• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nis in douche

Lid geworden
17 jun 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo,

We hebben een nis in onze douche. Afmeting B30xD20xH60. De nis is betegeld en zit naast de (ingebouwde) regendouche. Hoe maken we hier nu best schappen in? Boren lijkt me niet zo slim ivm waterdichtheid. Is hier een systeem voor om dit veilig te plakken/lijmen?

Schabben zijn uit ?
Je kan verkiezen om L profiel in inox tegen de wanden te kleven en daar bv je glas op.
Met een breedte van 30 cm zou het moeten lukken met een Lprofiel sectie 15x15x2 mm.
Lijm Soudal Fixx All High tec

Schabben zijn uit ?
Je kan verkiezen om L profiel in inox tegen de wanden te kleven en daar bv je glas op.
Met een breedte van 30 cm zou het moeten lukken met een Lprofiel sectie 15x15x2 mm.
Lijm Soudal Fixx All High tec
Glas was ons eerste idee. Maar zou wel heel zeker willen zijn dat dit dan blijft hangen. Liever geen glas in de douche :)

Soudal high tec.

Daarmee plak je uw schoonmoeder ondersteboven mee aan het plafond. Of ge ze in uwe douche zou plakken laat ik aan jou over 😂

Tegels? Er zijn van die schapjes die je in de voeg kan inslijpen en dan met silicone (of high tack) kan fixeren.

Je kan ook een dunne volkern nemen, of iets in Corian/Krion/HiMacs/...
Mocht je toch voor glas kiezen, neem dan gehard glas, voor het geval dat.

Zou dat gewoon afkitten. Glas ondersteunen zodat het pas staat, 3 zijden onderaan en bovenaan afkitten met transparant.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan