• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Occasie auto kopen in Duitsland

Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft hier iemand ervaring met een occasie wagen te kopen in Duitsland.

Waarop letten? Hoe de wagen juist importeren?

Weet iemand interessante websites met wagens in NRW?

Ik ken www.mobile.de maar ik heb gehoord dat deze website niet zo betrouwbaar is qua aanbiedingen.
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
Oppassen als het om een lichte vracht gaat.



Duitsland z'n lichte vracht voorschriften zijn anders dan die in België. 'n Vriend heeft in Duitsland een Mondeo gekocht en het was enorm moeilijk om die hier ook ingeschreven te krijgen als lichte vracht, als gewone personenwagen inschrijven ging ook niet meer.
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
De mijne (Audi) komt van Duitsland en die van een vriend (BMW) ook. Heb samengewerkt met een garagist die ik ken, je mag me altijd een PB sturen.



Mobile.de gebruikt om te zoeken...
 

pp

Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb +/- 2 jaar geleden een personenwagen geïmporteerd vanuit Düsseldorf. Als je alle papieren hebt is er geen enkele reden om het niét te doen. Wat heb je zeker nodig:



1) een verkoopscontract met daarin naam van verkoper en koper en alle gegevens van de wagen.

2) de originele Duitse "Fahrzeugbrief" (is Duits inschrijvingsbewijs)

3) de "Abmeldebescheinigung" (afmeldingbrief).



Met al die papieren ga je hier in België naar een douanekantoor voor de feitelijke invoer te regelen. Daarna kan je naar de TC voor de homologatiekeuring (deze dient om een geldig Belgisch gelijkvormigheidsattest te verkrijgen).
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind op mobile regelmatig de woorden nur fur Export. Wat wil dat zeggen? Dat de wagen niet meer gekeurd is of ingeschreven is?

Daar kan ik dan beter van afblijven zeker?
 
G

Guest

Guest
enkel voor export betekend da.



kutn ge uit verstaan : goe genoeg voo rin Afrika mee te rijde, maar geen garantie da em hier door de keuring raakt ;)
 
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
229
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die beschrijving "enkel voor export" wordt ook hier gebruikt.

Hier gaat het meestal om in beslag genomen voertuigen waarvan de papieren zoek zijn (bvb gestolen wagens die niet worden opgeeist bij takelfirma).

Deze wagens kan je dan ook niet in België inschrijven. Ze zijn enkel goed voor 'den Afrique' of de cross (waarvoor ik ze gebruik)
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan