• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Niko Home Control rolluiksturing.

Lid geworden
26 nov 2019
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik zit met het volgende euvel.
Binnenkort zullen we nieuwe Schüco ramen laten plaatsen.
Nu hebben enkel de grootste raampartijen een elektrische rolluik en de kleinere zijn met lint.

Situatie nu: 
Op de gelijkvloers zitten de rolluiken op 1 kring met traditionele schakeling. Idem voor het 1e verdiep.
Ik weet dat er draadloze ontvangers zijn van Niko die je per rolluik koppelt maar deze worden gestuurd met draadloze zenders en/of draadloze schakelaars.
Ik vroeg mij af of ik deze kon sturen met mijn huidige 4-voudige schakelaars van NHC?
Met andere woorden is een module die de signalen naar de draadloze ontvangers stuurt?
Zo kan ik alles via dezelfde huidige app zelf sturen.
Tips of andere ideeën welkom!
Mvg,

Iann.

De knoppen nu wil ik niet meer gebruiken. Deze zitten naast het raam en dus niet overal zo toegankelijk. 

Er moet dus ook van de bestaande elektrische rolluiken een stroomkabel doorgelust worden naar de andere rolluiken die nu nog manueel zijn. 

De schakelaars zouden bij de huidige lichtschakelaars moeten komen. 

https://www.niko.eu/nl-be/artikel/05-333 deze zouden per motor gemonteerd moeten worden. Maar ik vind niet hoe deze ontvangers gestuurd kunnen worden met me huidige drukknopen. 

IannD zei:
https://www.niko.eu/nl-be/artikel/550-00610

En deze kan als ik het goed heb enkel ontvangen? Dus niet zenden naar de rolluiksturing. 

dat is inderdaad enkel ontvanger voor het easywave gamma...

easywave gaat ook als ik mij niet vergis helemaal overgaan op wifi zoals de NHC met connected hub

maar als ik mij dus goed herinner uit de presentatie van niko over de nieuwe producten die nu gelanceerd worden zouden alle nieuwe producten die via wifi connecteren normaal ook moeten kunnen connecteren met de normale connected controller.

maar als je echt iets zoekt om in de rolluikkast te steken en hierheen signaal te sturen denk ik dat je eerder op 3th party devices zijt aangewezen, al dan niet gestuurd door NHC.

Greetz Gert

Je bent nog iets te vroeg :)  De toetsen uit het gamma NHC voor traditionele bekabeling zijn momenteel nog niet koppelbaar met een gewone NHC-installatie. Dat zou wel moeten komen voor zover ik begrepen heb.

Dan heb je wellicht deze toetsen nodig: https://www.niko.eu/nl-be/producten/niko-home-control/producten-voor-traditionele-bekabeling/geconnecteerde-motorbediening-2-x-3-a-productmodel-niko-987fa1ea-b479-5ede-a800-27d26c9946e8

Als je nu per se al met een centrale sturing wil gaan werken koop je er het hubje bij, dan heb je meteen ook een astroklok en bediening met de app, maar dan moet je wel een andere login aanmaken als voor je NHC-installatie en telkens van het ene uitloggen en het andere inloggen, dus dat lijkt me vrij omslachtig.

Als je dus nog even kan afwachten tot die producten ook met NHC voor busbekabeling bestuurbaar zijn is dat het beste. Daar zal dan wellicht ook een soort interface/hub voor nodig zijn maar wellicht een andere dan de standalone-versie.

Zover ik de uitleg gehad heb zou alles dat verbinding maakt via wifi ook via de connected controller gaan werken zonder toevoeging van extra hub aangezien de controller al in dat netwerk zit. 

Dus inderdaad nog even geduld en anders niko contacteren dan weet je het direct. 

Greetz Gert 

Hierbij een mail van Niko.

Momenteel is het niet mogelijk om je rolluiken draadloos te schakelen vanuit je Niko Home Control installatie met connected controller 550-00003.Dit zou je wel kunnen via Niko Home Control voor traditionele bekabeling met een draadloze slimme hub: 552-00001 in combinatie met geconnecteerde motorbedieningen 551-72301.https://www.niko.eu/nl-be/producten/niko-home-control/producten-voor-traditionele-bekabeling/draadloze-slimme-hub-voor-niko-home-control-productmodel-niko-b442b6fb-5274-5114-bc4f-79477a804541https://www.niko.eu/nl-be/producten/niko-home-control/producten-voor-traditionele-bekabeling/geconnecteerde-motorbediening-2-x-3-a-productmodel-niko-987fa1ea-b479-5ede-a800-27d26c9946e8LET WEL OP: momenteel is er nog geen compatibiliteit tussen de draadloze slimme hub en de connected controller. Je hebt dus 2 systemen naast elkaar werken, geregistreerd op een ander email adres en niet gelijktijdig bedienbaar via 1 applicatie.In de toekomst gaan deze systemen compatibel gemaakt worden, maar hiervoor is nog geen datum gekend. 

Met vriendelijke groeten

Service Desk Team

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan