Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nieuwe binnendeur
- badkamer binnendeur binnenschrijnwerk deuren toilet
- Lid geworden
- 14 sep 2016
- Waarderingsscore
- 398
- Punten
- 63
- Lid geworden
- 4 dec 2011
- Waarderingsscore
- 711
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 7 jan 2018
- Waarderingsscore
- 635
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 4 dec 2011
- Waarderingsscore
- 711
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 13 okt 2023
- Waarderingsscore
- 1.651
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Waarderingsscore
- 922
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 13 okt 2023
- Waarderingsscore
- 1.651
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 22 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 3.766
- Punten
- 113
Fuss
Gewaardeerd lid
Zal geen problemen geven bij een standaarddeur, maar natuurlijk zal het toekomstige kassement aangepast moeten worden, en moet het deur / kassement met de nodige voorzichtigheid uitgebroken worden als het zo ver is.
In dat opzicht had ik het huidig kassement aangepast (lees: verwijderd, toilet en betegeling geplaatst, en daarna aangepast kassement terugplaatsen) maar daarvoor is het wat laat (nog niet te laat, echter).
In dat opzicht had ik het huidig kassement aangepast (lees: verwijderd, toilet en betegeling geplaatst, en daarna aangepast kassement terugplaatsen) maar daarvoor is het wat laat (nog niet te laat, echter).
grandscenicman
Zeer gewaardeerd lid
Neem alvast die oude chambrant weg ...lijkt mij net iets makkelijker om te tegelen als er toch een andere deur zou komen.
de voorzetwand komt wel sowieso ter hoogte van de chambrant, hoe dun die nieuwe ook zal zijn, gezien er geen plaats is (in de diepte)
Dus de betegeling komt in ieder geval aansluitend op de chambrant, zij het de oude, zij het de nieuwe
nieuwe deuren zaten nu niet bepaald gebudgetteerd, ... was eigenlijk iets voor binnen een paar jaar. vandaar de vraag
Of anders gesteld: kan op termijn een nieuwe deur geplaatst worden zonder de kozijnen te vervangen?
Dus de betegeling komt in ieder geval aansluitend op de chambrant, zij het de oude, zij het de nieuwe
nieuwe deuren zaten nu niet bepaald gebudgetteerd, ... was eigenlijk iets voor binnen een paar jaar. vandaar de vraag
Of anders gesteld: kan op termijn een nieuwe deur geplaatst worden zonder de kozijnen te vervangen?
invis
Zeer gewaardeerd lid
Ik denk dat het punt dat hier gemaakt wordt is dat je dit best anders aanpakt:
Stap 1: maak de bestaande chambrant (enkel die linker die de muur - deur opening afdekt) voorzichtjes los
Stap 2: tegel netjes tot tegen de muur alsoof die chambrant er niet is
Stap 3: zaag de oude chambrant netjes uit zodat hij over/rond de tegels komt.
Onafhankelijk of je die chambrant ooit moet vervangen of niet gaat dat de properste afwerking zijn.
Gegeven dat die plaat er nu al dicht tegenkomt kan het al wat miserie zijn voor die los te maken afhankleijk van hoe die bevestigd is... Maar als je ooit die deurkader wil vervangen gaat het mogelijks nog lastiger zijn als er tot er tegen getegeld is. Geen idee of nieuwe deuren hun slot op dezelfde hoogte zullen hebben.
Stap 1: maak de bestaande chambrant (enkel die linker die de muur - deur opening afdekt) voorzichtjes los
Stap 2: tegel netjes tot tegen de muur alsoof die chambrant er niet is
Stap 3: zaag de oude chambrant netjes uit zodat hij over/rond de tegels komt.
Onafhankelijk of je die chambrant ooit moet vervangen of niet gaat dat de properste afwerking zijn.
Gegeven dat die plaat er nu al dicht tegenkomt kan het al wat miserie zijn voor die los te maken afhankleijk van hoe die bevestigd is... Maar als je ooit die deurkader wil vervangen gaat het mogelijks nog lastiger zijn als er tot er tegen getegeld is. Geen idee of nieuwe deuren hun slot op dezelfde hoogte zullen hebben.
grandscenicman
Zeer gewaardeerd lid
Alles kan...maar een binnendeur kopiëren is niet gemakkelijk en voor je het weet trekt het nog eens op niks. De nieuwe deur is meestal niet even dik , is de oude volledig haaks , is het deurgat overal even breed , hoe is de staat van de scharnieren , welke scharnieren , hoe hoog zit de kruk , welke entree en vooral welk type slot zit er nu ( bvb 72 MM tussenafstand dan wel +-110 MM ), misschien kan je de bestaande deur nog " renoveren" indien het een schilderdeur is....
Omdat de hal waar deze deur aan grenst nog 3 andere deuren heeft. En die moeten dan wel dezelfde zijn.Waarom vervang je die deur nu niet ineens dan? Dan kan je alles netjes afwerken, en dat kost je 350 euro...
BnB2
Zeer gewaardeerd lid
Waarom moet dat?Omdat de hal waar deze deur aan grenst nog 3 andere deuren heeft. En die moeten dan wel dezelfde zijn.Waarom vervang je die deur nu niet ineens dan? Dan kan je alles netjes afwerken, en dat kost je 350 euro...
Je gaat nu een ruimte afwerken en deze afwerking aanpassen aan een oude deur.
Het is toch helemaal geen probleem dat de hal 1 nieuwe en 2 oude deuren heeft.
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
Nu zeker de oude chambrant verwijderen en tot tegen de muur tegelen. Zoniet krijg je zeker problemen bij het later vervangen van de deur.
Om dan binnen 5 jaar als ik de andere deuren wil vervangen, niet meer dezelfde te vinden ...Waarom moet dat?Omdat de hal waar deze deur aan grenst nog 3 andere deuren heeft. En die moeten dan wel dezelfde zijn.Waarom vervang je die deur nu niet ineens dan? Dan kan je alles netjes afwerken, en dat kost je 350 euro...
BnB2
Zeer gewaardeerd lid
Deuren laat je maken, dan zijn ze hetzelfde.Om dan binnen 5 jaar als ik de andere deuren wil vervangen, niet meer dezelfde te vinden ...Waarom moet dat?Omdat de hal waar deze deur aan grenst nog 3 andere deuren heeft. En die moeten dan wel dezelfde zijn.Waarom vervang je die deur nu niet ineens dan? Dan kan je alles netjes afwerken, en dat kost je 350 euro...
Ik begrijp jouw probleemstelling, maar ik zie hier maar 1 mogelijkheid... Of je doet het nu goed, of je doet het niet. Anders ga je hier binnen 5 jaar staan, hoe moet ik mijn deur hier nu plaatsen?Om dan binnen 5 jaar als ik de andere deuren wil vervangen, niet meer dezelfde te vinden ...
Mogelijke oplossing? Blokdeur waar je langs binnen een blokkader gebruikt, en langs de buitenkant, later voor de sier, deurstijlen aan hangt? Weet niet of ziets bestaat, maar dat gaat misschien nog wel het mooiste zijn....
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments