grts,



Roel
 
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
1.254
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben nog op de eerste offerte aan het wachten, maar dit lijkt me redelijk.
 
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
1.268
Waarderingsscore
0
Punten
0
dit is een redelijke prijs, maar volgens mij kan het nog goedkoper.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.770
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vind dat wreed weinig

Wij hebben eenvoudig en niet te grote woning.; Kostprijs aannemer ruwbouw 70.000 exclusief btw
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
stoffie wrote:
Vind dat wreed weinig

Wij hebben eenvoudig en niet te grote woning.; Kostprijs aannemer ruwbouw 70.000 exclusief btw



Met of zonder materiaal? Want mijn prijs is zonder materiaal...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
RoelG wrote:
Met of zonder materiaal? Want mijn prijs is zonder materiaal...



Ah, ik dacht al...



Dan vind ik het relatief veel. Als hij toch werkt zonder materiaal, waarom laat je hem niet in regie werken? 'k Zou eens moeten kijken, maar ik dacht dat we ongeveer 20.000 euro betaald hebben aan uren.
 
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
1.254
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik meen in andere topics gelezen te hebben dat de prijs van de werkuren hoger ligt dan de prijs van de materialen. En gezien er in een dergelijke woning toch al snel een 30.000 € aan materialen kruipt lijkt me dat een redelijke prijs hoor.
 
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
136
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lijkt mij redelijk goede prijs. Mijn aannemer kost +- 41000 euro met btw

Uw huis is in opp. juist iets groter maar we hebben volledige kelder (130m²).
 
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
1.268
Waarderingsscore
0
Punten
0
41.000..70000 :shock: ...hmmm, wij betalen dus voor onze aannemer 25.000 BTW incl. Die man werkt wel volledig alleen. De prijs is voor onze kruipkelder +welfsels + betonnen trap + riolering + ruwbouw metselen (7m op 14m en 3,6/2m -> 't is een driehoek op 10m). De 2de goedkoopste prijs bij ons was 27.000
 
Lid geworden
12 feb 2007
Berichten
136
Waarderingsscore
0
Punten
0
dat is goedkoop 25000€.



Wat kost jullie ruwbouw dan in totaal met materiaal. ( zonder dak en dergelijke alleen metselwerk met staal,spouwhaken en zo in.)

Bij ons is dit totaal 71 000 euro btw in.

Met terca grafietzwart en zilvergrijs (200m²)

volledige kelder gepolierd ( 130m²) 41 kuub om te metsen

snelbouw 39 kuub om te metsen

+- 1950 kilo staal

+-240 m² welfsels leggen



Ik dacht dat ik met ons 71000 btw in zeer goede prijs had maar blijkbaar valt dit dan wat tegen. Ons voordeel is wel dat ons huis op 4 weken recht staat. Dus man die alleen komt denk ik dat dat toch iets langer duurt. of ben ik verkeerd.
 
Lid geworden
4 dec 2006
Berichten
1.946
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wat kost een gemiddeld huis aan materiaal (enkel ruwbouw, zonder dak en vansters). 30.000? 40.000? 50.000?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Hangt er natuurlijk vanaf hé. Wij hebben een IPE600 gebruikt ipv een gegoten betonbalk van meer dan 1m hoog. Materiaal kostte dus veel meer, maar arbeid was beperkt tot een uur. Het materiaal voor een betonbalk zou veel goedkoper geweest zijn, maar dan hadden ze wel 2 dagen werk met 2 man.
 
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
1.268
Waarderingsscore
0
Punten
0
materiaal kan ik nog niet zeggen. Dak zal ook rond 25.000 liggen (is wel in zink voor gebogen dak + epdm plat). Denk met materialen dat wij dan ook rond 60.000-70.000 gaan komen.

Ja, onze ruwbouw zal 3-5 maanden duren.
 
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij bouwen een halfopen pastorijwoning gegoten kelder met inrit 8.60 x 14m gelijkvloers zelfde afmetingen. verdiep 8.60 x 12m dan zolder idem...

voor dit betalen wij 54000€ inclusief btw alleen matriaal van de betonnen kelder inbegrepen. komt nog eens ongeveer 39.000€ incl. btw aan bouwmatrialen bij...

Dit was beste prijs van 4 aannemers en 3 bouwmatrialen firma's
 
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
40
Waarderingsscore
0
Punten
0
stoffie wrote:
Vind dat wreed weinig

Wij hebben eenvoudig en niet te grote woning.; Kostprijs aannemer ruwbouw 70.000 exclusief btw
wat zit daar dan in als ik vragen mag ,alleen metselwerk en materialen of het dak ook
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een idee over de prijs kan ik je niet geven: onze aannemer zorgt zelf voor alles (dus ook materiaal) en wij zitten toch aan een 65000EUR (+ BTW)



Wel zou ik je aanraden de prijzen van de andere posten uit die offerte op te vragen. Ik vind dat er veel posten zijn die nog niet geprijsd zijn (en een aantal zijn volgens mij wel kostelijk).

* Grondwerken=?

* "machinale werken zijn voor rekening van de eigenaar"=???

* materialen zelf!

* water en elektriciteit 32 ampère drijfkracht
 
Lid geworden
22 jan 2007
Berichten
114
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
RoelG wrote:
Met of zonder materiaal? Want mijn prijs is zonder materiaal...



Ah, ik dacht al...



Dan vind ik het relatief veel. Als hij toch werkt zonder materiaal, waarom laat je hem niet in regie werken? 'k Zou eens moeten kijken, maar ik dacht dat we ongeveer 20.000 euro betaald hebben aan uren.





@SvenVD of iemand anders...:



Kan je me zeggen wat ongeveer de prijs is per uur dat een aannemer telt enkel voor de werkuren? (eventueel in pb!)



thx!
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan