• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

(nog) een belastingvraagje

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb een vraagje over het invullen van m'n belastingsbrief.

ik heb 2 leningen lopen.

eentje van voor 2005 (nl december 2001) en een kleinere van vorig jaar.

De lening van vorig jaar was voor de renovatie, in de loop van dat jaar zijn dan enkel nog maar intresten betaald.

Hoe vul ik deze nu correct in op de belastingsbrief? aangezien beide op aan apart vakje moeten ingevuld worden?

volgens mij moet in de intresten van de bijkomende lening in 1370 en 2370 schrijven. (305€)

De oudere lening moet dan ingevuld worden in 1146 en 2146 (intresten)

en 1355 en 2355 voor de kapitaalsaflossingen.

Hoe bepaal ik nu het maximum dat ik moet inbrengen?

Waar moet de ssv van de bijkomende lening komen?

alvast bedankt voor jullie hulp

ff een correctie op mezelf.

ik lees zojuist dat ik als ik 2 leningen heb waarvan eentje van voor 2005 en eentje van na 2005 moet kiezen welk systeem ik wens te gebruiken.

het is oftewel kiezen tss rubriek A (lening van na 2005) of rubriek C en D (lening van voor 2005)

klopt dit?

in rubriek C mogen dan enkel de intresten staan van de oude lening of mogen de intresten van beide leningen opgeteld worden?

idem voor rubriek D?

Wij zitten in hetzelfde geval. Lening aangegaan in 2002 voor de aankoop van de woning en in 2006 lening aangegaan voor de verbouwing van deze woning. De akte van die laatste lening is getekend bij de notaris november 2006. In 2006 hebben wij nog niets opgenomen omdat we pas gestart zijn februari 2007.

Ik vraag me net hetzelfde af als Davy.

Moet ik dit jaar al kiezen? Zo ja, is het interessanter om over te gaan naar het nieuwe systeem of kies ik beter voor rubriek A?

Kan er iemand me raad geven hierbij? Bedankt alvast!

je zal idd dit jaar al moeten kiezen.

Je keuze over welk systeem je kiest zal afhangen van het ontleent kapitaal.

in mijn geval is m'n lening voor de aankoop veel groter dan m'n lening voor verbouwingswerken. Keuze was dus rap gemaakt ;-)

ga langs bij je belastingskantoor, da helpen je gratis en vullen ook je belastingsbrieg in als je dat wil.

ankiepankie wrote:
ga langs bij je belastingskantoor, da helpen je gratis en vullen ook je belastingsbrieg in als je dat wil.

Hangt er een beetje van af. Een vriendin van mij deed hetzelfde bij een niet nader te noemen belastingskantoor. Ze had wat vragen over het inbrengen van haar lening en energiebesparende maatregelen. De dame die haar te woord stond had er nog niet van gehoord: ze moest die bijscholing nog krijgen....

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan