nieuwe houten ramen vs. oude gerenoveerde houten ramen

Lid geworden
28 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, ook ik zou heel graag mijn ouden ramenhandhaven en restaureren met eventueel dubbel glas. Wie kan mij derhalve aan de coordinaten van betrouwbare schrijnwerkers helpen in het Brusselse?

Veel dank alvast!

Rudolf

W1

Lid geworden
15 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als meubelrestaurateur, restaureer ik ook soms wel eens antieke ramen of deuren.

Maar het oud geblazen glas laat ik altijd gewoon staan, ik herstel alleen het houtwerk.

Dikker glas of nog een laag glas bijzetten en afkitten, zal niet zoveel uitmaken.

Let er ook op als je nieuw dubbel glas erin zet, dat je raam het kan houden (op langere termijn), want dat weegt toch veel meer dan het oude enkel glas.

En zorg dan ook wel dat je rubbers voorziet (desnoods die van Tesa) + ventileren!

Lid geworden
29 dec 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook graag mijn ramen in van 1905 behouden, maar het geblazen glas willen vervangen door dubbelglas. Momenteel is er in het verleden aan de binnenkant wel al een glazen frame voor de ramen geplaatst, wat ook al enorm isolerend werkt, zowel qua geluid als warmte. Maar gezien de buitenkant van m'n ramen er zo onverzorgd uitzien en dringend gerenoveerd moeten worden, kan ik misschien beter ook ineens het geblazen glas vervangen. Een helder zicht naar buiten is immers ook een stap vooruit. De raamkaders zijn aan de binnenkant allemaal nog in vrij goede staat. Alleen vrees ik dat ook hier geen diepte genoeg is vanaf de glasrand voor het plaatsen van normaal dubbel glas.

Jan

Bovenaan