Hier ook i-family (ge zou het 's morgens aan de ontbijttafel moeten zien: 4 iPads en 4 iPhones in volle actie)
Om eerlijk te zijn, sinds ik mijn iPhone 6S heb, gebruik ik mijn tablet eigenlijk niet meer.
Ik had eerst de 6S+, maar die heb ik teruggebracht en ingeruild voor een kleiner model. Ik kon daar niet mee werken, te groot, past niet in een broekzak, kan amper vasthouden en al helemaal niet meer het volledige scherm bedienen met 1 hand (en dat dubbeltikken op die bol om scherm half te laten zakken trekt ook op geen kloten).
Intussen is er de 6SE, maar dat was er een beetje over om na 6 maand om te ruilen, maar binnenkort komt er wellicht een 7SE, en dan sta ik weer in de winkel.
Terug naar de tablet.
De mini's vind ik persoonlijk ook een ideaal formaat.
Ik wou absoluut de iPad Pro 13". Tot mijn vrouw een nieuwe laptop nodig had en een Surface 4 Pro ging halen. Een complete (en echte) Windows computer met i5 processor in tablet formaat.
Veel te groot!! Het zit echt niet comfortabel in de zetel, ligt niet zo goed in de hand, te zwaar,...
Dus als ik mijn tablet ooit vervang (wellicht samen met die 7SE) dan wordt het een mini.
Let wel: de standaard WiFi-modellen hebben GEEN GPS meer aan boord!
De GPS ontvanger zit op dezelfde module als de 4G zender/ontvanger en dus is er enkel (echte) GPS op de 4G-modellen.
Indien je dus de iPad gebruikt voor GPS in de auto (bvb via een offline GPS-pakket zoals het gratis navmii), dan is dat met de nieuwe wifi-modellen niet meer mogelijk.
Omdat je in een iPad geen exra geheugenmodule kan plaatsen is het ook aangewezen om niet te besparen op opslagruimte. 32GB is wel een minimum (ik neem niet veel foto's of video's, anders beter 64 of meer nemen) maar kleiner bestaat wellicht niet meer.
De Mini2 zou ik niet meer nemen.
Intussen zijn ze toch al 2 generaties verder met de processoren en dus zal die ook al snel te kort schieten qua performantie bij een volgende versie van iOS en alweer nieuwe functonaliteiten.
Er gaan geruchten dat er rond oktober een -laatste- nieuwe versie van de iPad zou komen en dat daarna de tabletwereld een 'nieuwe revolutie' tegemoet gaat.
Je zou dus kunnen wachten tot oktober om te zien wat er gebeurt.
Misschien komt er dan een nieuwe (snelle) mini op het A9 platform voor de prijs van de huidige mini4, of wordt de mini4 iets goedkoper. Of komt er geen nieuwe mini en blijft de prijs hetzelfde.
Ik zou nog eventjes afwachten.
Hier kan je ze nog eens (technisch) vergelijken:
http://www.apple.com/benl/ipad/compare/