- Lid geworden
- 24 nov 2022
- Waarderingsscore
- 5
- Punten
- 3
Beste mensen,
Ik zou volgend jaar (2026) graag van start willen gaan met mijn nieuwbouw.
De grond voor deze nieuwbouwwoning heb ik 5 jaar geleden al gekocht.
Ik heb tot hiertoe enkel een eigen layout gemaakt voor een (grote) vrijstaande woning in twee bouwlagen en een plat dak, die tevens kan (en zal) dienen als kangoeroewoning.
De eerste twee zaken waarover ik jullie input graag zou willen horen, zijn:
VRAAG 1
Ik neem aan dat een budget van 2300-2500 EUR/m² haalbaar moet zijn, te meer omdat het een grote woning betreft (> 400 m²) met een degelijke maar standaardafwerking? Ik ga er voorlopig van uit dat alles zal worden uitbesteed.
VRAAG 2
Ik zou op dit moment willen opteren voor een massief-passieve woning (alleszins een lager E- en S-peil dan een BEN-woning), maar ik kan momenteel moeilijk achterhalen welke architecten/aannemers in de omgeving van Turnhout (2300 Turnhout) hiermee genoeg ervaring hebben.
Iemand die hierop (constructief) kan antwoorden?
Alvast bedankt voor jullie input,
Guy
Ik zou volgend jaar (2026) graag van start willen gaan met mijn nieuwbouw.
De grond voor deze nieuwbouwwoning heb ik 5 jaar geleden al gekocht.
Ik heb tot hiertoe enkel een eigen layout gemaakt voor een (grote) vrijstaande woning in twee bouwlagen en een plat dak, die tevens kan (en zal) dienen als kangoeroewoning.
De eerste twee zaken waarover ik jullie input graag zou willen horen, zijn:
VRAAG 1
Ik neem aan dat een budget van 2300-2500 EUR/m² haalbaar moet zijn, te meer omdat het een grote woning betreft (> 400 m²) met een degelijke maar standaardafwerking? Ik ga er voorlopig van uit dat alles zal worden uitbesteed.
VRAAG 2
Ik zou op dit moment willen opteren voor een massief-passieve woning (alleszins een lager E- en S-peil dan een BEN-woning), maar ik kan momenteel moeilijk achterhalen welke architecten/aannemers in de omgeving van Turnhout (2300 Turnhout) hiermee genoeg ervaring hebben.
Iemand die hierop (constructief) kan antwoorden?
Alvast bedankt voor jullie input,
Guy
Laatst bewerkt: