• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

nieuwe jaren geleden gekochte HR combiketel aansluiten

Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goedemorgen,



Ik heb een vraag.

Wij hebben ongeveer 10 jaar geleden een nieuwe HR Combiketel gekocht,maar deze nooit aangesloten dus niet gebruikt.

Nu word er eindelijk verwarming en een badkamer aangelegd maar de vakman wil deze ketel ( die wij al hebben staan )niet plaatsen maar een nieuwe, hij zegt dat de kans groot is dat de oudere ketel niet goed werkt en er misschien snel problemen komen.. veroudering, vervuiling, stukkende onderdelen !

Maar hij is wel in principe nog nieuw nooit gebruikt.Hij heeft al een nieuwe besteld ...is dit verstandig??
 
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
is alleszins verstandig voor de portemonee van de installateur!
 

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
2.719
Waarderingsscore
0
Punten
36
speedfight50 wrote:
Goedemorgen,



Ik heb een vraag.

Wij hebben ongeveer 10 jaar geleden een nieuwe HR Combiketel gekocht,maar deze nooit aangesloten dus niet gebruikt.

Nu word er eindelijk verwarming en een badkamer aangelegd maar de vakman wil deze ketel ( die wij al hebben staan )niet plaatsen maar een nieuwe, hij zegt dat de kans groot is dat de oudere ketel niet goed werkt en er misschien snel problemen komen.. veroudering, vervuiling, stukkende onderdelen !

Maar hij is wel in principe nog nieuw nooit gebruikt.Hij heeft al een nieuwe besteld ...is dit verstandig??



is't verstandig om een nieuwe ketel te kopen en die vervolgens 10 jaar op zolder te zetten ? nee.

is't verstandig om je installateur een nieuwe ketel te laten bestellen terwijl je er eigenlijk niet mee akkoord bent ? (anders zou je't hier niet komen vragen zeker) Nee, ook niet.



Is't verstandig om een nog ongebruikte ketel van 10 jaar te vervangen door een nieuw exemplaar ? Hangt er van af ...
 
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wil gewoon weten of het inderdaad beter is om gewoon een nieuwe ketel te laten plaatsen.

De aannemer zegt dat als hij de oude zou plaatsen deze waarschijnlijk niet echt goed zou werken of snel problemen zou geven omdat hij te lang heeft gestaan en als hij meteen een nieuwe plaatst ik er voor een jaar of 3 geen omkijken naar heb... terwijl een installateur zei dat als er na de oude gekeken word hij misschien wel goed te gebruiken zou zijn ....Ik wil gewoon weten of er mensen zijn die mij misschien ook kunnen adviseren een soort second opinion.
 
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
160
Waarderingsscore
2
Punten
0
Een ketel verslijt niet door nooit te gebruiken.

Behalve als je hem niet goed gestockeerd hebt (vocht leidt tot roestvorming en aantasting van de elektronica).

Het kan wel dat de pomp geblokkeerd zit, maar dit is op te lossen.

Vraag is natuurlijk of het in 2010 nog verantwoord is om een HR ketel te laten plaatsen wetende dat condenserende ketels en rendement hebben dat dik 10% hoger ligt.
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Het verstandigste is uwe vakman 100% te volgen.



Het moeilijke is om als nitwit een goede/betrouwbare/kostenefficiente vakman te kiezen.



Als je er zelf niks vanaf kent, en toch een andere/betere/goedkopere keuze opdringt,

zal dat steeds achteraf in uw nadeel werken.



.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan