• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe site

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.174
Punten
113
Hey hey,

het is niet allemaal van een leien dakje gelopen, maar met de historie van bouwinfo had ik dat ook niet echt verwacht.  In ieder geval staat onze nieuwe site live, en kunnen we verder bouwen aan een pracht van een site waar we iedereen zo goed mogelijk gaan proberen te helpen bij hun bouwproblemen!

Zal alles van een leien dakje lopen met deze nieuwe site?  In eerste instantie niet!  We hebben héél veel testing gedaan, maar dikwijls komen de echte fouten maar naar boven op het moment dat er véél gebruikers zijn.  We willen dus ook vragen om in dit topic jullie opgemerkte fouten te melden, en indien jullie vragen hebben mag je die hier ook stellen.  Ik ga proberen opvolgen, en alles proberen bundelen in mijn openingsbericht.  Op die manier moeten vragen geen 6 keer gesteld worden.

Ondertussen zul je ook wel gemerkt hebben dat nog niet ieder forumtopic op zijn plaats staan.  Wel, daar is een team aan bezig om dit manueel te doen.  Het gaat hem hier over 110.000 forumtopics, en aangezien vele handen het werk lichter maken, mag je jezelf altijd aanbieden om te komen helpen via info at bouwinfo punt be. 

Voila, de kogel is door de kerk, veel plezier op onze nieuwe site!

c00kie

Lid geworden
21 apr 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het lukt me niet om het forum via tapatalk te bereiken 'failed to connect...'
Known issue of ligt het aan de app?

kleine smurf

Nieuw Lid
Lid geworden
21 okt 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Site is wel meeeeega traag. 
Ik merk ook dat er geen "projecten" forum meer is? Een topic waar ik nu en dat wat foto's van onze verbouwing plaatste staat nu onder "bouwmethodes". Komt dat forum terug? Of is dat opzettelijk verwijderd?

Metteko

Lid
Lid geworden
27 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
16
site is idd nog traag, maar zal wel nog geoptimaliseerd geraken zeker?

Ik mis ook nog een beetje het overzicht waar nieuwe topics enzo zijn. Maar dat zal zichzelf ook wel oplossen denk ik. Zal in elk geval even wennen worden deze layout.

Maar cookie: ook een welgemeende proficiat met de nieuwe site! Zal wel bloed zweet en tranen gekost hebben!

(ik zie net dat er meer mogelijkheden zijn voor attachments: hoeraa! :)

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Misschien moet we het even afwachten en proberen te wennen, maar voorlopig zie ik geen enkele verbetering tov het vroegere systeem, integendeel. Ik vraag me dan ook de reden af voor de verandering.

Metteko

Lid
Lid geworden
27 jun 2012
Waarderingsscore
0
Punten
16
bugje: de nummering van de reacties. In het begin zijn het cijfers en plots worden dit letters. Bijvoorbeeld #0f voor de 6e reactie.

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Waarderingsscore
45
Punten
28
Ik lees altijd het forum op deze manier: nieuwe berichten openen in een nieuw tabblad en dan "alle berichten als gelezen markeren". Zo lees ik altijd wat voor mij interessant en nieuw is in 1 oogopslag. Het lijkt mij dat dat nu niet meer mogelijk is, ofwel heb ik het nog niet gevonden.

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
16
snelheid : daar zijn we volop mee bezig... server moet getweaked worden, code moet getweaked worden.  Geef ons even wil je.  't Is niet dat we budgetten hebben van 100.000-den euro's om hier aan te spenderen... 

reden : onderhoudbaarheid, van 2 systemen 1 systeem gemaakt, commerciele upgrade, op korte termijn tablet versie & mobiele versie, en betere integratiemogelijkheid tussen forum & informatie.

@mudface: alles markeren als gelezen is een optie die idd ontbreekt.  Wordt opgenomen in het lijstje. 

nummering : staat al in het lijstje maar is alles behalve prioritait

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.025
Punten
113
De zwarte balk met de onderwerpen zijn bovenop de links geplaatst.

Althans in mijn Maxthon browser, in chrome is het wel goed.

Verder zal het een kwestie van wennen zijn vermoed ik *dirol*

Lid geworden
26 apr 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kleine CSS bug enkel in Safari op Mac : De link naar "Algemeen" verdwijnt achter "Bouwen en Verbouwen" zodat er niet op geclickt kan worden. In Firefox is de opbouw wel correct.

Bijlagen

• Screen Shot 2014-12-19 at 09.45.47.png
    Screen Shot 2014-12-19 at 09.45.47.png
    32,1 KB · Weergaven: 0
Lid geworden
26 apr 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij zoeken kan je niet op de topics clicken die verschijnen bij de resultaten. Je ziet wel het resultaat, maar je kan dus niet doorclicken naar de desbetreffende topics. (Safari & Firefox op Mac). 

Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
De snelheid is inderdaad al drastisch verbeterd! :)
Nu sowieso nog wat css werk. IE(10) geeft nog wat problemen, in firefox wordt alles goed weergegeven. Zo had ik ook geen 'verzenden'-knop in het eerste geval.

Heads up c00kie!

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Ziet er mooi uit  in Chrome op een professionele 21" monitor van NEC, thuis in IE10 op het scherm van mijn HP laptop is een heel ander verhaal.

Ook mis ik een heleboel functionaliteiten.

Succes nog met het verder tweaken!

Makita

Lid
Lid geworden
12 apr 2011
Waarderingsscore
0
Punten
16
Het is even wennen maar ziet er wel al een pak frisser uit :) ik heb net enkele tests gedaan in Google en geen enkele link van posts werkt nog. Dat is wel  jammer aangezien ik deze altijd gebruikte om te zoeken op bouwinfo. Konden die niet geforward worden?

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Jeuj, bouwinfo is terug :).

Ik zal straks eens wat topics verplaatsen, om wat te wennen aan het nieuwe design.

'Alles markeren als gelezen' mis ik idd ook... Maar staat gelukkig al op het lijstje.

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
16
ff voor de duidelijkheid : alle problemen mogen hier gemeld worden, we nemen ze zeker mee.

Naar snelheid toe wordt er héééél hard gewerkt om alles hééél vlot te krijgen

Er ontbreken nog héél wat zaken langs forumkant, en dat weten we maar al te goed.  Door opmerkingen te geven, gaan we hier verder aan kunnen bouwen.  Ik hoop dat jullie ons nog even respijt geven, en ik verontschuldig mij nu al plechtig bij iedereen voor de geleden ongemakken & de ongemakken die nog gaan komen.  Ik leef voor jullie gebruikers, alle 20.000 op een dag, hopelijk ooit alle 50.000 :p

Eens alles achter de rug, zoek ik een grote beloning voor mijn dankbaarheid naar jullie toe!

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.151
Punten
113
Wat kun je daar nog aan toevoegen?

We zijn zeer geduldig en we weten wat een immens werk dit was/is.

Nu , concreet :

als gast dus niet ingelogd heb ik toegang tot 'nieuwe berichten' en 'eigen berichten'

als luk(anar)  ook, maar das duidelijk *lol* (mijne strijk) officieel ingehuldigd

In het openingsblad van het forum met alle subforums, zie je staan in het groen, 1 /2 /6 /10 nieuwe berichten, deze zijn niet aanklikbaar, kan dit wel?

In een geopend subforum geen onderscheid (kleur/teken/symbool of zo , wat de nieuwe berichten zijn in dat subforum en wat de oude zijn.

En miljaar , bij een bericht pennen staat die verzendknop wel ver weg, kan je die onder het te typen epistel plaatsen ?

luk

kleine smurf

Nieuw Lid
Lid geworden
21 okt 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
snelheid gaat up en down. Daarnet snel, nu weer traag.
-in de lijst "eigen berichten" stonden daarnet een hoop berichten waar ik geen comment had in gemaakt. Daar is previes toch nog iets fout.
-Als ik nog een tip mag geven. Zet een redirect op /forum/forum.php. Dat was het oude adres van het forum. Iemand die een bookmark had staan, of ergens op een oude link geklikt heeft, komt dan niet op een "file not found" pagina terecht.
-Komt het "projecten" forum nog terug? Of is die definitief geschrapt?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan