• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe site

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.174
Punten
113
Hey hey,

het is niet allemaal van een leien dakje gelopen, maar met de historie van bouwinfo had ik dat ook niet echt verwacht.  In ieder geval staat onze nieuwe site live, en kunnen we verder bouwen aan een pracht van een site waar we iedereen zo goed mogelijk gaan proberen te helpen bij hun bouwproblemen!

Zal alles van een leien dakje lopen met deze nieuwe site?  In eerste instantie niet!  We hebben héél veel testing gedaan, maar dikwijls komen de echte fouten maar naar boven op het moment dat er véél gebruikers zijn.  We willen dus ook vragen om in dit topic jullie opgemerkte fouten te melden, en indien jullie vragen hebben mag je die hier ook stellen.  Ik ga proberen opvolgen, en alles proberen bundelen in mijn openingsbericht.  Op die manier moeten vragen geen 6 keer gesteld worden.

Ondertussen zul je ook wel gemerkt hebben dat nog niet ieder forumtopic op zijn plaats staan.  Wel, daar is een team aan bezig om dit manueel te doen.  Het gaat hem hier over 110.000 forumtopics, en aangezien vele handen het werk lichter maken, mag je jezelf altijd aanbieden om te komen helpen via info at bouwinfo punt be. 

Voila, de kogel is door de kerk, veel plezier op onze nieuwe site!

c00kie

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.151
Punten
113
Ik snap het niet, maar ben dan ook maar een tuintjeskriebelaar.

Ik zet dus effe voor mezelf alles op een rijtje,

In de verschillende subfora merk je dadelijk welke berichten er ongelezen zijn  en welke je al gelezen hebt, met aanduiding waar je gereageerd in hebt en deze verschijnen dus automatisch in abonnement.

Nieuwe berichten geeft een lijst van topics die nieuw en ongelezen zijn.

Op het moment dat je daar een topic opent kun je dit natuurlijk lezen, dan heb je twee keuzes ofwel reageer je, ofwel klik je aan dat je dit topic wilt volgen.

Bij eigen berichten is het me dunkt logisch dat je hier alle berichten vind waarin je eerder een reactie hebt geplaatst.

Dus leg me nu eens heel duidelijk uit wat jullie vraag is?

Want volgens mij zit jullie vraag om enkel berichten die je gelezen hebt maar wel nog wilt volgen al in dit forum, maar gebruiken jullie het aboneren gewoon weg niet.

luk

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door lukanarDus leg me nu eens heel duidelijk uit wat jullie vraag is?

Dat is reeds gebeurd, nu moet het enkel nog gelezen worden.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.151
Punten
113
Gery, ik heb je vraag nu een keer of 3 gelezen maar ik denk dat je gewoon niet weet dat je kunt aboneren en dat je niet door hebt dat een groene bol voor een topic in Nieuwe berichten je duidelijk maakt dat je daar in hebt gereageerd of dat je dit volgt.

Test maar even uit en zeg dan of ik ongelijk hebt.

luk

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door lukanarWant volgens mij zit jullie vraag om enkel berichten die je gelezen hebt maar wel nog wilt volgen al in dit forum, maar gebruiken jullie het aboneren gewoon weg niet.

Abonneren?

Dan moet ik eerst inloggen op mijn e-mail, daar gaan kijken of er gereageerd is op een topic dat mij interesseert, dan inloggen op BI en daar het topic gaan zoeken?

Véél te omslachtig!

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door lukanar

Gery, ik heb je vraag nu een keer of 3 gelezen maar ik denk dat je gewoon niet weet dat je kunt aboneren en dat je niet door hebt dat een groene bol voor een topic in Nieuwe berichten je duidelijk maakt dat je daar in hebt gereageerd of dat je dit volgt.

U onderschat mij.

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Oorspronkelijk bericht geplaatst door lukanar

Ik snap het niet, maar ben dan ook maar een tuintjeskriebelaar.

Ik zet dus effe voor mezelf alles op een rijtje,

In de verschillende subfora merk je dadelijk welke berichten er ongelezen zijn  en welke je al gelezen hebt, met aanduiding waar je gereageerd in hebt en deze verschijnen dus automatisch in abonnement.

Nieuwe berichten geeft een lijst van topics die nieuw en ongelezen zijn.

Op het moment dat je daar een topic opent kun je dit natuurlijk lezen, dan heb je twee keuzes ofwel reageer je, ofwel klik je aan dat je dit topic wilt volgen.

Bij eigen berichten is het me dunkt logisch dat je hier alle berichten vind waarin je eerder een reactie hebt geplaatst.

Dus leg me nu eens heel duidelijk uit wat jullie vraag is?

Want volgens mij zit jullie vraag om enkel berichten die je gelezen hebt maar wel nog wilt volgen al in dit forum, maar gebruiken jullie het aboneren gewoon weg niet.

luk

Zoiets zal het dan zijn, maar dan voel ik me nu toch wel een beetje dommerik.

Wat bedoel je met 'je moet het aboneren gebruiken'? of 'je klikt aan dat je dit topic wilt volgen'? Is dat iets dat je vanuit 'nieuwe berichten kan doen? Hoe?

Want om gemakkelijk en actief op het forum bezig te zijn gebruik ik alvast de subfora niet maar klik ik ineens op 'nieuwe berichten' . Hier heb je onmiddelijk een overzicht en dat is goed. Het is enkel minder goed dat je dat niet meer terugvind nadat je het hebt gelezen en nog niet beantwoord. Zo heb ik nu na jouw reactie één en ander ivm dat abonneren proberen uit te zoeken om jou daarna te kunnen antwoorden. Maar je was al weer weg, ik heb je dan wel redelijk gemakkelijk teruggevonden bij 'eigen berichten' omdat ik in dat topic toevallig als eerder had gereageerd. Anders had ik bij de subfora nog eens moet gaan zoeken.

En voor er iemand een depressie krijgt, je moet daar allemaal niet te zwaar aan tillen hé, het is geen halszaak, het moet ook niet nu, subito presto, neem het gewoon ter overweging mee. Maar beschouw het ook niet als gezaag, het zijn bedenkingen die misschien wel terecht zijn.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Dus eigenlijk willen ze gewoon een schermke, waarop de laatste X berichten staan, gesorteerd volgens last_update_date, de meest recente vanboven, en dedie waar iets nieuws in verschenen is sinds uw laatste raadpleging speciaal gemarkeerd in 't vet of met een groen bolleke voor of zo.

En om het helemaal vadsig te maken, nog een ajax script dat elke 30 seconden op de server gaat zien of er nog iets nieuws is, en dat vanboven toevoegt (of terug verplaatst vanuit de lijst naar boven en trug in 't vet zet indien het een reactie op... is, en vanonder 't laatste laat verdwijnen uit de lijst.

En dan schrappen we nog wa layout en ads enzo en dan nog..

Hmm, wacht, is da gene RSS feed? :) :) :)

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.151
Punten
113
O nee hoor, ik heb het al gezegd, ik ben maar een tuinarchitect die weinig of niets afweet van programmeren van forums en website's maar die wel gemerkt heeft dat ik - zonder mijn emails te moeten openen of zonder elk moment opnieuw te moeten inloggen of uitloggen- vrij snel door had dat je kon aboneren op intressante topics , zonder zelf iets te moetens schrijven.

Want op het moment dat je een mail krijgt voor een nieuwe reactie, dan staat het dus wel in nieuwe berichten. Alle, ik moet toch niet zoeken in subfora's of  ergens anders

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Marburg

Dus eigenlijk willen ze gewoon een schermke, waarop de laatste X berichten staan, gesorteerd volgens last_update_date, de meest recente vanboven, en dedie waar iets nieuws in verschenen is sinds uw laatste raadpleging speciaal gemarkeerd in 't vet of met een groen bolleke voor of zo.

Eigenlijk hadden we graag gehad dat de design van de lijst "nieuwe berichten" exact hetzelfde is als de design van de diverse forumlijsten. Zo simpel is dat. Dus niet nodig om zo denigrerend te zijn.

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Marburg

En om het helemaal vadsig te maken, nog een ajax script dat elke 30 seconden op de server gaat zien of er nog iets nieuws is, en dat vanboven toevoegt (of terug verplaatst vanuit de lijst naar boven en trug in 't vet zet indien het een reactie op... is, en vanonder 't laatste laat verdwijnen uit de lijst.

En dan schrappen we nog wa layout en ads enzo en dan nog..

Hmm, wacht, is da gene RSS feed?
smile.gif
:)
smile.gif

Neen, neen, het is veel simpeler dan dat, er moet nauwelijks iets veranderen. Wat zeg ik, er moet en feite niets, het zijn suggesties, niemand hoeft zich op zijn teen getrapt te voelen.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Lukanar, u wilt het duidelijk niet begrijpen.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
En ik vind dat just niet. Ik vind de lijst van nieuwe berichten net lekker kort en overzichtelijker, zoals ze nu is.

En nog iemand anders vind nog iets anders. Iedereen kan dromen. Misschien moeten jullie een collecte doen om al dat leuks te kunnen laten implementeren :)

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Waarderingsscore
439
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Gery

Abonneren?

Dan moet ik eerst inloggen op mijn e-mail, daar gaan kijken of er gereageerd is op een topic dat mij interesseert, dan inloggen op BI en daar het topic gaan zoeken?

Véél te omslachtig!

Nope, ge kunt op BI ook gewoon kijken in de lijst van "mijn geaboneerde topics" ofzoiets. Dan ziet ge of er gereageerd is. Daarvoor hoeft ge dus nie perse uw mails te lezen.

En als ge toch uw mails wilt lezen, en er is gereageerd staat er in die mail ook een link waar ge met 1 overtuigende linkermuisklik (kan ook rechts zijn afhankelijk hoe ge da geconfigureerd hebt) onmiddellijk naar het laatste ongelezen bericht in het desbetreffende topic geleid wordt.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Helaas wel. Deze had nu eens echt niets met de nieuwe site en zijn features te maken.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Reden waarom deze posting verwijderd werd: Overtreding op regel 8.2 van het forum reglement, waarmee alle gebruikers zich impliciet akkoord verklaren door het forum te gebruiken.

Meer bepaald de volgende sectie uit het forum reglement:

Toon respect voor anderen en het forum.
Heb je commentaar op een actie van een moderator, neem dan contact op met de beheerder van dit forum. Publiekelijk moderators aanvallen, al dan niet verdoken, zal bestraft worden met een waarschuwing. Een 2e maal een moderator aanvallen, zal leiden tot een ban van het forum.
Hou reacties on topic.
- See more at: http://www.bouwinfo.be/forum/bouwen_en_verbouwen/algemeen/297565-forumregels#comment-2539552

Ik hoop je hiermee van antwoord te zijn.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Ik zal het doorgeven, dat hij ze eens moet updaten. Thx!

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
25
Punten
38
Grappig, forumregels (zie "algemene voorwaarden" onderaan) citeren waar in de eerste lijn (8.1) staat "dit forum werkt op basis van phpBB" :).

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
513
Punten
113
Hmm, een paar 502's rond 14u vandaag.( Ter info, om maandag in de logfiles te kunnen zien).

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door MarburgGe HOEFT hier niet te zitten he!

Als ge dat tegen alle medeforummers hier gaat zeggen, dan gaat het forum geen lang leven meer beschoren zijn. Een forum bestaat (en groeit en bloeit) maar dankzij zijn deelnemers. Wat ik en anderen hier aanhalen qua tekortkomingen (laat ik het zo maar even noemen), dat is ter verbetering van het forum en niet om moeilijk te doen. Teken dat wij echt  wel iets 'hebben' met BI forum.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan