• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe verwarmingsketel

Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
196
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Mijn verwarmingsketel heeft het begeven (ik ben mijn huis aan het renoveren en wist dat die cv ketel vervangen moest worden, had alleen gehoopt te kunnen wachten tot volgend jaar)



Het is een mazout ketel van de jaren 75 en ook het warm water kwam hiervan.



Nu ben ik even prijs gaan vragen voor een nieuwe condensatie mazoutketel en op de 2 plaatsen waar ik geweest ben raden ze het mij ten stelligste af!

Er ligt aardas in de straat en ze vinden blijkbaar een condensatie aardgasketel beter dan een mazoutketel.



Een mazoutketel kost algauw, alles inbegrepen (brander, boiler, ..) geplaatste een 8,500 euro, wat toch wel véél meer is dan de 5.000 waaraan ik mij verwachte.



Een condensatie aargasketel zou ongeveer 4.500 euro kosten geplaatst en alles in.



Ik weet dat ik 40% kan terugkrijgen van de overheid, maar het probleem is natuurlijk ook wel dat ik NU het geld op tafel moet hebben...



3 vraagjes eigenlijk, kan zo'n mazoutketel niet veel goedkoper?

Op lange termijn, zou de mazoutketel niet langer meegaan? (40 jaar tenopzichte van 20 jaar voor gas)

Gas is toch nog altijd een stuk duurder dan mazout?



Wat zijn jullie ervaringen / raadgevingen?
 
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2.723
Waarderingsscore
3
Punten
0
In tegenstelling tot bij gas maakt het bij een mazoutketel eigenlijk niet zo veel verschil of hij condenseert ja of nee. Je zou dus een simpele lagetemperatuurketel kunnen nemen.
 
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
196
Waarderingsscore
0
Punten
0
@beurt,



Hmm daar spraken ze in de winkel niet echt over, enkel over de te dure prijzen voor mazoutketels.



Natuurlijk heb je dan ook géén belastingsvoordeel, wat zo'n ketel evenduur gaat maken na aftrek van alles?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan