• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Niko Home Control drukknoppen nodig?

Lid geworden
12 aug 2015
Waarderingsscore
0
Punten
1
Heb je bij een installatie van Niko Home Control voor iedere functie/verbruiker (lichtpunt, stopcontact, screen, ...) een specifieke drukknop (fysieke drukknop) nodig of kan je in theorie nergens in huis drukknoppen voorzien en alles bedienen/schakelen via het touchscreen of de app?
De vraag is voor het volgende.
Stel ik beslis later om een stopcontact te schakelen, dien ik dan nu al een drukknop te voorzien op de muur of kan ik dit later toevoegen (koppelen aan de schakelmodule in de kast) en bedienen via het touchscreen of de app?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.408
Punten
113
De bedoeling van domotica is dat er zoveel mogelijk automatisch gaat zonder drukknoppen.

Die zijn dan ook niet meer nodig, je kan alles centraal doen of via de app.

jonasv

Lid
Lid geworden
4 jun 2014
Waarderingsscore
10
Punten
18
je kan specifiek aanvinken dat die enkel op smartphone/scherm te bedienen is (zo krijg je geen foutmelding)

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
130
Punten
63
kristofbul zei:
Stel ik beslis later om een stopcontact te schakelen, dien ik dan nu al een drukknop te voorzien op de muur of kan ik dit later toevoegen (koppelen aan de schakelmodule in de kast) en bedienen via het touchscreen of de app?

Dit kan perfect achteraf

Er bestaat reeds schakelbare stopcontacten draadloos aanstuurbaar door zowel de smart hub als de connected controller. Aansturing kan oln via een draadloze knop of door app of geautomatiseerd. 

Greetz Gert 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
1.897
Punten
113
Dat kan inderdaad later, of zondef knoppen. En als je toch een toets bij wil, dan moet je niet gaan breken en kappen, gewoon ander muurprintje en extra toets en klaar...

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
1.897
Punten
113
Er bestaat reeds schakelbare stopcontacten draadloos aanstuurbaar door zowel de smart hub als de connected controller. Aansturing kan oln via een draadloze knop of door app of geautomatiseerd. 

Greetz Gert 

Bij mijn weten is dit enkel via de smart hub die nog niet koppelbaar is met de connected controller.

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
130
Punten
63
Alles wat draadloos werkt zou ook koppelbaar moeten zijn let de connected controller, of de programmeringssoftware reeds zo ver is is een ander verhaal. 

Dit is in ieder geval wat de niko vertegenwoordiger mij kon meedelen op de voorstelling van deze nieuwe componenten 

Greetz Gert 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
1.897
Punten
113
Nee, beide systemen zijn vooralsnog niet koppelbaar; voor zover ik weet zijn ze daar hard mee bezig maar durven ze er nog geen datum op plakken. De Easywave-zenders kan je wel koppelen maar de rest (dus het NHC voor traditionele bekabeling-gamma) nog niet. 

Lid geworden
12 aug 2015
Waarderingsscore
0
Punten
1
Allen bedankt voor de reacties!

Kan je bij uitbreiding met zo'n meervoudige muurprint een NHC thermostaat aansluiten op de muurprint of heeft deze een eigen inbouwdoos nodig?

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
130
Punten
63
Thermostaat heeft inbouwdoos nodig

Alles eigenlijk let een scherm aan heeft een inbouwdoos nodig...

Greetz Gert 

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan