• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuwe betonvloer tegen oude betonvloer storten

Lid geworden
11 dec 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedemorgen!

In onze renovatie woning heb ik een kamer bij de woonkamer getrokken, nu ligt er in de oude kamer een tegelvloer welke op zand is gelegd.

Ik zou nu dus graag de oude vloer eruit slopen en een nieuwe vloer met isolatie en beton tegen de betonvloer van de woonkamer aan willen storten.

Wat mij alleen niet helemaal duidelijk is of dat ik de vloer koud tegen de vloer van de woonkamer aan moet storten of dat ik hier een soort van randisolatie tussen moet laten?

Wie kan mij hier verder mee helpen???

Alvast bedankt!

Groetjes, Melvin
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.875
Waarderingsscore
2.449
Punten
113
Bestaande vloer recht laten afzagen
betonijzer boren in verse zaagsnede horizontaal dus
en randisolatie plaatsen
voeg later opkitten
zal er zelfde uitzien dan andere zaagsnedes
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.079
Waarderingsscore
6.647
Punten
113
Moet je beton plaatsen ?
Zand eruit en uitkofferen. Aandammen, folie plaatsen, daar isolatie op en dan chape (met vvw) en afwerking.
 
Lid geworden
11 dec 2021
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dus de juiste methode is om de nieuw te storten betonvloer te verbinden met horizante wapening in de oude betonvloer van de woonkamer en dan nog tussen de vloer van de woonkamer en de nieuwe betonvloer randisolatie? of kan ik het beton "koud" tegen de vloer van de woonkamer storten?

Uiteraard zal ik langs de muren sowiezo randisolatie aanbrengen.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.858
Waarderingsscore
2.224
Punten
113
Is die beton wel nodig?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.079
Waarderingsscore
6.647
Punten
113
Dus de juiste methode is om de nieuw te storten betonvloer te verbinden met horizante wapening in de oude betonvloer van de woonkamer en dan nog tussen de vloer van de woonkamer en de nieuwe betonvloer randisolatie? of kan ik het beton "koud" tegen de vloer van de woonkamer storten?

Uiteraard zal ik langs de muren sowiezo randisolatie aanbrengen.
Als je al beton stort, zou ik deze volledig afzonderlijk van de bestaande houden.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
15.987
Waarderingsscore
4.875
Punten
113
Ik zou dat toch ook met uitzetvoeg houden. Recht afgezaagd, ja, maar verbonden? Nee.
Randisolatie die doorloopt van beton, door de isolatie en chape, en als flexibele zetvoeg terugkomt in de vloerbekleding.

Maar… laat ons eerlijk zijn… je loopt wel risico dat het verschillend verzakt. Met ijzers als verbinding scheur je dan ook nog eens de bestaande vloer kapot.

De absoluut zekere optie is alles eruit en opnieuw… maar dat zal wellicht niet gebudgetteerd zijn.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.875
Waarderingsscore
2.449
Punten
113
Dus de juiste methode is om de nieuw te storten betonvloer te verbinden met horizante wapening in de oude betonvloer van de woonkamer en dan nog tussen de vloer van de woonkamer en de nieuwe betonvloer randisolatie? of kan ik het beton "koud" tegen de vloer van de woonkamer storten?

Uiteraard zal ik langs de muren sowiezo randisolatie aanbrengen.
Als je al beton stort, zou ik deze volledig afzonderlijk van de bestaande houden.
Dan krijg je verschillende zetting
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.875
Waarderingsscore
2.449
Punten
113
Ik zou dat toch ook met uitzetvoeg houden. Recht afgezaagd, ja, maar verbonden? Nee.
Randisolatie die doorloopt van beton, door de isolatie en chape, en als flexibele zetvoeg terugkomt in de vloerbekleding.

Maar… laat ons eerlijk zijn… je loopt wel risico dat het verschillend verzakt. Met ijzers als verbinding scheur je dan ook nog eens de bestaande vloer kapot.

De absoluut zekere optie is alles eruit en opnieuw… maar dat zal wellicht niet gebudgetteerd zijn.
Juist daarom mijn reden om te verbinden
verzakking bijna 100% uitgesloten
doen ze ook bij wegen
 

layho1

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
535
Waarderingsscore
443
Punten
63
Bij wegen gebruiken ze deuvels. Dat is een niet statische verbinding. De staven zijn behandeld zodat het beton er niet aan hecht.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.875
Waarderingsscore
2.449
Punten
113
Bij wegen gebruiken ze deuvels. Dat is een niet statische verbinding. De staven zijn behandeld zodat het beton er niet aan hecht.
En als je gat 20 mm boort en betonijzer 16 mm inlegt, gaat dit dan gehecht zijn?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan