• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe Moderatoren - Meer maatregelen

c00kie

Beheerder
Staff member
Reaction score
2.665
Aan alle leden,

De afgelopen weken, maanden is het soms een beetje chaotisch geweest op bouwinfo. Gebruikers die willen vertrekken, gebruikers die anderen het leven zuur maken, gebruikers die het soms moeilijk hebben met elkaar. We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal ons eigen karakter, we hebben allemaal onze eigen mening, en to be honest... Het is het afgelopen jaar ook niet zo makkelijk geweest.

Om een beetje sneller te kunnen ingrijpen heb ik de beslissing genomen om het team van moderatoren wat groter te maken. Ondertussen lopen die al een paar weken mee, en ze beginnen stilaan ingewerkt te geraken. Dus welkom aan de nieuwe moderatoren.

Het "moderator" zijn is op fora dikwijls meer een kwestie van psychologie, dan van kennis. 1 ding wat ik nooit zal tolereren is dat moderatoren aangevallen worden door forum gebruikers, niet dat dat tot nu toe gebeurt is, maar die mensen doen het gratis, ben je ergens niet mee akkoord, geef het aan mij door. Een moderator publiekelijk aanvallen, zal resulteren in een permanente verwijdering van ons forum. Ben je ergens niet mee akkoord, gebruik dan de "rapporteer" functie hier op het forum.

Om onze moderatoren ook iets meer slagkracht te geven, gaan we vanaf nu met een nieuw systeem werken: "Afkoelingsperiode". Dit is een waarschuwing die een moderator kan uitdelen, waardoor je 24u het forum niet meer kan bezoeken. Iedereen kan die krijgen, iemand met 3 berichten, iemand met 20.000 berichten, geen privéleges, geen onderscheid. Als iemand er over gaat, no matter what, krijgt hij een waarschuwing waar direct een ban van 24u aan vasthangt. Hier wordt met niemand over gediscussieerd, hier wordt van onze kant nadien ook niet op terug gekomen, kortom, na 24u is alles vergeten & vergeven.

Als laatste wil ik nog 1 keer vragen om respect te tonen voor andere forumgebruikers. We zijn allemaal mensen, en van achter een computer is het héél makkelijk om anderen aan te vallen, uit hun kot te lokken, onrespectvol te behandelen. Dat moet nu voor eens en altijd gedaan zijn. En dit systeem moet daar bij helpen. Iemand die te veel afkoelingsperiodes krijgt, zal vroeg of laat toch ook langer van het forum verbannen worden.

Grtz,
c00kie

PS: Voor zij die de forumregels nog eens willen nalezen: Dat kan hier...

Dat klinkt allemaal zeer goed (y).
Eén bedenking toch:
Ik weet niet of iedereen die al dan niet terecht eens tijdelijk verbannen wordt, daarna nog veel goesting gaat hebben om zich nog voluit te geven ten dienste van het forum.
Ik denk dat ik er zelf bijvoorbeeld veel moeite mee zou hebben ! Ik heb buiten dit forum nog wel andere dingen waar ik mij onledig mee kan houden :)
Ik ben redelijk gehecht aan dit forum maar ook weer niet zodanig dat ik hier koste wat het kost steeds wil terugkomen nadat men mij heeft weggestuurd.;)

Eén bedenking toch:
Ik weet niet of iedereen die al dan niet terecht eens tijdelijk verbannen wordt, daarna nog veel goesting gaat hebben om zich nog voluit te geven ten dienste van het forum.
Ik denk dat ik er zelf bijvoorbeeld veel moeite mee zou hebben ! Ik heb buiten dit forum nog wel andere dingen waar ik mij onledig mee kan houden :)
Ik ben redelijk gehecht aan dit forum maar ook weer niet zodanig dat ik hier koste wat het kost steeds wil terugkomen nadat men mij heeft weggestuurd.;)

Ik denk dat het allemaal nog wel zal meevallen en dat dit niet eens zo vaak zal gebruikt worden. Het is niet de bedoeling om dat zomaar lukraak te gaan gebruiken en gebruikers op die manier tegen het hoofd te stoten. Iedereen is nodig op dit forum, dat houdt het forum ook in leven. Meningen kunnen verschillen en het belangrijkste is dat er respect is voor elkaar.

Eén bedenking toch:
als het onterecht is, zal dat héél snel blijken en jij weet evengoed als ik dat ik geen boeman ben, als het terecht is, dan moet men eerder in eigen boezem kijken en zich afvragen waarom die tijdelijke ban er is gekomen.
De reden waarom dit er komt, is omdat er sommige discussies ook op andere gebruikers hun motivatie werken ;). Enne, in real life... heeft iedereen toch ook wel eens een momentje: Damn, had er nu maar iemand tegen mij gezegd dat ik er over ben gegaan, awel, wij gaan dat hier uitproberen. Werkt het, dan werkt het, werkt het niet, kan het opnieuw afgevoerd worden ;)

Geen probleem ! We zien wel, het kan allicht een verbetering zijn. Ik voel het nu al(y)

Veel succes aan de nieuwe moderators (y) (slijm slijm ik heb al een puntje voor:cool:)
'k denk het nie, da is een bank achteruit, iets dichter bij strafstudie :ROFLMAO:
Geen probleem ! We zien wel, het kan allicht een verbetering zijn. Ik voel het nu al(y)
het kan, maar het is nog niet ;), we willen den boel zeker niet kapot modereren, is nooit mijn bedoeling geweest. Iedereen houdt wel eens van een stevige discussie maar het moet inhoudelijk zijn, niet persoonlijk. En daar willen we gewoon op werken. Persoonlijke aanvallen gaan we proberen iets meer gewoon te verwijderen, zonder boe of ba, zodat het lontje er iets sneller uit getrokken wordt. Maar daar moet je met wat meer mensen voor zijn, en dat is nu het geval ;)

Denk dat ik mezelf mag rekenen tot de anciens.
En meer moderatoren vind ik oke.
Alhoewel ik eigenlijk in die 14 jaar dat ik hier mijn gedacht zit te zeggen eigenlijk nooit echt het gevoel had dat oorlog of doodslag was. Meestal was en is er door alle leden wel een zekere zelfcontrole en zelfcorrectie aan de dag gelegd . En inderdaad dan werd er soms gezegd tegen een gebruiker: he .... nu zijde aan het overdrijven of stopt ermee want je bent verkeerd bezig.
Iedereen heeft dit al wel meegemaakt of zelf gezegd.

Probleem is natuurlijk als hier geen gehoor aan wordt gegeven dan zit je in een patstelling.
Iemand die constant zegt : daar ga ik even over nadenken, daar ga ik morgen op antwoorden, dat zal ik wel eens uit de doeken doen. Of iemand die in enkele woorden, zonder enige achtergrond of informatie de boel kortsluit. Of iemand die constant als hem maar ergens vijver zie staan een internetter als argument erbij haalt maar eigenlijk nooit tot de essentie komt en antwoord op de vraag.
Ik beken , ik liet me soms ook meedrijven en ging er tegen in.
Maar ik en mijn kinderen eten grond om het zomaar eens te zeggen.

Dan ben je niet meer van gedachten en inzichten aan het spreken maar over het grote gelijk steeds willen hebben.
Hoe dikwijls lees ik niet hier in topics dat de vraagsteller effe op de vingers wordt getikt door andere gebruikers dat hij eens moet antwoorden op de gestelde vragen. Of ik lees na een discussie: he, als je toch niet wil luisteren en overtuigd zijt van uw eigen gelijk, waarom vraag je het dan?

Ja er is zelfcontrole
ja we regelen meestal onze zaakjes zelf en als het erover is, zal er wel ene ons op ons plek zetten.
Maar soms staan we machteloos tegen trollen en internetgoeroe's .

Succes aan die mannen en vrouwen en dat ze weinig werk mogen hebben.

Voorstellingsrondje?
wie ben je
waarom wilde je mod worden
wat doe je in het dagelijks leven
wanneer plan je een bbq

allez ja ge weet wel he:cool:
Was jij ook geen Mod, @deco? Of was dat die andere schilder, @Regis? Tiens, is het al niet een tijdje geleden dat ik die hier gezien heb? Moet ik nu denken dat die geband is :unsure:;)
We gaan hier elke dag een teken van leven moeten geven of men denkt nog dat we zijn buiten gevlogen :ROFLMAO:

Regis07 is nog altijd heel actief hoor, ook als mod... gene paniek.

Hier een lijstje.

en dieje deco die je getagd hebt, die is laatst gezien in 2007... das nen andere :ROFLMAO:, misschien ook ne schilder.
die heeft nu een mailke ontvangen 'je bent getagd in een bericht' :LOL: ...paniek...:Fietser op zijn bek: wat was dat paswoord weer? (terwijl het toch niet meer werkt dat paswoord)

Last edited:
We gaan hier elke dag een teken van leven moeten geven of men denkt nog dat we zijn buiten gevlogen :ROFLMAO:
da is ook de bedoeling hé :ROFLMAO: nog meer bezoekers krijgen :p

:Fietser op zijn bek::Fietser op zijn bek::Fietser op zijn bek:

voila
voor de eerste 23: 59 zit ik save

wacht, 'k zal de luk is bannen volgens het nieuwe systeem :p.

Ik mot awe hof nog redden

Regis07 is nog altijd heel actief hoor, ook als mod... gene paniek.

Hier een lijstje.

en dieje deco die je getagd hebt, die is laatst gezien in 2007... das nen andere :ROFLMAO:, misschien ook ne schilder.
die heeft nu een mailke ontvangen 'je bent getagd in een bericht' :LOL: ...paniek...:Fietser op zijn bek: wat was dat paswoord weer? (terwijl het toch niet meer werkt dat paswoord)
Haha, of misschien is het dezelfde deco. Al goed dat ik geen Mod ben, of het zou nogal een soep worden.
Bedankt voor de lijst.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief