• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Nieuwe Ipad. Welke?

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Hier wordt nog gesurft met een oude Ipad, eerste generatie. Die begint echt op zijn laatste pootjes te lopen (veel sites willen niet meer laden en updaten lukt niet meer) en dus kijken we uit naar een vervanger. Zoals gezegd, enkel voor wat te surfen, online banking, filmke kijken en nu dochterlief 6+ is is die er ook wat meer op bezig voor een kinderspelleke ofzo.

We willen terug een Ipad -sinds 1994 alles van Apple hier in huis dus we gaan echt gewoon hierbij blijven- maar wat raden jullie aan? Eerlijk gezegd: bomen/bos...

We zijn geen computerwizzards en willen geen specs die voor ons niet nuttig zijn.

Lid geworden
14 jul 2015
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vooraleer ik nieuwe Apple producten koop kijk ik zelf eerst naar de "Buyer's Guide" van Macrumors.

http://buyersguide.macrumors.com/

Heel veel nuttige informatie omtrent product cycles etc...

Alles hangt natuurlijk af van persoonlijke voorkeuren. Persoonlijk ben ik van mening dat de 12.9" iPad te groot is, maar ik ken mensen die dat een ideale grootte vinden.

Stap eens een Apple store, Easy-M of andere winkel binnen waar je even met de verschillende iPads kan spelen. 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
25
Punten
38
Ben ook begonnen op de grote iPad ... daarna een mini gehaald en vond ik een veel toffer/handiger formaat... Op een gegeven moment is er een iPhone gekomen (Plus, dus groter "phablet" formaat) en ik vind dat nu een ideaal formaat... 

Dat zal je dus vooral eerst moeten inschatten: ga je voor een "normale", de Pro, de mini... Daarna is het denk ik eenvoudig: de laatste generatie kiezen. Of je dan 32GB of 64GB kiest hangt beetje af van hoeveel apps je vandaag gebruikt, of je er ook 40GB aan foto's wil opslaan, ... 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
4.094
Punten
113
Hier ook i-family (ge zou het 's morgens aan de ontbijttafel moeten zien: 4 iPads en 4 iPhones in volle actie)

Om eerlijk te zijn, sinds ik mijn iPhone 6S heb, gebruik ik mijn tablet eigenlijk niet meer.
Ik had eerst de 6S+, maar die heb ik teruggebracht en ingeruild voor een kleiner model. Ik kon daar niet mee werken, te groot, past niet in een broekzak, kan amper vasthouden en al helemaal niet meer het volledige scherm bedienen met 1 hand (en dat dubbeltikken op die bol om scherm half te laten zakken trekt ook op geen kloten).
Intussen is er de 6SE, maar dat was er een beetje over om na 6 maand om te ruilen, maar binnenkort komt er wellicht een 7SE, en dan sta ik weer in de winkel.

Terug naar de tablet.

De mini's vind ik persoonlijk ook een ideaal formaat.
Ik wou absoluut de iPad Pro 13". Tot mijn vrouw een nieuwe laptop nodig had en een Surface 4 Pro ging halen. Een complete (en echte) Windows computer met i5 processor in tablet formaat. 
Veel te groot!! Het zit echt niet comfortabel in de zetel, ligt niet zo goed in de hand, te zwaar,...

Dus als ik mijn tablet ooit vervang (wellicht samen met die 7SE) dan wordt het een mini.

Let wel: de standaard WiFi-modellen hebben GEEN GPS meer aan boord!
De GPS ontvanger zit op dezelfde module als de 4G zender/ontvanger en  dus is er enkel (echte) GPS op de 4G-modellen.
Indien je dus de iPad gebruikt voor GPS in de auto (bvb via een offline GPS-pakket zoals het gratis navmii), dan is dat met de nieuwe wifi-modellen niet meer mogelijk. 

Omdat je in een iPad geen exra geheugenmodule kan plaatsen is het ook aangewezen om niet te besparen op opslagruimte. 32GB is wel een minimum (ik neem niet veel foto's of video's, anders beter 64 of meer nemen) maar kleiner bestaat wellicht niet meer.

De Mini2 zou ik niet meer nemen.
Intussen zijn ze toch al 2 generaties verder met de processoren en dus zal die ook al snel te kort schieten qua performantie bij een volgende versie van iOS en alweer nieuwe functonaliteiten.

Er gaan geruchten dat er rond oktober een -laatste- nieuwe versie van de iPad zou komen en dat daarna de tabletwereld een 'nieuwe revolutie' tegemoet gaat.
Je zou dus kunnen wachten tot oktober om te zien wat er gebeurt.
Misschien komt er dan een nieuwe (snelle) mini op het A9 platform voor de prijs van de huidige mini4, of wordt de mini4 iets goedkoper. Of komt er geen nieuwe mini en blijft de prijs hetzelfde.

Ik zou nog eventjes afwachten.

Hier kan je ze nog eens (technisch) vergelijken: http://www.apple.com/benl/ipad/compare/

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
500
Punten
113
Ik had eerst een iPad 2 3G, heel goed toestel, maar dan kon ik via 't school een air 2 4G 64Gb aanschaffen aan een heel aantrekkelijke prijs. Prachtig toestel.

Deze zomer hebben we zo'n 3.000 km gereden door Frankrijk en de hele tijd heeft de air2 dienst gedaan als GPS. De 4G kost zo'n €100 meer, maar het gemak om dit toestel als GPS te gebruiken en niet afhankelijk te zijn van WiFi maakt dat voor mij goed.

Als je alles van apple in huis hebt en tevreden over bent is er toch zoveel keuze niet meer? Waartussen twijfel je dan?

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Hier kunnen we veel mee! Superdank.
We gaan nog even aanmodderen tot het najaar dan en kijken wat ze voor nieuws op de markt zwieren.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan