nieuwe budgetvriendelijke ski's kopen

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik ga midden januari een weekje skiën met mijn man en we zouden graag nieuwe ski's kopen. heeft er iemand adressen in vlaanderen waar ze goedkope ski's verkopen (buiten bij decathlon)?

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
Met de ski's van het merk van Decathlon (Wed'ze) doe je écht wel een goeie koop hoor. Mijn broer heeft die allemaal getest en ze zijn niet top, maar wel absoluut waar voor je geld.

Anders zou ik het zo niet direct weten, waar je budget-ski's kan kopen. Maar ter plaatse is het materiaal meestal een pak voordeliger. En wachten tot einde seizoen is ook interessant (maar da's geen optie als je ze nu al wil gebruiken natuurlijk).

Donat

Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
12
Punten
18
Check D'store eens ...

Mvg

G

Guest

Guest
ja, bij D'Store n Bierbeek hebben ze dit jaar nog een pak meer ski's verkocht dan anders, en het aantal is andere jaren al fenomenaal. Nu nog meer, net omdat ze een pak goedkoper zijn !!

M

marnix van glassmetal

Guest
volgens mij is het toch nie echt crisis hoor :p :p :p :p :p

G

Guest

Guest
Huren.

In Italie aan de piste : 13 euro/dag voor ski's + botten.

Voor weekje probly ietske goedkoper.

Lid geworden
18 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
botten hebben we gekocht wegens hygiene, latten wil mijn man niet omdat hij tegen de sleur opziet, de zomerberging (die dus 51weken duurt) en het onderhoud. nu, wij hebben altijd gehuurd en weten dat in feite niet: is er veel onderhoud aan ski's? moet dat elk jaar speciale behandelingen ondergaan? wij hebben nog 3w voor we vertrekken, waar we gaan, kost het huren van de latten alleen 100eur. ik vind dat echt schandalig veel geld. ik overweeg nog steeds om te kopen, maar ben ook niet doof en blind voor argumenten van man.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
mystica wrote:
botten hebben we gekocht wegens hygiene, latten wil mijn man niet omdat hij tegen de sleur opziet, de zomerberging (die dus 51weken duurt) en het onderhoud. nu, wij hebben altijd gehuurd en weten dat in feite niet: is er veel onderhoud aan ski's? moet dat elk jaar speciale behandelingen ondergaan? wij hebben nog 3w voor we vertrekken, waar we gaan, kost het huren van de latten alleen 100eur. ik vind dat echt schandalig veel geld. ik overweeg nog steeds om te kopen, maar ben ook niet doof en blind voor argumenten van man.

De sleur? Ge steekt die toch gewoon in de box op uw dak? Of zonder box? Ginder moet je er toch ook mee sleuren? En uw botten moeten toch ook ergens opgeborgen worden? Kelder? Zolder? Allee ja, ik snap uw man zijn argument niet goed. Qua onderhoud moet je die latten voor je vertrek even laten slijpen en waxen. Meer is dat niet. Enfin, zo was dat vroeger toch. Wij skiën al jaren niet meer.

G

Guest

Guest
onze ski's steken in de skibox die opgeborgen zit in van die haken aan het plafond. Voor we gaan , laten we ze waxen en slijpen idd, en meestal komen wij ' s middags toe na een nacht rijden, doen we de ski's daar binnen, en de volgende morgen als we vertrekken stappen we langs de winkel en halen die ski's.

Nu hebben we een zoon die aan het wax-en slijpmachien staat, nog goedkoper:)

Hier heeft iedereen zelf ski's... de jongens zelfs meerdere paren, maar dat zijn fanatiekers die slalomski's enz vanalles hebben,

Lid geworden
18 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
we hebben gene box. ook geen dakrails, of hoe heet dat, veel ravs hebben dat wél. vroeger gingen we naar berwang, de skiverleih was op de skipiste, ge moest daar dus met niets sleuren. zo wil hij het nu ook (wel op een andere plaats). wij zijn allesbehalve fanatici hé, we laten ons naar boven slepen en glijden dan langzaam terug naar beneden. we zien wel... de botten vond ik het belangrijkste.

Lid geworden
12 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
er is wel wat onderhoud aan ski's. Als je terug thuis bent van vakantie ze op z'n minst goed laten drogen. Voor het volgende seizoen: bodem inspecteren en beschadigingen bijwerken met ptex stick en vlak schrapen. De kanten vijlen zodat ze weer mooi scherp zijn. Bodem waxen en schrapen. Bindingen nazien en eventueel bijregelen, alles wat smeren met siliconen spray.

Het is een beetje werk, maar ik vind het wel altijd een fijn werkje :) Je kan de ski's dan als je wilt ook naar eigen smaak tunen, de snijkanten onder een scherpere hoek zetten, de wax kiezen naargelang de te verwachten temperaturen, bindingen liever wat harder of zachter voor een beginner, etc. enfin pret dus voor de materiaalgefixeerde nerd 8)

Of je laat het onderhoud gewoon doen in een (goeie) sportzaak, is meestal ook niet super duur.

Hou er ook rekening mee dat ski's verslijten (beschadigingen), hoe slechter de sneeuw erbij ligt hoe sneller. Ik schat dat je pakweg een 5 a 6 skiseizoenen uit een stel kunt halen. (Ook trouwens skibotten: geen 10 jaar blijven gebruiken: het kunststof wordt bros en dat kan wel eens gevaarlijk worden !)

Wat het sleuren betreft: heb ik nooit als een nadeel ervaren. Je steekt ze in een tas en ze kunnen in het laadruim van de bus of in de auto. Wij hebben ze altijd gewoon in de koffer van de auto gelegd, hebben nooit zo'n bak op het dak nodig gehad. Tenzij je misschien kleine auto hebt of veel passagiers (of een berline)

Verreweg het allergrootste voordeel vind ik dat je bij aankomst direkt en zonder gezeur op de latten kunt ! Geen gedoe met aanschuiven in een of ander skihok waarvoor je eerst weer de bus naar het dorp moet nemen, nauwelijks keuze, problemen met het materiaal (knullig rap-rap afgestelde of zelfs kapotte bindingen !) en de laatste dag weer terug aanschuiven in dat skihok om ze terug in te leveren.

Akkoord als je ze in belgie huurt dan kan het op het gemak, maar dan zit je toch weer met het 'gesleur'

Bovenaan