• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Niko Home Control controler en de Niko Smart Hub samen gebruiken

Reaction score
0
Ik ben bezig uit te zoeken hoe we de automatisatie in onze woning gaan aanpakken. Graag willen we met het NHC systeem werken, stabiel leuke interface en makkelijk te programeren.
Nu was mijn vraag:
Aangezien nu laatst de Niko Smart Hub met bijhorende gadgets is uitgekomen, of dat de Niko Smart Hub en de Niko Home Control installatie, laat ons zeggen de vaste instalatie en de draadloze installatie, door elkaar te gebruiken zijn in dezelfde app?
Even ter verduidlijking, als je bv. je lampen van je slaapkamer bediend op je touchscreen of gsm app, kan je dan zonder van gebruiker of installatie te wissellen (op dezelfde interface dus) een draadloos geschakeld stopcontact bedienen via het Zigbee protocol, dat toebehoord aan de NikoSmart Hub?
Ook de nieuwe touch switch ziet er best leuk uit en zou zeer interessant zijn voor verschillende kamers.
Een touchscreen in al de kinderkamers hangen is redelijk te duur, een touch switch is daarom nog wel te overwegen. Maar dan zou ik ook graag de bedieningen willen doen voor de vaste installatie.
Op de sites is het wel allemaal compatibel etc ... maar om nu echt met de 2 systemen samen in 1 app te kunnen worden bediend is niet echt duidelijk.
Ook in de programmering software moet je tussen de twee verschillende installaties kiezen als je ze programmeerd, hierdoor ben ik beginnen twijfelen of het überhaupt kon?
Bedankt alvast voor tijd en moeite!
Grtn,

Momenteel zijn beide types nog niet samen te voegen. Je moet dus met 1 account inloggen op je connected controller en met een andere op je smart switch.

Installaties combineren zou in de pijplijn zitten maar is nog niet mogelijk.

Let op, touch switch heeft beperkte functionaliteit qua aantal te bedienen acties. Een goedkoop universeel androidtouchscreen werkt ook goed, ofwel een goedkope smartphone...

Opgelet met touch screens in de slaapkamer, blijkbaar kan dat soms eens aanspringen als er vanuit de controller checks gebeuren. 't Is dan te zien hoe goed je slaapt ;-)

Stefaan, bedankt voor je duidelijke antwoord! jammer genoeg betreft het eigenlijk de niko smart hub ipv de samsung smart hub. logisch dat deze twee niet compatibel zijn in de niko app. is aangepast door de moderators, jammer dat nu de antwoorden niet relevant zijn. toch bedankt voor je input!

het gaat over het samen bedienen van beide systemen van niko, niet die van samsung. in eenzelfde app

Mijn antwoord gold ook de Niko Smart Hub, ik begreep al niet goed waar die Samsung vandaan kwam ;-)

Ik heb thuis de connected controller (busbekabeling ) en wil de smart hub ernaast installeren.
De connected controller is geregistreerd op mijn e-mail adres.
Wat gebeurd er als ik de smart hub ook registreer op hetzelfde e-mail adres?
Zie ik dan beide installaties in de Niko Home app? Of enkel 1 van de 2? Kan ik een keuze maken dan?

Bij mijn weten is 1 account  = 1 controller. Je moet dus voor de SmartHub een tweede mail-adres gebruiken, en uitloggen uit het ene account (connected controller) en inloggen op het andere om de SmartHub te controleren.

OF: je gebruikt de Niko Home Control app voor de ene service en de Niko Home app voor de andere. Het verschil is dat de Niko Home app in de toekomst ook gebruikt zal kunnen worden om zaken te programmeren en wijzigen.

Ik vermoed dat je via IFTTT wel koppelingen zou kunnen maken tussen beide accounts... mits je ook daar 2 accounts aanmaakt en de link bijvoorbeeld via mail of iets dergelijks laat gebeuren. Daar zal ongetwijfeld een beetje vertraging op zitten.

heren

bedankt voor de eerdere feedback. ik ben huidig bezig met de programmatie en zie na vorige update, de Digital black 24V (wat de nieuwe naam zou zijn van de vroegere touchswitch) Wil dit nu zeggen dat het mogelijk is om beide te combineren? de NHC connected controler en de "touchswitch"? in dezelfde installatie, met de zelfde functionaliteit als de vorige versie maar dan binnen de connected controler omgeving?

Mijn vraag is daar om iemand te vinden die ervaring heeft met de werking, aangezien het component duidelijk voorkomt in de te programmeren speler lijst. Heb enkel geen zin om 200euro te betalen om even te testen! ;-)

Attachments

• capture.jpg
    capture.jpg
    65,5 KB · Views: 5
Normaal gaat alles wat wifi gestuurd wordt ook gestuurd kunnen worden. 

Maar wanneer weet alleen niko zelf... 

Ik heb van mijn leverancier al vernomen dat de digital black pas geleverd wordt vanaf 30/06 en aangezien ik hem pas vorige week besteld heb deze pas zou krijgen waarschijnlijk tegen augustus (eerste bestellingen eerst) 

Ook al kan je hem nu programmeren je kan hem de eerste 1,5 maand toch nog niet "hebben" 

Greetz Gert 

oke, bedankt voor de info

ja heb alles voorbereid en ga initeel beginnen met knoppen van de NHC zelf, en de voedingsdraad voor de black switch is voorbereid. dus ik kan overschakelen wanneer hij beschikbaar is. ergens hoopte ik dat deze ooit beschikbaar werd binne de NHC omgeving en niet exclusief bedienbaar via de hub.

nu hopelijk de rest van de componenten nog die draadloos bediend worden

De black switch werkt via wifi en gaat combineerbaar zijn met de connected controller anders heb ik ook een probleem :) 

Heb de programmatie nog niet bekeken (heb wat software problemen op mijn laptop) 

Mijn black switch (24v) is alvast besteld en hopelijk komt deze nog voor augustus 

Greetz Gert 

Hoi. 

Als je een Google account heb kun je je ze hier samen via de Google home en/of assistent bedienen.  

Ik gebruik hier de Google home voor beide controllers en met Tado en een setje slimme speakers. Dus alles is ook op voice commando indien je dit wil. 

En wanneer je de Google assistent in het Engels zet heb je een zee van opties. 

Met ifft kun je dan weer snelkoppelingen plaatsen op je smartphone. 

Er is me ooit verteld dat het de bedoeling is om de smart hub en connected controller in 1 installatie te laten samenwerken. Bij niko zijn ze aan het uitzoeken hoe dit te doen. Enkel de laatste keer ik contact had met iemand van de service , die was een beetje vaag hierover... iemand van jullie die meer informatie heeft hieromtrent

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief