• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe Moderatoren - Meer maatregelen

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.172
Punten
113
Aan alle leden,

De afgelopen weken, maanden is het soms een beetje chaotisch geweest op bouwinfo. Gebruikers die willen vertrekken, gebruikers die anderen het leven zuur maken, gebruikers die het soms moeilijk hebben met elkaar. We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal ons eigen karakter, we hebben allemaal onze eigen mening, en to be honest... Het is het afgelopen jaar ook niet zo makkelijk geweest.

Om een beetje sneller te kunnen ingrijpen heb ik de beslissing genomen om het team van moderatoren wat groter te maken. Ondertussen lopen die al een paar weken mee, en ze beginnen stilaan ingewerkt te geraken. Dus welkom aan de nieuwe moderatoren.

Het "moderator" zijn is op fora dikwijls meer een kwestie van psychologie, dan van kennis. 1 ding wat ik nooit zal tolereren is dat moderatoren aangevallen worden door forum gebruikers, niet dat dat tot nu toe gebeurt is, maar die mensen doen het gratis, ben je ergens niet mee akkoord, geef het aan mij door. Een moderator publiekelijk aanvallen, zal resulteren in een permanente verwijdering van ons forum. Ben je ergens niet mee akkoord, gebruik dan de "rapporteer" functie hier op het forum.

Om onze moderatoren ook iets meer slagkracht te geven, gaan we vanaf nu met een nieuw systeem werken: "Afkoelingsperiode". Dit is een waarschuwing die een moderator kan uitdelen, waardoor je 24u het forum niet meer kan bezoeken. Iedereen kan die krijgen, iemand met 3 berichten, iemand met 20.000 berichten, geen privéleges, geen onderscheid. Als iemand er over gaat, no matter what, krijgt hij een waarschuwing waar direct een ban van 24u aan vasthangt. Hier wordt met niemand over gediscussieerd, hier wordt van onze kant nadien ook niet op terug gekomen, kortom, na 24u is alles vergeten & vergeven.

Als laatste wil ik nog 1 keer vragen om respect te tonen voor andere forumgebruikers. We zijn allemaal mensen, en van achter een computer is het héél makkelijk om anderen aan te vallen, uit hun kot te lokken, onrespectvol te behandelen. Dat moet nu voor eens en altijd gedaan zijn. En dit systeem moet daar bij helpen. Iemand die te veel afkoelingsperiodes krijgt, zal vroeg of laat toch ook langer van het forum verbannen worden.

Grtz,
c00kie

PS: Voor zij die de forumregels nog eens willen nalezen: Dat kan hier...

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.668
Punten
113
Voorstellingsrondje?
wie ben je
waarom wilde je mod worden
wat doe je in het dagelijks leven
wanneer plan je een bbq

allez ja ge weet wel he:cool:
alle ja ge snapt het wel he :D

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.350
Punten
113
Je hebt wel niet altijd het verwachte resultaat…

De grote boze wolf

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
10 jan 2017
Waarderingsscore
95
Punten
28
Je hebt wel niet altijd het verwachte resultaat…
Ik heb géén resultaat, dat is het probleem.
Je hebt als resultaat toch een antwoord gekregen?
Maar mijne frank is intussen gevallen en ik vermoed dat je dit zoekt:
PNG-afbeelding.png
Helemaal onderaan elke forumpagina kan je dit vinden. Dan scrollen naar punt 8.

Misschien volgende keer iets meer info geven dan 1 enkel woord… ;-)

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Waarderingsscore
685
Punten
113
Het antwoord was dat mijn "melding is afgewezen". Dat is geen antwoord op de melding.

En je vermoeden is fout. Wat ik zoek, is de post die verwijderd is, alsook aan antwoord op mijn vraag waarom bepaalde posts worden aangepast. Daar wacht ik al 3 jaar op, maar niemand die van iets weet. Blijkbaar is degene die de posts aanpast, spoorloos verdwenen...

De grote boze wolf

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
10 jan 2017
Waarderingsscore
95
Punten
28
Posts worden maar aangepast/verwijderd na een klacht via een rapportering, als er een inbreuk op de forumregels is. Erg vaak wordt er ook geen gevolg aan gegeven omdat er geen grond is.
De plaatser kan natuurlijk ook zelf verwijderen binnen bepaalde tijd na plaatsing, of via rapport verwijdering vragen mits gegrond.

In jouw laatste geval was er ook een mededeling bij de afwijzing. Heb je die dan niet erbij gekregen? Dan werkt er inderdaad iets niet.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.143
Punten
113
lieve grote boze wolf, dat spreek ik tegen.
Er worden post 'verbetert' op taalfouten en grammatica en dit zonder enige klacht van derden.
Er is al dikwijls gevraagd om bij grammatica en taalfouten dit te melden.

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Waarderingsscore
418
Punten
83
Er worden post 'verbetert' op taalfouten en grammatica en dit zonder enige klacht van derden.
*verbeterd ;)
Maar inderdaad, dit is me ook al een paar keer opgevallen. En niet enkel bij de typische muur van tekst zonder interpunctie met het doel de post leesbaar te maken, maar ook bij relatief korte posts. Niet dat ik tegen correct taalgebruik ben, maar we zitten hier toch niet op school. En dergelijke aanpassingen kunnen ook de toon van de originele post veranderen.
Stel u voor, een post van lukanar in het AN.

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.073
Punten
113
Daar wacht ik al 3 jaar op, maar niemand die van iets weet.
Zijn dit recente zaken? Want als nieuwe moderator val ik uit de lucht. Er is ons een briefing gegeven van de werking en ik probeer me daar strikt aan te houden. Enkel wanneer de forumregels duidelijk overtreden worden of als topics echt zwaar uit de hand lopen grijp ik in. Taalfouten aanpassen, daar heb ik (en de andere mods) echt geen tijd voor! De afgelopen dagen zijn er een berg aan meldingen van gerapporteerde berichten binnengekomen, die zijn verwerkt.

Als er zaken niet correct werken, moeten we dat zeker opnemen! Het forum kan er alleen maar beter van worden :)

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.668
Punten
113
Postings worden ook aangepast zonder inbreuk op de forumregels. En als iemand ergens niet goed tegen een bepaalde uitleg of mening kan en het dan maar wordt aangepast heb ik persoonlijk liever dat ze mijn posting verwijderen dan er wat in te beginnen bricoleren waardoor die posting helemaal niet meer verwoordt wat de bedoeling was.

En dat is zonder leestekens best een lange zin zie ik. :LOL:

Moderen en forum in regel houden zal vast niet altijd makkelijk zijn, maar enige moeite en tijd in dit forum steken wordt niet graag beloond met wissen van mijnen doorgaans beschaafde uitleg.

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
765
Punten
113
Zijn dit recente zaken? Want als nieuwe moderator val ik uit de lucht. Er is ons een briefing gegeven van de werking en ik probeer me daar strikt aan te houden. Enkel wanneer de forumregels duidelijk overtreden worden of als topics echt zwaar uit de hand lopen grijp ik in. Taalfouten aanpassen, daar heb ik (en de andere mods) echt geen tijd voor! De afgelopen dagen zijn er een berg aan meldingen van gerapporteerde berichten binnengekomen, die zijn verwerkt.

Als er zaken niet correct werken, moeten we dat zeker opnemen! Het forum kan er alleen maar beter van worden :)

Ik kan getmixedup alleen maar bijtreden en zie ook niet in waarom ik taalvouten zou moeten gaan verbeteren. Daar ga ik echt geen vrije tijd insteken. Wat we moeten doen is heel duidelijk uitgelegd en daar hou ik me ook aan, ik probeer trouwens ook meestal de uitleg mee te geven bij een actie.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.143
Punten
113

Heb dit zelfs al aangekaart in een topic omdat ik via PM op een muur van ijzig stilzwijgen stootte.
En al zeker als de 'verbeteringen ' dan ook nog eens flagrante schrijf- taal en of grammaticafouten weergeeft, dan vind ik het nogal serieus van die welgekende pot gerukt.
Al dikwijls genoeg persoonlijk- op het forum- via pm gezegd. Verbeter me maar geef door wat je hebt verbeterd.
Ik schrijf fouten omdat ik te snel denk en te traag typ, omdat ik mijn stelling wil weergeven, omdat ik de wubbes krijg of in het ' dialect ' omdat ik strijk lig van het lachen.

Luk
PS mag ik even wijze op een taalfout dat hier tot mijn grote ergernis steeds terug komt: Het is DIT topic, niet deze of deez.

De grote boze wolf

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
10 jan 2017
Waarderingsscore
95
Punten
28
Oude koeien Luk… daar zijn intussen (sinds jouw topic) strikte afspraken over en het gebeurt ook niet meer bij mijn weten. Er zijn sindsdien ook geen meldingen meer over gekomen.
Zelf heb ik daar dezelfde houding als Patrico over, maar elke mod heeft verschillende gevoeligheden en niveau’s van tolerantie.

Mods kunnen ook aan zichzelf rapporteren en rechtstreeks ingrijpen wanneer ze iets zien. Dat telt ook als een rapport. Ik probeer altijd toch een rapport te maken, als track&trace, maar als het in een rapte moet dan moet dat er ook al eens aan geloven.

Wat de opmerking van Caroto betreft: soms is een deel van de inhoud aanstootgevend (voor sommigen) en een deel interessant (voor ons). Dan had ik vroeger al eens de neiging om de aanstoot er uit te filteren en te herschrijven (heeft welgeteld 1 topic geduurd want ben er uren mee bezig geweest en dan ook nog eens aan elke persoon gevraagd of die akkoord was met de copywriting of liever gewist werd). Nu ga ik al snel volledige reacties wissen. Of als het over een op zichzelf staand zinnetje gaat, dan enkel dat. Soms ook reacties zonder aanstoot maar die door het verwijderen van een andere zonder voorwerp geworden zijn. Soms mis ik ook wel eens zo eentje en staat er een reactie wat verweesd bij.
Sommigen zien het liever gewist, anderen sturen een rapport met de vraag waar hun goeie content naartoe is. Misschien is de ‘service’ nu minder, maar dan verwijs ik graag naar het commentaar van Patrico over ‘vrije tijd’.

Modden is een dans op een slappe koord, en ook wij hebben goeie en slechte dagen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan