• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

niko niko dimmer 05-707met led spot

Lid geworden
6 dec 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb een oude Nikobus installatie met niko dimmers type 05-707.
Heb al een tijdje geleden de halogeen spots (5 stuks) vervangen door dimbare led spots in 1 ruimte, en deze werken uitstekend. In een andere ruimte trachtte ik dit onlangs ook met 3 stuks. Deze blijken echter niet te werken (gaan soms aan en werken dan, maar wanneer ik andere schakelaars aan/uit doe krijg ik storing en vallen ze uit/ krijg ik ze niet meer uit. Iemand een idee hoe dit komt?
Dank voor de tips.

Hoeveel watt zijn u ledlampen want je moet een minimum belasting van 35W hebben en staan u dipswitchen voor faseafsnijding of faseaansnijding te goei.

Bijlagen

• Screenshot_20211208-221701_Drive.jpg
    Screenshot_20211208-221701_Drive.jpg
    139,5 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20211208-221711_Drive.jpg
    Screenshot_20211208-221711_Drive.jpg
    197 KB · Weergaven: 7
Hoeveel watt zijn u ledlampen want je moet een minimum belasting van 35W hebben en staan u dipswitchen voor faseafsnijding of faseaansnijding te goei.
Inderdaad, ondertussen erachter dat belasting waarschijnlijk niet hoog genoeg is. Veronderstel dat dit het probleem is gezien de andere leds (5 stuks) wel werken met dezelfde dimmer.
Las dat je dit zou kunnen oplossen met een compensator bvb eltako gle compensator?
Wat bedoel je precies met "dipswitchen voor faseafsnijding of faseaansnijding te goei." Hoe kan ik dit controleren/ aanpassen?
Dank.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan