• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Nieuwe Moderatoren - Meer maatregelen

c00kie

Beheerder
Staff member
Reaction score
2.792
Aan alle leden,

De afgelopen weken, maanden is het soms een beetje chaotisch geweest op bouwinfo. Gebruikers die willen vertrekken, gebruikers die anderen het leven zuur maken, gebruikers die het soms moeilijk hebben met elkaar. We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal ons eigen karakter, we hebben allemaal onze eigen mening, en to be honest... Het is het afgelopen jaar ook niet zo makkelijk geweest.

Om een beetje sneller te kunnen ingrijpen heb ik de beslissing genomen om het team van moderatoren wat groter te maken. Ondertussen lopen die al een paar weken mee, en ze beginnen stilaan ingewerkt te geraken. Dus welkom aan de nieuwe moderatoren.

Het "moderator" zijn is op fora dikwijls meer een kwestie van psychologie, dan van kennis. 1 ding wat ik nooit zal tolereren is dat moderatoren aangevallen worden door forum gebruikers, niet dat dat tot nu toe gebeurt is, maar die mensen doen het gratis, ben je ergens niet mee akkoord, geef het aan mij door. Een moderator publiekelijk aanvallen, zal resulteren in een permanente verwijdering van ons forum. Ben je ergens niet mee akkoord, gebruik dan de "rapporteer" functie hier op het forum.

Om onze moderatoren ook iets meer slagkracht te geven, gaan we vanaf nu met een nieuw systeem werken: "Afkoelingsperiode". Dit is een waarschuwing die een moderator kan uitdelen, waardoor je 24u het forum niet meer kan bezoeken. Iedereen kan die krijgen, iemand met 3 berichten, iemand met 20.000 berichten, geen privéleges, geen onderscheid. Als iemand er over gaat, no matter what, krijgt hij een waarschuwing waar direct een ban van 24u aan vasthangt. Hier wordt met niemand over gediscussieerd, hier wordt van onze kant nadien ook niet op terug gekomen, kortom, na 24u is alles vergeten & vergeven.

Als laatste wil ik nog 1 keer vragen om respect te tonen voor andere forumgebruikers. We zijn allemaal mensen, en van achter een computer is het héél makkelijk om anderen aan te vallen, uit hun kot te lokken, onrespectvol te behandelen. Dat moet nu voor eens en altijd gedaan zijn. En dit systeem moet daar bij helpen. Iemand die te veel afkoelingsperiodes krijgt, zal vroeg of laat toch ook langer van het forum verbannen worden.

Grtz,
c00kie

PS: Voor zij die de forumregels nog eens willen nalezen: Dat kan hier...

Volg ik volledig.
maar zeggen dat het niet is aangekaart en of het nu een zieke koei, een oude koei of een kalf is, speelt m. i. weinig mee. Het feit dat het reeds enkele keren is gemeld, staat.
En ik gooi zeker geen steen in die vijver want modereren ? Niets voor mij, ik zou ofwel strijk liggen van het lachen ofwel in een pulse kolere schieten met een lukiaanse woordenschat.

Maar het punt is : geef de rede op waarom er is gewijzigd.
Zijn het schrijf en aanverwante fouten ? Zet er onder die tekst : laatst gemodereerd door mod voor schrijffouten, dan weet ik tenminste dat ik weer extra aandacht moet schenken aan mijn neit en aan men t en d gebruik.
leesbaarheid is me dunkt duidelijk voor iedereen.
Is het omdat ik op de man zit te slaan, ik zit er niets mee in, dat jullie dan zeggen : man-bachen of zoiets.
Lul ik een eind weg : doe maar en geef dat door. (ik laat het aan jullie verbeelding over om hier de gepaste uitdrukking of graphic te vinden.
Wordt er eindeloos ge-emmerd over mierenneukerij of een schimmel nu wel of niet tegen tocht kan. Awel zet er bij arbitraire eenzijdige beslissing ( heb ik dus gedaan bij een of ander topic over schimmel)

Extra werk voor jullie ?
Ja, tuurlijk, maar het zal al veel ergernis uit dit forum halen als ik , en ik denk meerdere, waarom een tekst wordt gewijzigd.

Maar het punt is : geef de reden op waarom er is gewijzigd.
Dit is intussen al gepasseerd in de mod-groep, en we nemen dat zeker mee. Maar het is echt wel veel extra werk als je een topic aan het uitkuisen bent (zoals recent ook weer). Als je 20 keer een reactie moet openen, verwijderknop drukken, feedback aanvinken, ‘niet meer relevant wegens verdwenen reactie’ moet typen (of zelfs copy-pasten) en bevestigen ipv 20 reacties aanvinken en op ‘wis alle’ drukken,… dat is een groot verschil zo op een zaterdag- of zondagavond.

Je onderschat de wijsheid van onze leden.
Als je duidelijk bij het eerste bericht dat gaat verdwijnen schrijft : topic wordt uitgekuist wegens manonderuit en nachoppen dan zal iedereen wel snappen dat de berichten die niet meer relevant zijn ook verdwijnen, moet je dus geen x keer herhalen.

De ergernis bij mij, en bij anderen , zit hem in de taalpolitie die wijzigt zonder de melding te geven dat er teveel typ- schrijf of ...fouten staan.
Komt er dan voor uit dat daarom teksten begint te verbeteren, begot doe het dan in rood dan voel ik me helemaal terug thuis in de schoolbanken.

Denk niet dat dit bedoeling is van een bouwforum.

Ik moet zeggen dat bij de meeste fora waar ik frequente bezoeker ben/was je bericht gewoon wordt verwijderd, maar je daar via pm wel de reden van krijgt.

Aanpassen van berichten voor schrijffouten vind ik ook niet ok, maar als er geen recente gevallen meer zijn en de mods beloven dat het niet meer gaat gebeuren, so be it. Spijtig dat er dan geen mod van vroeger mea culpa slaat maar kijk. Geen reden meer om over door te drammen zeker?

Ofwel ben ik hier niet actief genoeg om te zien dat er iedere dag iets wordt aangepast :p

Ik moet zeggen dat bij de meeste fora waar ik frequente bezoeker ben/was je bericht gewoon wordt verwijderd, maar je daar via pm wel de reden van krijgt.
Meestal wel gewoon een "generiek" antwoord.

Heb ooit 1 bericht hier aangepast gehad door een mod, en diene mens had de tijd genomen om per aangepast woord effectief ook uitleg te geven.
Ik herinner het me nog goed. "Ytong is een merknaam en dient met een hoofdletter". "Het is Cellenbeton of Gasbeton, niet celbeton".

Er worden post 'verbetert' op taalfouten en grammatica en dit zonder enige klacht van derden.
Daar wacht ik al 3 jaar op, maar niemand die van iets weet.
Zijn dit recente zaken? Want als nieuwe moderator val ik uit de lucht. Er is ons een briefing gegeven van de werking en ik probeer me daar strikt aan te houden. Enkel wanneer de forumregels duidelijk overtreden worden of als topics echt zwaar uit de hand lopen grijp ik in. Taalfouten aanpassen, daar heb ik (en de andere mods) echt geen tijd voor! De afgelopen dagen zijn er een berg aan meldingen van gerapporteerde berichten binnengekomen, die zijn verwerkt.

Ik kan getmixedup alleen maar bijtreden en zie ook niet in waarom ik taalvouten zou moeten gaan verbeteren. Daar ga ik echt geen vrije tijd insteken. Wat we moeten doen is heel duidelijk uitgelegd en daar hou ik me ook aan, ik probeer trouwens ook meestal de uitleg mee te geven bij een actie.
Het is omgekeerd: er worden geen taalfouten verbeterd, er worden er bijgemaakt. Dàt vind ik vrij bizar.
Veel posts staan vol taalfouten; dat de moderatoren geen tijd hebben om daarop in te grijpen, is volstrekt normaal. Toch is er een moderator die klaarblijkelijk wel tijd had of heeft om posts aan te passen waar niks mis mee is en
Onlangs heb ik echter gereageerd op een post waarbij de taalfout de betekenis ervan volledig veranderde. Die reactie is inmiddels ook zonder enige kennisgeving verwijderd...

de taalpolitie
maar die is er al een hele tijd niet meer (zou toch niet mogen), dus wat is dan het punt om hierover te blijven doorgaan? Je hebt het dan over een ergernis aan iets wat niet meer bestaat.
Sommige mods beschouwen dat als forumvervuiling en zijn daar erg gevoelig aan en wissen dat gewoon. Zonder uitleg!

Ik wil gerust de discussie aangaan over sommige punten, maar dan moet het wel zinvol zijn. En dat gevoel heb ik met ‘de taalpolitie’ niet. Ik voel me er ook niet door aangesproken.
Met ‘een reden geven’ wel, maar het zal inderdaad redelijk generiek zijn (zoals blijkbaar ook op andere fora) want het vraagt wel wat inspanning en het is niet altijd makkelijk te verwoorden.
Soms is het gewoon pure twistziekte tussen twee (of meer) pingpongers. Helemaal leuk wordt het als het dan ook nog eens rapporten regent over elkaar om het via de mods proberen uit te vechten.

Op dit forum vind ik zelfs dat er enorm tolerant gemodereerd wordt en dat bans tot in den treurnisse onder de mods besproken en uitgesteld worden, tot de bom barst. Gelukkig is er nu een automatische ban bij teveel waarschuwingen op korte tijd. En die is nog maar bitter weinig in gang geschoten want vaak zet ik de strafpunten bij een waarschuwing zelfs af.

Op dit forum vind ik zelfs dat er enorm tolerant gemodereerd wordt en dat bans tot in den treurnisse onder de mods besproken en uitgesteld worden, tot de bom barst. Gelukkig is er nu een automatische ban bij teveel waarschuwingen op korte tijd. En die is nog maar bitter weinig in gang geschoten want vaak zet ik de strafpunten bij een waarschuwing zelfs af.
Amen...

Ik zal jullie toch even een vraagje stellen over dit topic. Hier kun je als moderator nooit goed in doen. Eigenlijk hebben @lukanar & @Generaldude 200% gelijk. Vertel me dan wat ik moet doen hé...
2 mogelijkheden:
  1. ik verwijder gewoon alles vanaf het bericht van de heer van den bossche. Resultaat:
    1. De heer van den bossche stuurt mij een bericht met de vraag waarom zijn bericht verwijderd is. => dan kan ik opnieuw de uitleg geven waarom
    2. @lukanar stuurt mij een bericht waarom ik zijn bericht verwijderd heb want dat was wel goeie algemene info.
    3. Zelfde kan eigenlijk van @Generaldude gezegd worden
  2. Ik laat alles staan, TS krijgt hier vroeg of laat problemen mee...
    1. In 't beste geval vraagt de TS om alles te verwijderen
    2. In 't slechte geval kan ik het gaan uitleggen in de rechtbank en moet ik zelf kosten maken hiervoor
    3. en krijg ik van anderen nog: "We hadden het toch gezegd hé...".
Zo dun is de koord waarop gebalanceerd moet worden... Die algemene waarschuwingen die hier verschijnen, die zijn oh zo belangrijk, er zijn altijd wel mensen die niet beseffen wat de kracht van het internet is. Dus ik neem dan liever het risico om die allemaal te laten staan met de kans dat dit een gerechterlijk gevolg krijgt en mij dus geld kost, dan dat ik altijd op delete moet duwen...
Maar dat kan dan ook resulteren in discussies en tijd met forumleden, wat me dan eigenlijk ook geld kost...

Soit, ik denk dat er sommigen eens moeten nadenken voor ze op "Plaats reactie" klikken, of ze dat op die manier ook face to face zouden zeggen. Langs de andere kant vind ik wel dat er af en toe ook wel eens stevig mag gediscussieerd worden, zolang het respectvol blijft, en daar wordt toch regelmatig tegen gezondigd, en die zondaars zijn wel de eersten om te roepen dat moderatoren hun werk niet goed doen...

Het is al een aantal keer gezegd maar het modteam doet fantastisch werk, ik zal altijd achter hun beslissing staan, en als er dan toch iemand zo graag het beleid wil bekritiseren... Die mannen weten mij wel te vinden ;). En dan denk ik eerlijk gezegd: Misschien is het toch eens tijd voor een echt bouwcafé waar iedereen face to face tegen iedereen kan spreken... Er zullen dan al héél veel andere tonen gebruikt worden ;).

Ik laat alles staan, TS krijgt hier vroeg of laat problemen mee...
Voor mij is dit de enige juiste keuze.

Ik volg wel niet helemaal hoe jij (als natuurlijk persoon) hiermee in de problemen zou komen?

Toen ik enkele jaren geleden mijn moto kocht, ben ik zoals elke jonge snul direct naar de +200PK 1000CC monsters gestapt. De dealer heeft me dit ten zeerste afgeraden. Gelukkig heb ik zijn adviezen (en die van andere personen op het internet) gevolgd.
Stel dat ik dat niet had gedaan, en kwas 500m verder tegen nen boom gekwakt, kan die dealer toch ook niet verantwoordelijk gesteld worden?

Het al of niet gelijk krijgen of "de juiste mening" hebben staat in vele forums evenredig met populariteit van de schrijver. En in vele gevallen staat populariteit van een poster niet altijd in vergelijking met de correctheid/feitelijkheid van datgene wat is gepost. Dat is nu eenmaal het typische van deze FB/insta en andere TikTok "like me very much please" generatie. Als het de mensen niet aanstaat of slecht smaakt is het niet goed. The inconvienient truth. Zo vind ik het spijtig dat bvb een man zoals Atoom13 (Alain) niet meer aanwezig kan/mag zijn. Want hoe je het draait of keert de vakkennis van de man was zo enorm dat er weinigen aan kunnen tippen ook IRL. Alleen kon hij geen stroop smeren. Dus..... Verder zo kan je zielig gaan doen over een leeuw die is doodgeschoten, dat daar een keiharde met feiten ondersteund uitleg voor is , terwijl iedereen bewust vergeet dat ie 3 mensen doodbeet want ach ach die arme leeuw. De ene kan al wat meer "infloe-enzen" om zo'n schoon modewoord te gebruiken dan een ander ook al zijn de feiten compleet verdraait. Alternatieve waarheid noemen ze dat tegenwoordig. Achja de taalpolitie. Zitten er hier dan zoveel die "perfect" skrievn ?

Last edited:
Ik laat alles staan, TS krijgt hier vroeg of laat problemen mee...

Ik volg wel niet helemaal hoe jij (als natuurlijk persoon) hiermee in de problemen zou komen?

Toen ik enkele jaren geleden mijn moto kocht, ben ik zoals elke jonge snul direct naar de +200PK 1000CC monsters gestapt. De dealer heeft me dit ten zeerste afgeraden. Gelukkig heb ik zijn adviezen (en die van andere personen op het internet) gevolgd.
Stel dat ik dat niet had gedaan, en kwas 500m verder tegen nen boom gekwakt, kan die dealer toch ook niet verantwoordelijk gesteld worden?
Er zullen vele rechtbanken zijn die uw redenering ivm de dealer NIET zullen volgen. Langs de positieve kant bedank je de dealer voor zijn raad waarschijnlijk omdat ie zijn verantwoordelijkheid heeft genomen maar aan de negatieve kant zou hij dan niet verantwoordelijk zijn. Precedenten genoeg waarin cafebazen verantwoordelijk worden gesteld ivm gevolgen voor klanten die hun cad ebezochten. Ik geloof zelfs dat in Frankrijk er precedenten zijn van verkopers die te zware motorfietsen volgens ervaring aan hun klanten verkochten. Maar dat is misschien net iets anders omdat daar ook wetten over bestaan. Om to slot maar te zwijgen van opiaat pandemie in Amerika

Last edited:
als natuurlijk persoon niet, maar de zaak gaat hier wel kosten voor moeten maken... Zo heb ik overlaatst nog een kleine 1500 euro advocaatskosten moeten betalen omdat er iemand een foto op het forum had gezegd die niet rechtenvrij was... Daarboven kreeg ik nog de factuur om te regulariseren, ook als was de foto al lang verdwenen van het forum...

Advocaten vinden altijd wel een zondebok, en de eerste bij wie ze proberen is de eigenaar van de site. Als die een goed antwoord kan verzinnen, of een uitleg kan geven waarom hij niet verantwoordelijk is gaan ze verder graven...

Ik probeer de bezoekers/gebruikers van deze site altijd te vrijwaren, maar ooit is er een schadeclaim van 500k gedropt, dan ben ik toch wel effe zwaar in de verdediging moeten gaan ;). Maar ga er maar vanuit dat er jaarlijks enkele 1000-den euro's naar advocaten gaan om gebruikers van bouwinfo.be te vrijwaren van schadeclaims en vervolgingen...

voor mij ook ;).

Anders bepaalde delen enkel voor ingelogde gebruikers toegankelijk maken? Kan wellicht ook al helpen om bepaalde zaken te vermijden?

Amen...

Ik zal jullie toch even een vraagje stellen over dit topic. Hier kun je als moderator nooit goed in doen. Eigenlijk hebben @lukanar & @Generaldude 200% gelijk. Vertel me dan wat ik moet doen hé...
2 mogelijkheden:
  1. ik verwijder gewoon alles vanaf het bericht van de heer van den bossche. Resultaat:
    1. De heer van den bossche stuurt mij een bericht met de vraag waarom zijn bericht verwijderd is. => dan kan ik opnieuw de uitleg geven waarom
    2. @lukanar stuurt mij een bericht waarom ik zijn bericht verwijderd heb want dat was wel goeie algemene info.
    3. Zelfde kan eigenlijk van @Generaldude gezegd worden
  2. Ik laat alles staan, TS krijgt hier vroeg of laat problemen mee...
    1. In 't beste geval vraagt de TS om alles te verwijderen
    2. In 't slechte geval kan ik het gaan uitleggen in de rechtbank en moet ik zelf kosten maken hiervoor
    3. en krijg ik van anderen nog: "We hadden het toch gezegd hé...".
Zo dun is de koord waarop gebalanceerd moet worden... Die algemene waarschuwingen die hier verschijnen, die zijn oh zo belangrijk, er zijn altijd wel mensen die niet beseffen wat de kracht van het internet is. Dus ik neem dan liever het risico om die allemaal te laten staan met de kans dat dit een gerechterlijk gevolg krijgt en mij dus geld kost, dan dat ik altijd op delete moet duwen...
Maar dat kan dan ook resulteren in discussies en tijd met forumleden, wat me dan eigenlijk ook geld kost...

Soit, ik denk dat er sommigen eens moeten nadenken voor ze op "Plaats reactie" klikken, of ze dat op die manier ook face to face zouden zeggen. Langs de andere kant vind ik wel dat er af en toe ook wel eens stevig mag gediscussieerd worden, zolang het respectvol blijft, en daar wordt toch regelmatig tegen gezondigd, en die zondaars zijn wel de eersten om te roepen dat moderatoren hun werk niet goed doen...

Het is al een aantal keer gezegd maar het modteam doet fantastisch werk, ik zal altijd achter hun beslissing staan, en als er dan toch iemand zo graag het beleid wil bekritiseren... Die mannen weten mij wel te vinden ;). En dan denk ik eerlijk gezegd: Misschien is het toch eens tijd voor een echt bouwcafé waar iedereen face to face tegen iedereen kan spreken... Er zullen dan al héél veel andere tonen gebruikt worden ;).

• Bij zowel positieve als negatieve commentaren op bouwfirma’s of derden dient de gebruiker zijn/haar volledige naam toe te voegen aan het bericht, alsmede zijn/haar band met deze bouwfirma of derde.
Lijkt mij aan voldaan, hoewel het moeilijk voor u is om die naam te controleren. Dus laten staan. Na waarschuwingen door de experts hier kan de ts zelf nog kiezen wat te doen.

Als bijkomende opmerking: zet dan ergens in de regels dat elk topic dat in strijd is met de regels weggehaald wordt, en dus ook alle volgende reacties ook. Het siert de heren dat ze de ts willen helpen maar als dat topic toch weggehaald wordt kunnen ze even goed niet reageren en is iedereen content.

Maar mij is nog altijd niet duidelijk wat de ts verkeerd deed. Hij vraagt naar ervaringen met die firma hun plakwerk of lotgenoten. Hij nagelt ze hier toch niet aan de schandpaal?

Maar mij is nog altijd niet duidelijk wat de ts verkeerd deed. Hij vraagt naar ervaringen met die firma hun plakwerk of lotgenoten. Hij nagelt ze hier toch niet aan de schandpaal?
de schandpaal is al weggehaald... Goe werk van die moderator hé ;)

Precedenten genoeg waarin cafebazen verantwoordelijk worden gesteld ivm gevolgen voor klanten die hun cad ebezochten.
Da's niet helemaal zo.
Mijn schoonbroer heeft/had een café. Je bent als cafébaas verantwoordelijk om dronken klanten niet verder alcohol te serveren. (dat kadertje dat in oude cafés ophangt "Beteugeling der dronkenschap" ofzoiets.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat een cafébaas met vaste stamgasten over het algemeen weet wie via welk transport naar zijn café komt.
Het is op die kleine 10 jaar slechts 1 keer voorgevallen dat de politie effectief onderzoek gestart heeft naar "uit welk café is klant X laatst vertrokken". En dat kwam enkel maar omdat hij zichzelf die avond op't randje van de dood gezopen had.
Ik geloof zelfs dat in Frankrijk er precedenten zijn van verkopers die te zware motorfietsen volgens ervaring aan hun klanten verkochten. Maar dat is misschien net iets anders omdat daar ook wetten over bestaan.
Niet de verkopers, maar de verzekeraars, en nog meer: de bestuurder.
Ook hier in België bestaan er wetten over.
Met een rijbewijs A1 kan je enkel maar een verzekering afsluiten voor het type A1 motor.
MAAR: je verzekert het voertuig & niet de bestuurder. Ikzelf mag niet met een vrachtwagen rijden gezien ik er geen geldig rijbewijs voor heb. Mijn buurman wel. Stel dat ik de sleutels pik van mijn buurman, en ik ga in zijne Scania een toerke doen & ze pakken mij op... Mijn buurman zal hoogstens een uitleg moeten doen waarom ik aan die sleutels geraakt ben. Dealer etc zal niet aangesproken worden.

Soit da's wat off-topic.

Maar ga er maar vanuit dat er jaarlijks enkele 1000-den euro's naar advocaten gaan om gebruikers van bouwinfo.be te vrijwaren van schadeclaims en vervolgingen...
Damn....

de schandpaal is al weggehaald... Goe werk van die moderator hé ;)
Zeer goed werk. Maar dan spijtig dat dit niet opvalt voor de andere gebruikers hé, want die vragen zich nu af wat het probleem is/was. Alé, en met andere gebruikers bedoel ik mezelf :p Of ik word gewoon oud en kan niet meer met fora werken.

Anders bepaalde delen enkel voor ingelogde gebruikers toegankelijk maken? Kan wellicht ook al helpen om bepaalde zaken te vermijden?
Om forums nog meer totalitair en exclusief te maken ? . Dan sticht je beter een Whats app groepje

ff puntjes op i en j
Ik heb nooit gezegd dat jullie het gemakkelijk hebben. En af en toe, ik geef het toe, schiet ik ook uit men krammen en is het terecht dat jullie (figuurlijk) rond men oren slaan. Maar zeg waarom ik op het matje wordt geroepen. Niet meer , niet minder.

Want - en jullie zeggen dat de taalpolitie niet meer optreedt, maar ik zie toch nog steeds zijn verbeteringen hoor -- maar soit gaat het daarover ? NEE, volmondig nee. Het gaat over het waarom... WAAROM dus.

En dat het steeds afwegen is van delete , waarschuwing, ban of niet daar ben ik me heel goed van bewust. En, geef toe , er wordt op dit forum door de leden zelf gereageerd als een schrijver het te bont maakt.

Betreffende bewust topic dat c00kie aanhaalde.
Je mag er verdomt gerust in zijn dat ik twijfelde om dit te melden met de rapporteer knop of zelf het waarom zou pennen.
Ik denk dat het duidelijk is dat ik zelf in de pen ben gekropen omdat ik sterk vermoed dat van de mods er weinig zijn met de ervaring als expert en de spelregels hieromtrent.
Sowieso is de beslissing nu in handen van de bewuste schrijver. Hij kan dit laten wijzigen, laten staan of laten verwijderen. Het is niet aan mij om die keuze te gaan beoordelen, integendeel.

Ik kan me voorstellen dat degenen die niet helemaal vertrouwd zijn met dit forum en dan dit topic lezen hier geen positief gevoel bij gaan hebben. Met al die kritiek (gezaag) lijkt het nu of er van alles mis is met het forum.
Ik begrijp dit allemaal niet goed, ik kan op dit moment niet anders zeggen dan dat het forum prima gevolgd en beheerd wordt.

Ongevraagd taalfouten verbeteren ? Ik herinner me niet dat dit bij mij ooit gebeurd is terwijl ik er ongetwijfeld ook wel maak. En wat dan nog ? Dat is toch goed ! We klagen toch ook niet over de automatische spellingscorrector omdat die een fout verbetert zonder te laten weten waarom !
Ik heb hier trouwens in dit topic al leden anderen hun taalfouten zien verwijten terwijl ze daarbij zelf taalfouten schreven.
Soit !

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief