• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

nieuwe radiatoren

Lid geworden
21 nov 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik heb het topic al eens gezien maar echt sluitende antwoorden krijgt men niet...
Ik heb nieuwe radiatoren laten plaatsen omdat de oude "lelijk" waren. Vorige eigenaar had ze meerdere malen overschilderd... Maar dat terzijde... Nieuwe radiatoren worden gewoon niet warm. Ja ze zijn goed aangesloten en ja ze zijn ontlucht. De oude radiatoren boven worden gloeiend heet binnen de 5 minuten en de nieuwe, daar kan je "met je blote kont" op gaan zitten. Als ze 35 graden worden zal het veel zijn. Ook vrienden die verbouwden hebben dezelfde ondervindingen... Gewoon een cover plaatsen over je oude lelijke radiatoren kan ik best aanraden... Hoe ze het doen, die nieuwe radatoren zo slecht laten werken, het is me een raadsel! Iemand TOCH een serieuze tip??
Alvast bedankt.

En wat zegt je verwarmingsinstallateur?

Hoi Tom, dat alles is zoals het hoort. Ook de leidingen naar de radiatoren zijn loeiheet. Enkel de radiator zelf niet. die is over de gehele radiator lauw.

Ik heb de producent aangeschreven... kijken wat die zegt. Iedereen legt er zich in mijn omgeving (veel verbouwers) blijkbaar gewoon bij neer. "ja ze maken dat niet meer zoals vroeger" zeggen ze dan... Ik begrijp dat niet... de radiatoren zijn even groot als de oude, en ze zijn ook van ijzer he... Snap echt niet waarom die niet warm worden.

Wordt vervolgd :)

Laatst bewerkt:
hoi tumkie. Nou dat zal een loodgieter wel weten zeker? :( ... maar ze wordt wel warm he... gewoon niet heet... Ik zeg het... mss 35 graden ipv 60 of zo... Maar als ik thuis ben kijk ik het eens na... Op de duur begin je aan alles te twijfelen. :)

Als ze aan de verwarmingsketel niks aangepast hebben en de radiatoren zijn goed aangesloten dan worden die gewoon even warm als de oude radiatoren hoor. Het zijn niet de radiatoren die de watertemperatuur bepalen maar je verwarmingsketel.

er moet dan wel degelijk iets fout zijn ter hoogte vd radiatoren... Als de leiding heet is tot aan "de ingang" van de radiator... Dan ligt daar toch niet het probleem?

Hoe warm is de leiding aan de uitgang vd radiator?

Op hoeveel graden staat de aanvoer cv aan de ketel? Als die op 50 vertrekt en je hebt radiators op verdiep met nog wat ijzeren buizen van vroeger kan 35 wel.
Enkel dan de vraag, is dit slecht? Als ze overgedimensioneerd zijn aan lage temp is het zuinig verwarmen. (Mits goed ingeregeld)
Heb je al eens met een warmtebeeld gekeken of is die 35gt gevoelsmatig?
Heb je thermostatische kranen?
Instelbare ventielen?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan