Nieuwe versie

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
497
Punten
83
janus wago wrote:

...Mis ik een gebruikerspaneel...

op je eigen profiel klikken en dan daar  in de rechter bovenhoek klikken op "bewerken"

Kan je geen preview meer doen van je bericht om definitief na te lezen alvorens te posten? Uur van posten ook niet weerhouden? Tot hoe lang na posten kan je bewerken en verwijderen?

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
16
albarius wrote:
janus wago wrote:

...Mis ik een gebruikerspaneel...

op je eigen profiel klikken en dan daar  in de rechter bovenhoek klikken op "bewerken"

Kan je geen preview meer doen van je bericht om definitief na te lezen alvorens te posten? Uur van posten ook niet weerhouden? Tot hoe lang na posten kan je bewerken en verwijderen?

preview : die knop is even van het toneel verdwenen, maar komt zeker terug.  Reden hiervoor was dat er een conflict was tussen bijlagen toevoegen & preview om god weet welke reden... Ik heb bijlagen even weerhouden maar komt dus zeker. 

uur van posten : om miserie van vroeger kwijt te geraken :p .  Nee, moet ik eens even bekijken, want in het topic zelf is da misschien toch wel belangrijk ja... Daar heb ik overgekeken...

Bewerken & verwijderen is overal dezelfde regeling : 1u na plaatsen van het bericht OF er zou al vroeger moeten gereageerd zijn op je bericht.  Eens gereageerd is wijzigen of verwijderen niet meer mogelijk.

Aquaman

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2010
Waarderingsscore
80
Punten
48
In diverse topics waarin in gereageerd heb, zet ik al eens een foto of tekening.
Nu merk ik dat deze in de nieuwe versie er niet meer staan, ook niet als bijlage.
Is dit iets die kan verholpen worden of zijn die 'bijlages' compleet vermist?

Mvg
Aquaman

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
16
Aquaman wrote:

In diverse topics waarin in gereageerd heb, zet ik al eens een foto of tekening.
Nu merk ik dat deze in de nieuwe versie er niet meer staan, ook niet als bijlage.

Mvg
Aquaman

?? heb je een voorbeeld, want in principe is er verder gewerkt op de inhoud die er al was... Dus als ze niet getoond worden, zou het misschien nog om een 'securityprobleem' kunnen gaan, maar in principe is er niks weg...  (we hebben nog wel ergens een backup waar we in kunnen grasduinen)

Aquaman

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2010
Waarderingsscore
80
Punten
48
Tom-Admin wrote:
Aquaman wrote:

Mvg
Aquaman

?? heb je een voorbeeld, want in principe is er verder gewerkt op de inhoud die er al was... Dus als ze niet getoond worden, zou het misschien nog om een 'securityprobleem' kunnen gaan, maar in principe is er niks weg...  (we hebben nog wel ergens een backup waar we in kunnen grasduinen)

In dit bericht geef ik aan dat men gebruik kan maken van 'onderstaand stuk', maar er is geen foto/tekening te zien.
Daar zou zeker een foto als deze hebben gestaan.
d67b8a6b-d1be-4e94-a6d4-4aa4b1881017-medium.jpeg

Mvg
Aquaman

Bijlagen

• d67b8a6b-d1be-4e94-a6d4-4aa4b1881017-medium.jpeg
    10,5 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
26 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Werkt voorlopig veel sneller. De openheid (negatieve witruimte) van de website is zeer positief. Door het responsive denken, ben je waarschijnlijk overgeschakeld naar een 2 kolomstructuur. Hierdoor is de structuur van het forum veel duidelijker. Je scant de verschillende onderdelen van veel sneller en de randzaken krijgen nu plots ook meer aandacht.

Wel klein puntje kritiek naar leesbaarheid en UX; Het is goed dat je de groene alert kleur geeft aan de links, dit maakt het heel duidelijk, maar in het overzicht van de topics wordt dit wel beetje een ramp. Heel de pagina is hierdoor aan het schreeuwen om aandacht en lange groene zinnen op een witte achtergrond werkt niet bevorderend om te lezen/scannen. Het doet zelfs een beetje pijn aan de ogen. De topic links zou ik dus gewoon in het zwart plaatsen. Op een forum is het duidelijk genoeg dat je daar op kan klikken.  Zo zullen andere groene (klikbare) elementen op de pagina ook terug beter opvallen.

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
16
Aquaman wrote:
Tom-Admin wrote:
Aquaman wrote:

Mvg
Aquaman

In dit bericht geef ik aan dat men gebruik kan maken van 'onderstaand stuk', maar er is geen foto/tekening te zien.
Daar zou zeker een foto als deze hebben gestaan.

Mvg
Aquaman

dat is een bericht van 2011. Toen was het nog niet mogelijk om zelf afbeeldingen te uploaden naar de bouwinfoserver, waardoor je daar met een link moest werken.  De link naar de afbeelding op die site bestaat niet meer, waardoor de afbeelding ook niet meer kan getoond worden op onze site.  (daarom dat we ook toestaan om afbeeldingen bij ons te uploaden...

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.222
Punten
113
als ik een reactie wil toevoegen, komt de cursor  pas te voorschijn als ik 'Bold' of 'Italic' of... heb aangeklikt, anders blijft het veld leeg en kan ik niets typen. (IE10)

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.348
Punten
113
Mario_ wrote:

als ik een reactie wil toevoegen, komt de cursor  pas te voorschijn als ik 'Bold' of 'Italic' of... heb aangeklikt, anders blijft het veld leeg en kan ik niets typen. (IE10)

wordt doorgegeven!

edit : ik heb dit even geprobeerd, ik krijg ook geen cursor maar als ik in het venster klik krijg ik wel een cursor.  Werkt dat ook of moet je echt op die knoppen duwen?

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
2.934
Punten
113
Mario,

in sommige browsers krijgt het editorveld niet automatisch de focus en moet je dus eerst eens in het vak klikken.

en tegelijk is bij sommige browsers (ik heb bvb Chrome, IE11 en Edge - die hebben het allemaal) een dikke witte rand binnenin de editor waardoor de eerste regel van het veld eigenlijk geen regel is maar witruimte, idem aan de kantlijn. Je moet dus echt midden in het veld klikken om er de focus naartoe te sturen.

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Waarderingsscore
397
Punten
83
Hey Tom - Cookie

Proficiat met jullie doorzettingsvermogen! Het ziet er wat mij betreft vele beter uit, en lijkt inderdaad op 't eerste gevoel sneller :)

"detail" in Firefox:

css_foutje.png

Pagina selectie loopt bij mij door de forumheader(?)

In IE heb ik het niet voor, maar daar wou de pagina eerste keer niet laden (kreeg melding van IE dat er fout was) daarna reload en werkte het wel. Gewoon ter info, moet er u mijn gedacht niet meteen druk over maken. Hap maar even naar lucht nu ;-)

grtz,

EnK

Bijlagen

• css_foutje.png
    css_foutje.png
    10,5 KB · Weergaven: 0

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
322
Punten
83
Bij de berichten staat er enkel de datum 

Geplaatst op: 29-06-2016

Maar niet de tijd. Ik vond dit wel handig?

De eerste lijn van de tekst editor start op de 2de lijn.

start.jpg

Bijlagen

• start.jpg
    start.jpg
    15,6 KB · Weergaven: 0

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.348
Punten
113
@enk : dat heb ik ook gezien, op de testserver is mij dat nooit opgevallen, maar heb ook vooral met chrome & opera getest, en  in veel mindere mate met firefox & edge/ie.

@Nu7s : dit is al eens gemeld, en dat is idd wel een handigheidje... ik vraag mij eigenlijk af waarom dat niet gezien is :p, ik vraag het in ieder geval even na...

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
665
Punten
113
Bedankt voor de update!

Maarrr... je krijgt de laatste stand van het forum pas te zien als je bent ingelogd. Voor toevallige passanten blijft het forum "staan" op 28-06, net na de "Go live" actie... 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
322
Punten
83
c00kie wrote:

@Nu7s : dit is al eens gemeld, en dat is idd wel een handigheidje... ik vraag mij eigenlijk af waarom dat niet gezien is :p, ik vraag het in ieder geval even na...

Waarschijnlijk niet genoeg plaats om de tijd erbij te plaatsen. Bij eigen berichten staan de knoppen voor bewerken enzo er vlak naast. Evenueel in een pop-up bij een muis hover?

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eerste indruk is heel positief. Mooie lay-out. Vlotte toegang. En makkelijk kunnen reageren. Nu verder op verkennning.
thumbs_up.png

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Waarderingsscore
6
Punten
18
Het is een duidelijke verbetering tov het oude forum: gelukkig maar
regular_smile.png
. Proficiat.

Bug die ik al ondervonden heb: knop 'markeer alles als gelezen' in een forumonderdeel werkt niet -> boodschap = "Er is een AJAX HTTP fout opgetreden" (werk met FF).

laserq

Lid
Lid geworden
23 feb 2014
Waarderingsscore
3
Punten
18
Ziet er goed uit, snelheid ook duidelijk verbeterd!

Bij mij krijg ik geen foutmelding bij gebruik van knop Markeer als gelezen (W10, Chrome). Deze knop is er alleen op Forum niveau, is het ook mogelijk deze knop te plaatsen bij de Lijst Nieuwe berichten (zeker omdat de berichten nu niet meer verdwijnen na lezen, maar blijven staan).

Bovenaan