• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Niko Home Control - hoe vermijden dat drukknop-actie binnen 1 seconde opnieuw wordt uitgevoerd

shutterfreak

Gewaardeerd lid
Reaction score
313
Ik zoek een methode met Niko Home Control II om bepaalde lichtpunten te voorzien van een beveiliging waarbij het licht minstens 1 seconde in een bepaalde toestand moet zijn (aan of uit) voor de toestand kan wijzigen.

Nu heb ik een routine geschreven die met 1 seconde vertraging wordt uitgevoerd, maar dat werkt niet intuïtief: het licht reageert met vertraging. Idealiter zou de "vertraging" (tijd waarbinnen geen nieuwe acties worden opgestart) na de actie gebeuren in plaats van er voor.

Ik vermoed dat ik met virtuele apparaten zou kunnen werken om de bediening bij te houden, maar dat wordt snel heel complex (1 virtueel toestel per lichtpunt).

Is er een eenvoudige(re) manier om dit te doen?

Bij startgedrag:
0' licht aan
0.1' uitgang vergrendelen
1' uitgang ontgrendelen

Bij stopgedrag:
0' licht uit

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief