• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe site

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.174
Punten
113
Hey hey,

het is niet allemaal van een leien dakje gelopen, maar met de historie van bouwinfo had ik dat ook niet echt verwacht.  In ieder geval staat onze nieuwe site live, en kunnen we verder bouwen aan een pracht van een site waar we iedereen zo goed mogelijk gaan proberen te helpen bij hun bouwproblemen!

Zal alles van een leien dakje lopen met deze nieuwe site?  In eerste instantie niet!  We hebben héél veel testing gedaan, maar dikwijls komen de echte fouten maar naar boven op het moment dat er véél gebruikers zijn.  We willen dus ook vragen om in dit topic jullie opgemerkte fouten te melden, en indien jullie vragen hebben mag je die hier ook stellen.  Ik ga proberen opvolgen, en alles proberen bundelen in mijn openingsbericht.  Op die manier moeten vragen geen 6 keer gesteld worden.

Ondertussen zul je ook wel gemerkt hebben dat nog niet ieder forumtopic op zijn plaats staan.  Wel, daar is een team aan bezig om dit manueel te doen.  Het gaat hem hier over 110.000 forumtopics, en aangezien vele handen het werk lichter maken, mag je jezelf altijd aanbieden om te komen helpen via info at bouwinfo punt be. 

Voila, de kogel is door de kerk, veel plezier op onze nieuwe site!

c00kie

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Ik zie inderdaad dat ge iets hebt met het forum.
Het is en het blijft een ongelooflijk geklungel. Alleen al dat kleine venster waarin je moet schrijven. Hier valt écht geen eer mee te behalen! 

Hoe lang zijn ze nu al aan 't zeggen dat het zal veranderen, dat het zal verbeteren,  dat alles super wordt, ... Ik geloof er niet meer in.

Dees hakt er echt wel in hoor   *sorry2*

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door MyriamC
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Marburg

Ge HOEFT hier niet te zitten he!

Als ge dat tegen alle medeforummers hier gaat zeggen, dan gaat het forum geen lang leven meer beschoren zijn. Een forum bestaat (en groeit en bloeit) maar dankzij zijn deelnemers. Wat ik en anderen hier aanhalen qua tekortkomingen (laat ik het zo maar even noemen), dat is ter verbetering van het forum en niet om moeilijk te doen. Teken dat wij echt  wel iets 'hebben' met BI forum.

+1

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18

Ik zie inderdaad dat ge iets hebt met het forum.
Het is en het blijft een ongelooflijk geklungel. Alleen al dat kleine venster waarin je moet schrijven. Hier valt écht geen eer mee te behalen! 

Hoe lang zijn ze nu al aan 't zeggen dat het zal veranderen, dat het zal verbeteren,  dat alles super wordt, ... Ik geloof er niet meer in.

Dees hakt er echt wel in hoor   

MiriamC bedoelt het wel goed maar komt wat hard over denk ik. De achterban mag ook wel iets kritischer zijn ipv de andere leden te bashen die ook niets liever willen dan een goed draaiend forum. Wij kunnen alleen maar vast stellen dat er vier maanden tijd nodig was om het forum op normale snelheid te doen draaien en zonder "502" codes. Voor de rest zitten we nog ver verwijdert van het niveau van de oude site en worden voor de hand liggende problemen tot vervelends toe herhaalt. Ik weet ook wel dat er hard gewerkt wordt achter de schermen daarom laat ik alles op zijn beloop en kom af en toe eens piepen want ik blijf fan. Alleen hebben de forumleden ook wel eens het recht om hun gal te spuwen want hun geduld werd al zwaar op de proef gesteld. 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Alle, wede wa, 't is goed, spuwt allemaal es ulle gal, ik zal de komende 2 dagen niks meer doen. Ik beloof het.

Laat jullie volledig gaan. Blijkbaar is dat nodig in het verwerkingsproces.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ge pakt dat allemaal veel te persoonlijk. Lange tenen noemen ze dat.

En dat is het laatste wat ik erover gezegd heb. Voorlopig toch. ;-)

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0

Reden waarom deze posting verwijderd werd: Overtreding op regel 8.2 van het forum reglement, waarmee alle gebruikers zich impliciet akkoord verklaren door het forum te gebruiken.

Meer bepaald de volgende sectie uit het forum reglement:

Toon respect voor anderen en het forum.
Heb je commentaar op een actie van een moderator, neem dan contact op met de beheerder van dit forum. Publiekelijk moderators aanvallen, al dan niet verdoken, zal bestraft worden met een waarschuwing. Een 2e maal een moderator aanvallen, zal leiden tot een ban van het forum.
Hou reacties on topic.
- See more at: http://www.bouwinfo.be/forum/bouwen_en_verbouwen/algemeen/297565-forumre...

Toch nog even een reactie (met het risico geband te worden):

Dat respect tonen geldt in 2 richtingen, en indien iemand geen respect voor mij toont zal hij mijn respect niet krijgen.

Wat u een publiekelijke aanval op een moderator noemt, is gewoon een reactie op uitspraken van een medeforumgebruiker (wie wind zaait zal storm oogsten), niet nodig en ongepast dus om uw moderatormacht te laten gelden. Een ander het zwijgen opleggen door het verwijderen van diens reacties, het blokkeren van diens account en het dreigen met een ban, noem ik een laffe daad. Maar dit laatste zal weer als een publiekelijke aanval beschouwd worden, vrees ik.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Neenee, gooi het er maar uit hoor.

Kan je ook wel even kijken naar het andere topic waar ik een vraag heb gesteld, of het dat is wat je wil?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0

Neenee, gooi het er maar uit hoor.

Kan je ook wel even kijken naar het andere topic waar ik een vraag heb gesteld, of het dat is wat je wil?

Done

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
407
Punten
83
Op een bepaald forum dat ook werd hernieuwd bleek dat de moderator van dienst ook de klungelaar systeemarchitect was van het nieuwe platform. Tja en dan bleek het nogal moeilijk te gaan met de kritiek op dat vernieuwde vierkant draaiende forum. Toen werd veel duidelijk. Toch niet ook hier ?*drinks*

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Helaas niet nee, geen betrokkenheid daarin gehad.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
931
Punten
113
Is dit nu een reactie die waardig is voor een mod? 

De klagers worden hopeloos. 

Als er niet meer geklaagd wordt, dan moet je je pas echt zorgen maken, dat betekent dat de mensen weg zijn en blijven. 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
407
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Tommie1

Is dit nu een reactie die waardig is voor een mod? 

De klagers worden hopeloos. 

Als er niet meer geklaagd wordt, dan moet je je pas echt zorgen maken, dat betekent dat de mensen weg zijn en blijven. 

Dat zal sommigen die achter de knopjes zitten een rotzorg zijn. Vorm van egotripperij denk ik. Mod zijn moet je verdienen niet krijgen. een forum moet worden geleid niet gecensureerd

Wijlen Johan Anthierens werd geschuwd door de politici hoewel hij mijn inziens op een hoger niveau stond dan bvb Ivan de Vadder die nog steeds bij iedere politicus kan binnenvallen. Beiden waren/zijn moderators in hun medium.

Denk dat het misschien tijd is voor wat zelfreflectie als je achter de knoppen wil blijven zitten. Opvallend is wel dat ik nu nog maar zie dat er eigenlijk geen anderen meer zijn...............

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door charel
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Gery
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Gery

Waarom ziet de lijst "nieuwe berichten" er niet uit zoals de diverse forumlijsten? Dus een opsomming van alle berichten met de ongelezen berichten in vette letters, gelezen berichten in normale letters?

Is het aub mogelijk om de lijst "nieuwe berichten" hetzelfde design te geven als de diverse forumlijsten? Dan bedoel ik vooral het oplijsten van alle berichten sinds het laatste bezoek (dus ook de gelezen berichten) en het daarin aangeduide onderscheid tussen gelezen en ongelezen berichten. Hierdoor vind je het topic waarin je pas hebt gereageerd sneller terug als je nog iets wil aanvullen of verbeteren.

Als je nieuwe berichten opent en je opent meerdere topics alvorens te antwoorden dan zijn de geopende maar nog niet beantwoorde topics verdwenen uit die lijst, dan moet je ze gaan zoeken in de forumlijst, tenminst als je dan nog weet dat er een vraag is geweest waar je best op had willen antwoorden. Het zelfde voor het geval dat je je bedenkt en nog iets wilt aanpassen.

Met andere woorden, zoals het nu is denk ik dat je soms niet meer de moeite neemt om later nog te antwoorden. Uit het zicht is uit de gedachten.

Misschien is het dan beter om gewoon in plaats van 'nieuwe berichten' een cronologische lijst van 'alle berichten' te maken. De bovenste zijn dan uiteraard de nieuwe.

Is het niet zoiets dat je uiteindelijk bedoelt Gery?

Waar zijn mijn bovenstaande originele berichten gebleven? Evenals mijn reactie op het bericht van Charel? En welke van mijn berichten zijn nog allemaal weggecensureerd? Heeft iemand iets te verbergen?

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door lukanar

Ik snap het niet, maar ben dan ook maar een tuintjeskriebelaar.

Ik zet dus effe voor mezelf alles op een rijtje,

In de verschillende subfora merk je dadelijk welke berichten er ongelezen zijn  en welke je al gelezen hebt, met aanduiding waar je gereageerd in hebt en deze verschijnen dus automatisch in abonnement.

Nieuwe berichten geeft een lijst van topics die nieuw en ongelezen zijn.

Op het moment dat je daar een topic opent kun je dit natuurlijk lezen, dan heb je twee keuzes ofwel reageer je, ofwel klik je aan dat je dit topic wilt volgen.

Bij eigen berichten is het me dunkt logisch dat je hier alle berichten vind waarin je eerder een reactie hebt geplaatst.

Dus leg me nu eens heel duidelijk uit wat jullie vraag is?

Want volgens mij zit jullie vraag om enkel berichten die je gelezen hebt maar wel nog wilt volgen al in dit forum, maar gebruiken jullie het aboneren gewoon weg niet.

luk

Waar is mijn reactie hierop naartoe?

Er blijken dus heel veel van mijn berichten verwijderd te zijn!

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.151
Punten
113
@ englishdude,

Als ik zo je berichten lees, - en zeker bovenstaand- stel ik mezelf de vraag wat is je bedoeling?

Wat bezielt deze man om steeds opnieuw maar in  te hakken op dit forum, op de beheerder en op de moderators? Ik vraag me af wanneer je de gebruikers onder vuur ga nemen? Waarom je uperhaubt hier nog rondstruint?

Maar je bent wel  iemand die zelden tot nooit afkomt met eigen voorstellen of oplossingen die een positieve of nuttige bijdrage kunnen leveren voor zowel de gebruikers als voor de beheerders.

Nee, eerst wachten tot andere hun ongemak of kritiek uiten en dan even maar mee op die kar springen en dan gratuit van alles verkondigen wat op ... ja op wat ,is gebaseerd?

Gery heeft tenminste nog de moeite gedaan om op vragen tot verduidelijking te antwoorden en af te komen met zijn visie, zijn ideeen, zijn kritiek en bezwaren. Voor hem , ondanks onze discussie, heb ik respect en probeer ik  van uit zijn standpunt  de zaken te bekijken en te begrijpen. Hij denkt mee !

Wat doe jij? Wat is jouw inbreng? Wat is jouw meerwaarde voor dit forum, zijn gebruikers maar ook voor de mensen achter dit forum? 

Ik heb sterk het gevoel dat bij jouw eerder rancune en het plezier van ' maar iets schrijven om te shockeren'  voor jou belangrijker is dan mee te denken of maar op een of andere wijze bij te dragen.

Zelfreflectie? Goede opmerking, ik zou zeggen : niks belet je.

ps. en je opmerking over Johan , volledig uit de lucht gegrepen.

Voor de camera's  was Johan was hard maar zeer correct voor de politici .Achter de coulissen is er menig pint achter overgeslagen met diezelfde politici. Ik ben er zeker van dat dit eerder kwam door het steeds blijvende wederzijds respect voor elkaar .

luk Vrebosch

Dit moest er effe uit.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door lukanarGery heeft tenminste nog de moeite gedaan om op vragen tot verduidelijking te antwoorden en af te komen met zijn visie, zijn ideeen, zijn kritiek en bezwaren. Voor hem , ondanks onze discussie, heb ik respect en probeer ik  van uit zijn standpunt  de zaken te bekijken en te begrijpen. Hij denkt mee !

Merci voor uw respect Luk.

Het enige spijtige is dat veel van mijn berichten verdwenen zijn. Op deze manier is het topic moeilijk te volgen door anderen.

PS: Ik heb respect voor iedereen tenzij dat niet wederzijds blijkt te zijn.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.368
Punten
113
Aangezien het hier de verkeerde richting uitgaat, eens terug on topic.

Het laatste (in mijn ogen) nuttige discussiepunt handelde over de lijst 'nieuwe berichten'.

Het is natuurlijk een semantische discussie wat 'nieuw' precies betekent, maar voor mij mag het gerust nieuw zijn 'sinds mijn laatste login' (of na een timeout sinds mijn laatste retour naat het forum).

Zo blijven de gelezen, maar wel nog nieuwe, berichten in de lijst staan (zolang je niet weggaat van het forum).
Dat abonneren en zo, dat ligt mij zo niet. Te omslachtig. en weeral een andere lijst.

EDIT: euh, blijkt dat dit in "het andere topic" al uitvoerig besproken is. excuus.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Nu wordt het toch al te gortig, AL MIJN BERICHTEN TOT GISTEREN 17:12 ZIJN VERDWENEN UIT DIT TOPIC !!!

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Het kan dus nog gortiger: AL MIJN BERICHTEN UIT ALLE TOPICS ZIJN VERDWENEN !!!

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan