• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe Moderatoren - Meer maatregelen

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Aan alle leden,

De afgelopen weken, maanden is het soms een beetje chaotisch geweest op bouwinfo. Gebruikers die willen vertrekken, gebruikers die anderen het leven zuur maken, gebruikers die het soms moeilijk hebben met elkaar. We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal ons eigen karakter, we hebben allemaal onze eigen mening, en to be honest... Het is het afgelopen jaar ook niet zo makkelijk geweest.

Om een beetje sneller te kunnen ingrijpen heb ik de beslissing genomen om het team van moderatoren wat groter te maken. Ondertussen lopen die al een paar weken mee, en ze beginnen stilaan ingewerkt te geraken. Dus welkom aan de nieuwe moderatoren.

Het "moderator" zijn is op fora dikwijls meer een kwestie van psychologie, dan van kennis. 1 ding wat ik nooit zal tolereren is dat moderatoren aangevallen worden door forum gebruikers, niet dat dat tot nu toe gebeurt is, maar die mensen doen het gratis, ben je ergens niet mee akkoord, geef het aan mij door. Een moderator publiekelijk aanvallen, zal resulteren in een permanente verwijdering van ons forum. Ben je ergens niet mee akkoord, gebruik dan de "rapporteer" functie hier op het forum.

Om onze moderatoren ook iets meer slagkracht te geven, gaan we vanaf nu met een nieuw systeem werken: "Afkoelingsperiode". Dit is een waarschuwing die een moderator kan uitdelen, waardoor je 24u het forum niet meer kan bezoeken. Iedereen kan die krijgen, iemand met 3 berichten, iemand met 20.000 berichten, geen privéleges, geen onderscheid. Als iemand er over gaat, no matter what, krijgt hij een waarschuwing waar direct een ban van 24u aan vasthangt. Hier wordt met niemand over gediscussieerd, hier wordt van onze kant nadien ook niet op terug gekomen, kortom, na 24u is alles vergeten & vergeven.

Als laatste wil ik nog 1 keer vragen om respect te tonen voor andere forumgebruikers. We zijn allemaal mensen, en van achter een computer is het héél makkelijk om anderen aan te vallen, uit hun kot te lokken, onrespectvol te behandelen. Dat moet nu voor eens en altijd gedaan zijn. En dit systeem moet daar bij helpen. Iemand die te veel afkoelingsperiodes krijgt, zal vroeg of laat toch ook langer van het forum verbannen worden.

Grtz,
c00kie

PS: Voor zij die de forumregels nog eens willen nalezen: Dat kan hier...
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Wat een getoek.
en dat allemaal omdat iemand hulp vraagt.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Ik heb hier trouwens in dit topic al leden anderen hun taalfouten zien verwijten terwijl ze daarbij zelf taalfouten schreven.
Zolang de verweten taalfouten dan niet door een moderator zijn aangebracht... Anders wordt het helemaal kafka.
Als iemand de drang voelt om taalfouten te verbeteren, ware het aangewezen dat hij of zij het dan ook effectief beter doet.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
Bij ons is "toeken" op iemands gezicht slaan, en de Zenne een rivier. :devilish:
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
Bij ons is "toeken" op iemands gezicht slaan, en de Zenne een rivier. :devilish:
zo komen jullie opmerkingen soms ook binnen ;). enne, ik heb niet Zenne maar "zenne" geschreven, "zunne" uitgesproken en "hoor" bedoeld :ROFLMAO:
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
Bij deze dan mijn getoek:
de ingrepen van de mods zijn vaak á la tête du client. Men zal nooit een anciën durven in het ongelijk stellen (Nee hoor, toch niet).
het is dus allemaal nogal voorspelbaar en nooit met de technische of juridische waarheid als maatstaf.
dat van die spellingscontrole door Mods is gewoon belachelijk. Als ik elke bijdrage van de Mods moet controleren op spelling dan wordt dat een dagtaak.
nu weet ik nog steeds niet of Lukanar een dubbele persoonlijkheid heeft: eentje die redelijk AN praat en eentje die wat minder AN praat :unsure:
mss heeft het wel met whiskey te maken ?
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
Bij ons is "toeken" op iemands gezicht slaan, en de Zenne een rivier. :devilish:
zo komen jullie opmerkingen soms ook binnen ;). enne, ik heb niet Zenne maar "zenne" geschreven, "zunne" uitgesproken en "hoor" bedoeld :ROFLMAO:
"zunne", dat is bij ons de zon. :ROFLMAO:?


Alle gekheid op een stokje... Die duizenden euro advocatenkosten, zijn die niet (deels) te vermijden door tijdig en correct in te grijpen op het forum?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
Bij deze dan mijn getoek:
de ingrepen van de mods zijn vaak á la tête du client. Men zal nooit een anciën durven in het ongelijk stellen (Nee hoor, toch niet).
deze was inderdaad voorspelbaar dat die van jou ging komen. Vraag aan @lukanar hoeveel keer ik hem al op zijn plek heb gezet? Daarom niet altijd publiekelijk, maar toch... En zo zijn er veel die ik persoonlijk aanspreek. De ene volgt mijn redenering, een aantal zullen het altijd beter weten en mij ne loser vinden. Hun volste recht trouwens, ik vorm ook meningen over forumgebruikers, en die zijn ook niet altijd positief, en die zullen ook altijd in het achterhoofd gehouden worden bij het modereren.

het is dus allemaal nogal voorspelbaar en nooit met de technische of juridische waarheid als maatstaf.
Technisch en juridisch correct is dan ook iets dat onmogelijk is. Zet 2 ingenieurs bij elkaar, en ge kunt ze uren laten discussiëren over iets waar niemand van wakker ligt... Klein voorbeeldje: We zijn een tool aan het ontwikkelen om de impact te zien wanneer iemand zijn verwarmingsinstallatie zou vervangen. Het volledige technische verhaal laat ik hier effe achterwege, maar op een gegeven moment begint de discussie: Stel: Iemand verwarmt elektrisch. Die persoon heeft zonnepanelen liggen, en heeft nog een terugdraaiende teller. Gij wekt meer stroom op dan hij verbruikt, dus eigenlijk heeft hij 0 elektrisch verbruik en zijn verwarmingsinstallatie stoot dus theoretisch ook 0gram CO² uit. Op het moment dat hij overschakelt naar een verwarming op gas, stijgt zijn C0² uitstoot dan eigenlijk oneindig keer of toch niet, of toch wel, of wat moeten we nu doen. Daar is meer dan een uur over gediscussieerd en geen consensus bekomen

Het juridische verhaal dan: Het feit dat er rechtszaken zijn die 10 jaar aanslepen, waar 8 keer in beroep kan worden gegaan, waar er altijd een andere uitleg is, lijkt me dan ook ineens het antwoord waarom het juridisch niet mogelijk is om op een internet forum correct te zijn. Alles wordt geïnterpreteerd, en zelfs in de ene rechtbank zegt men A, en de andere B.

En als die waarheid, dan met oogkleppen op verkondigt wordt, en geen speldbreedte overlaat tot interpretatie & discussie, dan weet ik tegen wie ik ga ingrijpen, en dat heeft zeker ook te maken met het beeld dat ik van mensen heb gekregen tijdens hun "verblijf op bouwinfo".

En by the way, we zitten op een internetforum, dit is geen wetenschappelijk onderzoekscentrum. Dat wil niet zeggen dat het technisch & juridisch niet correct moet zijn, maar theoretische waarheid en praktische waarheid gaan niet altijd hand in hand, en daar botst het hier nogal eens.

dat van die spellingscontrole door Mods is gewoon belachelijk. Als ik elke bijdrage van de Mods moet controleren op spelling dan wordt dat een dagtaak.
nu weet ik nog steeds niet of Lukanar een dubbele persoonlijkheid heeft: eentje die redelijk AN praat en eentje die wat minder AN praat :unsure:
mss heeft het wel met whiskey te maken ?
Heel dat verhaal is belachelijk, en is ondertussen al bijna een jaar gestopt... Dus laat dit dan ook het laatste zijn dat hier over gezegd wordt, want dat is echt tijd verspelen.
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Technisch en juridisch correct is dan ook iets dat onmogelijk is. Zet 2 ingenieurs bij elkaar, en ge kunt ze uren laten discussiëren over iets waar niemand van wakker ligt... Klein voorbeeldje: We zijn een tool aan het ontwikkelen om de impact te zien wanneer iemand zijn verwarmingsinstallatie zou vervangen. Het volledige technische verhaal laat ik hier effe achterwege, maar op een gegeven moment begint de discussie: Stel: Iemand verwarmt elektrisch. Die persoon heeft zonnepanelen liggen, en heeft nog een terugdraaiende teller. Gij wekt meer stroom op dan hij verbruikt, dus eigenlijk heeft hij 0 elektrisch verbruik en zijn verwarmingsinstallatie stoot dus theoretisch ook 0gram CO² uit. Op het moment dat hij overschakelt naar een verwarming op gas, stijgt zijn C0² uitstoot dan eigenlijk oneindig keer of toch niet, of toch wel, of wat moeten we nu doen. Daar is meer dan een uur over gediscussieerd en geen consensus bekomen
Met de rest van het geneuzel kan ik niet helpen :p
Maar als je bij de zonnepanelen ook de productie in rekening brengt (de vaak vermeldde vooruitgeschoven kost), heb je geen 0 CO² meer om te beginnen en kan je dus perfect een % berekenen.
(Moet je de productie van de gasketel en de gasontwinning en transport natuurlijk ook meetellen om correct te zijn, maar het is geen verschil meer van 0 of oneindig :) )
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
het is soms niet slecht om een beetje te toeken zenne ;), dat houdt ons scherp... Zolang het maar beleefd en met respect blijft.
Bij ons is "toeken" op iemands gezicht slaan, en de Zenne een rivier. :devilish:
zo komen jullie opmerkingen soms ook binnen ;). enne, ik heb niet Zenne maar "zenne" geschreven, "zunne" uitgesproken en "hoor" bedoeld :ROFLMAO:
"zunne", dat is bij ons de zon. :ROFLMAO:?
pfff hoe komt het eigenlijk dat jij nog niet verbannen bent op dit forum zeg?? ? :ROFLMAO:
Alle gekheid op een stokje... Die duizenden euro advocatenkosten, zijn die niet (deels) te vermijden door tijdig en correct in te grijpen op het forum?
Nope. Dat gaat soms echt over belachelijke dingen hoor. Dit jaar is het nog beperkt gebleven tot het copyright op 1 afbeelding. En héél dikwijls is het probleem zonder advocaat op te lossen door de deleteknop in te duwen. Maar sommige advocaten denken echt dat de evenaar door hun gat loopt en willen echt gelijk krijgen. Zo is er hier ooit een topic geweest over de "wanpraktijken" van sommige makelaars. Het topic ging er over dat wanneer iemand zijn huis op een immo site te koop zette, dat hij meer makelaars aan de lijn kreeg dan kandidaat kopers.
Dat was nog in de tijd dat we googleads als advertenties hadden, en er werd een advertentie van immomakelaar getoond bij dat topic, en daarom moest dat topic verwijderd worden, want zijn advertentie mocht niet bij dat topic verschijnen, en hij verloor er klanten door en bla bla bla. In adsense kon ik toen instellen dat zijn advertentie niet meer getoond werd, maar toch bleef die advocaat doordrammen dat dat topic moest verwijderd worden...
Dat is uiteindelijk in kortgeding voorgekomen en dat is volledig in mijn voordeel uitgesproken, maar de tijd en het geld dat daar mee verspeeld is heb ik nooit teruggekregen....

Door het kordaat ingrijpen ben ik wel van 10 advocaatbrieven per maand naar een paar per jaar gegaan, maar ge kunt gewoon nie alles correct modereren... En soms moet je ook wel eens iets toelaten hé, en ja... dat is living on the edge...
Ik kan mij er altijd héél makkelijk vanaf maken hoor: Bij klachten, dien klacht in met burgerlijke partijstelling bij de politie, en dan moeten ze het onderzoeken. Laat vragen wie het bericht geplaatst heeft, en dan kan ik doorgeven wie het geweest is. En dan is het mijn probleem niet meer, maar dat doe ik dus niet... 1 keer is dat gebeurt, met iemand die dan ook nog eens een valse naam gebruikt had. Die had het bericht op verschillende fora, onder dezelfde naam gezet... Uiteindelijk hebben ze die mens gevonden, is die gestraft voor zijn uitspraken en heeft hij een boete moeten betalen voor valsheid in geschrifte... Is dat er over? Ja! Doet mij dat nadenken over wat ik schrijf op 't internet? Zeer zeker ja! maar dat laatste snappen er toch een aantal niet hoor...

Goh, als ik hier over begin te schrijven dan komen de verhalen naar boven hoor... Zo heb ik ooit een bericht van iemand verwijderd die een bouwfirma met de grond gelijk maakte... Ik heb toen een pbtje gekregen waar ik uitgescholden werd voor Nazi, dat ik niet voor hem moest beslissen of een bericht online mocht staan of niet, dat ik hem beperkte in zijn vrije meningsuiting... Ik was hitler achter de computer, enzoverder... heb hem dan vriendelijk verzocht mij een papier te ondertekenen waar op stond dat hij volledige verantwoordelijkheid moest dragen voor het geen hij op bouwinfo had geschreven, met een copy van zijn paspoort erbij zodat het zeker geen valsheid in geschrifte was... Nooit een antwoord op gekregen, dus het bericht is ook nooit teruggekomen :D
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Technisch en juridisch correct is dan ook iets dat onmogelijk is. Zet 2 ingenieurs bij elkaar, en ge kunt ze uren laten discussiëren over iets waar niemand van wakker ligt... Klein voorbeeldje: We zijn een tool aan het ontwikkelen om de impact te zien wanneer iemand zijn verwarmingsinstallatie zou vervangen. Het volledige technische verhaal laat ik hier effe achterwege, maar op een gegeven moment begint de discussie: Stel: Iemand verwarmt elektrisch. Die persoon heeft zonnepanelen liggen, en heeft nog een terugdraaiende teller. Gij wekt meer stroom op dan hij verbruikt, dus eigenlijk heeft hij 0 elektrisch verbruik en zijn verwarmingsinstallatie stoot dus theoretisch ook 0gram CO² uit. Op het moment dat hij overschakelt naar een verwarming op gas, stijgt zijn C0² uitstoot dan eigenlijk oneindig keer of toch niet, of toch wel, of wat moeten we nu doen. Daar is meer dan een uur over gediscussieerd en geen consensus bekomen
Met de rest van het geneuzel kan ik niet helpen :p
Maar als je bij de zonnepanelen ook de productie in rekening brengt (de vaak vermeldde vooruitgeschoven kost), heb je geen 0 CO² meer om te beginnen en kan je dus perfect een % berekenen.
(Moet je de productie van de gasketel en de gasontwinning en transport natuurlijk ook meetellen om correct te zijn, maar het is geen verschil meer van 0 of oneindig :) )
voila... zo ging het er aan toe :). maar de tool gaat niet zo diep in de berekeningen, omdat het een eenvoudige tool moest zijn dus ja :).
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Eenvoudig om te maken? Of eenvoudig in gebruik?
Want als het grootste stuk van de berekeningen automatisch gebeuren mbv een paar parameters en gemiddelden, kan de tool wellicht perfect eenvoudig zijn in gebruik en ingewikkeld om (correct) te maken :)

Maar goed, wel een interessante tool denk ik - veronderstel dat dat enkel iets was voor intern gebruik? :)
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Eenvoudig om te maken? Of eenvoudig in gebruik?
Want als het grootste stuk van de berekeningen automatisch gebeuren mbv een paar parameters en gemiddelden, kan de tool wellicht perfect eenvoudig zijn in gebruik en ingewikkeld om (correct) te maken :)

Maar goed, wel een interessante tool denk ik - veronderstel dat dat enkel iets was voor intern gebruik? :)
eenvoudig in gebruik was de boodschap, zonder al te veel toeters en bellen in de berekening was de bedoeling, maar het wordt toch ingewikkeld om correct te maken. En nee, binnenkort wordt de tool gelanceerd voor het grote publiek. ;) meer kan ik niet zeggen :p
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Tellen die keren dat ik bij a zat veur awe liguster en bomen en ik naar mijn vijs kreeg ook mee ?
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
@ Art
Dubbele persoonlijkheid nu niet, maar ik maak wel een zeer strikt onderscheid over de zaken die vaktechnisch zijn en over lulkoek en gezever.
Vertaal dit in het AN en dialect en af entoe cirkelbewegingen en ge snapt het hopelijk wel.
Whiskey heeft er weinig mee te maken en .... alhoewel ik volgens sommige een whiskey liefhebber ben, is het wree moeilijk om mij te verleiden voor ne whiskey te drinken ( enkel bij c00kie want die heeft/had springbank staan en die drink ik gere op bij hem.)
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Whiskey heeft er weinig mee te maken en .... alhoewel ik volgens sommige een whiskey liefhebber ben, is het wree moeilijk om mij te verleiden voor ne whiskey te drinken
Wel verder OT, maar als iemand dat hier toch al een 9-tal jaar meevolgt (eerst jaren zonder account), mocht je me vragen om direct 2 dingen over @lukanar te zeggen zou dit zijn "kent veel van den hof" en "drinkt graag eens een whiskey". Dus zo raar komt dit niet over dat mensen die indruk hadden ;)
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
alhoewel ik volgens sommige een whiskey liefhebber ben, is het wree moeilijk om mij te verleiden voor ne whiskey te drinken
Wat moeten we daar van maken, het is toch niet waar zeker, ge zijt een belegger in whiskey, om er naar te kijken :oops:
Een whiskeyliefhebber die geen whiskey drinkt :ROFLMAO::ROFLMAO: Dat is zoals die mensen die zeggen dat skiën een van hun hobby's is en ze doen dat dan 1 keer per jaar.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
howla jacques ( in memoriam onze leraar jacques Molhaunt die het klaar speelde om 6 uur Ja zes uur uitleg te geven hoe de bel inspeelt op een waterpas en daar de wiskundige vergelijking van en het bewijs dat een vlak getrokken door die bel ook waterpas staat -- om ff hem te eren, bij deze )
Ik drink graag whiskey, heel graag en ik kan met een bel genieten en dromen en beginnen te fantaseren. MAAR ik drink nooit als ik aan het werk zen en zeker niet bij nieuwe prospecten. Oja ik zal hun assortiment met plezier en vol belangstelling opsnuiven letterlijk en figuurlijk maar drinken ? No Way .
Uitgezonderd bij de c00kie en bij Ush want die hed westvletteren kleer stoan veur mij.
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
4 pagina's verder en nu weet ik nog niet wie de mot is die al die taalfauten verbeterd ... :)
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
4 pagina's verder en nu weet ik nog niet wie de mot is die al die taalfauten verbeterd ... :)
is ook niet belangrijk. belangrijkste is dat het al een hele tijd niet meer gebeurt.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Whiskey heeft er weinig mee te maken en .... alhoewel ik volgens sommige een whiskey liefhebber ben, is het wree moeilijk om mij te verleiden voor ne whiskey te drinken
Wel verder OT, maar als iemand dat hier toch al een 9-tal jaar meevolgt (eerst jaren zonder account), mocht je me vragen om direct 2 dingen over @lukanar te zeggen zou dit zijn "kent veel van den hof" en "drinkt graag eens een whiskey". Dus zo raar komt dit niet over dat mensen die indruk hadden ;)
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:.......echt hé....
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan