• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Nieuw(ZELF)bouw rijwoning in uniek staalbouw systeem van Skellet

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Dag Iedereen ! 

Ik ben Leon en op beetje aanvraag van hier en daar ga ik in dit topic meer vertellen over de rijwoning die ik zelf aan het bouwen ben. Wie ben ik? Leon, 23 jaar en ondertussen werk ik al mijn 3de jaar als industrieel onderhoudstechnieker. Alle dagen werk ik dus met mijn handen, maar echt in de bouw had ik tot voor kort geen ervaring. Vorig jaar heb ik besloten om zelf mijn eigen huis te bouwen. Ergens een charmant bescheiden stukje grond gevonden en hier is het avontuur begonnen. Het concept van het huis wordt modern, open en ruim. Niet eenvoudig omdat ik maar een breedte van 6m ter beschikking heb, waar het gelijkvloers 13m diep mag zijn, hier bovenop een verdiep van 9m diep en hier bovenop een puntdak/zadeldak. Om de "beperkte" oppervlaktes toch zo ruim mogelijk te doen voelen is zijn alle ruimtes helemaal open. Praktisch geen binnenmuren, op een wc en berging na. Ook wordt het een bel-etage, heel de gelijkvloers zal (voorlopig) garage/werkplaats worden, 1ste verdiep wordt keuken en living (6x9m) met hierachter een "dakterras" (6x4m), met onder het dak mijn slaapkamer met "open" badkamer en dressing. Heel het geheel moet beetje "loft" achtig aanvoelen. Mede door de open ruimtes, maar ook omdat zowel op het gelijkvloers als het 1ste verdiep heel de achtergevel bestaat uit glaspartijen. 

 

Eenmaal de funderingen uitgegraven heb ik besloten om na het gieten van de fundering de beton ineens te laten polieren zodat dit al da afgewerkte vloer zal zijn voor het elijkvloers (garage/werkplaats + 1 wc). 

foto%2020-03-18%2017%2004%2041_zpsokrd3ap7.jpg


 

Omdat ik geen ervaring heb met metsen of dergelijke heb ik met overleg met mijn architect besloten om te werken met de firma Skellet. Hun leveren, na het berekenen/ontwerpen/controleren van de plannen, een hoop profielen die ik dan ineen moet steken die dan mijn huis moeten vormen. Omdat dit holle profielen zijn, zou dit handelbaar moeten zijn. Maw het zijn geen grote dikke poutrellen die allemaal met een professionele bouwkraan gezet moeten worden. Al was dit al beetje het eerste struikelpunt... 
Nog even achtergrond info: Heel de clue van het verhaal was om in het mate van het mogelijke dit een budgetwoning te maken. Ik als 23jarige jonge snaak moet het wel betaald zien te geraken. Daarom ook de nadruk op ZELFBOUW 
biggrin.gif
 . Zaken als de beton van de fundering zelf afdraaien etc ging ik niet doen, maar zo goed als de rest van de ruwbouw, en al zeker de technieken etc wel.

 

Dus 15 juni, was mijn huis geleverd, hier ligt dus... mijn hele huis;

foto%2015-06-18%2007%2021%2010_zps5tfqurzu.jpg


 

Twee Dagen later kwamen 2 werkmannen van de firma mij één werkdag mee helpen opbouwen. En toen verschoten ze enorm van het feit dat er nergens een bouwkraan aanwezig was. Ze waren er zeker niet gerust is en benadrukten zelfs dat ze het niet goed zagen komen... Echter was ik er zeker wel van overtuigd... Want na een nachtje wakker liggen en piekeren; kraan to huur or not to huur ?! Had ik besloten om de mannen het tegendeel te bewijzen, mijn eigen "kraantje" te maken en zo alles ineen krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Met mijn eigenbouw kraantje met kettingblok ben ik begonnen met het eerste verdiep te zetten:

foto%2015-06-18%2013%2055%2046_zpsxx9fw8r7.jpg


foto%2018-06-18%2012%2013%2001_zpsjgubmxop.jpg


foto%2018-06-18%2014%2032%2037_zpsj1lhf3hp.jpg


 

 

Even bij te vertellen; Alle profielen worden aan elkaar geriveteerd ! Met serieuze beiren van rivetten van 6,4mm. Met een goede compressor en een rivetpistool op lucht was dit een eitje van een cent. Eens het 1ste verdiep klaar was , heb ik met een hoop paletten een "vloertje" gemaakt en zo aan het 2de verdiep begonnen;

foto%206-07-18%2018%2032%2035_zps10qsbd0e.jpg


 

En nu kwam een fixe uitdaging... Hoe steek ik de vloerbalken (zijn dus die dubbele profielen die van de linker gevel naar de rechter gevel gaan) van het 2de verdiep? Nog enkele slapeloze nachten verder had ik een idee... DUS met mijn kraantje heb ik 2 vloerbalken met wat gesukkelen kunnen plaatsen, en hier heb ik een constructie op gemaakt:

foto%2015-07-18%2019%2059%2010_zpsxiw8vmvf.jpg


foto%2015-07-18%2019%2017%2018_zpst4nmt23u.jpg


 

Op die poutrelle hang ik een loopkatje (hierdoor kon ik van voor naar achter rijden), met deze keer een elektrisch takeltje, kon ik de vloerbalken van onder naar boven takelen en op zijn plaats vastzetten. Hier kan ik een filmpje van posten indien er geinteresseerden zijn. 

Dit ging als een trein:

foto%2020-07-18%2019%2010%2049_zps3lq05h3w.jpg


 

Net op tijd klaar, want 25 augustus werden mijn dakpanelen en steeldeck vloeren geleverd:

foto%2025-07-18%2011%2026%2009_zpsfnhrkp6b.jpg

 

Ik ben begonnen met het leggen van de steeldeck vloeren. Dit is de "ondervloer" eens de vloerverwarming hier later op ligt wordt er een laag chape over gedaan. 

De steeldeck diende simpelweg vastgezet te worden met zelftappers, in elk dal waar er een vloerbalk onder liep:

foto%201-08-18%2020%2040%2005_zpshvnpi6ij.jpg


foto%201-08-18%2020%2040%2025_zpszup8wlbp.jpg


 

Eens de vloeren op beide veriepen gelegd was kon ik op tenminste een verantwoorde manier, en niet wandelend op paletten, aan de slag aan de dakstructuur:

foto%2011-08-18%2020%2048%2017_zpssurjweim.jpg


 

Hierop komen de dakpanelen van 200mm dik op te liggen. Dit zijn sandwichpanelen die een overbrugging hebben van 6 m. Serieuze mannen dus... Weeral met een poutrelle die ik op de dakspanten gemonteerd had heb ik deze omhoog kunnen takelen. Eenmaal boven, tot de conclusie gekomen dat ze allemaal te lang waren; Ze pasten NIET tussen de 2 muren, omwille van de gevels van de buren die naarmate ik hoger ging steeds minder haaks stonden... Goed opgemeten van de architect...
dash1.gif


Goed... overal 10cm afzagen, snel gezegd bij panelen van 200mm dik. Met een cirkelzaag een snede maken langs elke zijde, en dan met de handzaag erdoor... Paar zaag-dagen later poging 2. En ik kan denk ik zeggen dat ik de moeilijkste en zwaarste taak was zonder professionele bouwkraan. Puur omdat het zo'n groot en lomp gewicht was. EN wat erbij kwam dat de dakpannen van de linkerbuur, naar mijn kant zo'n 7cm uitstaken. Het was serieus op voorhand nadenken en puzzellen hoe dit aan te pakken omdat ik wou voorkomen dat ik door een paneel in de weg zou staan voor een ander paneel.

foto%2023-08-18%2017%2043%2051_zpsybmqtruc.jpg


foto%2022-08-18%2017%2033%2021_zpsnk1olu2y.jpg


foto%2024-08-18%2011%2053%2019_zpswpjqrlij.jpg


foto%2024-08-18%2011%2053%2034_zps0fkpvdo0.jpg


3 zweterige en zwoegerige dagen later... Mag het resultaat gezien worden:

foto%2026-08-18%2018%2033%2058_zpsf5kq2iwo.jpg


 

Op zo goed als 2 maanden tijd is dat het resultaat ! En dit enkel en alleen in de weekends en voor en na de werkuren. 

Momenteel ben ik terwijl ik aan het wachten ben op de volgende levering (al de rest van de isolatie die tussen de profielen komt, en sandwichpanelen voor en achtergevels en lijm etc) en voor ik een hoop details uit. De vloeren waar nog een hoop schroeven in moeten (had ze eerst maar provozwaar vastgemaakt zodat ze niet konden gaaan "waaien"), nog een hoop rivetten dat ik moest schieten, plaatsen waar ik met mijn rivettang niet bij kon, omdat de muur van de buur bv in de "weg" staat moeten uiteboord worden naar 8mm en vastgezet worden met bout en borgmoer... . 

Even denken wat ik nog vergeten te zeggen ben... Aja misschien interessant om te zeggen: heel het huis staat op "pootjes" dit zijn stelbouten, via een moer kan elke poot op hoogte gezet worden. Zo kon heel het huis perfect pas gezet worden. Op een paar (kritieke denk ik )plaatsen (gewoon opgegeven door de firma Skellet) zit zo'n stelbout chemisch verankerd in de beton. Ook staat het huis volledig onafhankelijk van de huizen van de buren, tussen de muur en de profielen zit zo'n 4cm, die ik later ga opvullen met rotswol.

Voorlopig ben ik uitgepraat denk ik. 

Aarzel niet om vragen te stellen. Ik doe mijn best om ze te beantwoorden. Ikzelf leer stap per stap van het bouwproces bij. Het kan zijn dat ik niet op alles kan antwoorden omdat ik me er nog niet in heb verdiept. Zo, zal deze pagina zeker en vast blijven updaten omdat er blijkbaar toch veel geïnteresseerden zijn. Zo staan er ook regelmatig een hoop toeschouwers te kijken, wat ik zeker en vast niet erg vind. 
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
stefan zei:
en je architect volgt blindelings advies van leverancier?

 

 

Of  hij dit blindelings doet of niet, hij gaat er toch akkoord mee en bevestigd het, heeft net nog een andere woning op deze manier gezet.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
OK, bedankt voor antwoord.

Zou graag je technieken eens zien als het zover is, schakelaar, stopcontact, ... vastzetten in EPS.
Nog niet te spreken over plaats en werking van dampscherm, aansluitingen tussen Velux, ramen, ... op dat dampscherm.

Succes met alle werken (die jezelf doet).
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Uiteraard houd ik jullie via het forum op de hoogte van de werken, al dan niet succesvol.  
drinks.gif


Voor hoever ik het heb gezien werd er in de EPS een vierkantje uitgehaald waar de schakelaar/stopcontactpotje in past en deze vastgezet met de MS polymeerkit ... 

51206915_2019369681513624_7642124030912233472_n.jpg


Voorbeeld van pleister opbouw:
images


Op/onder het dak was geen dampscherm nodig ...
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Hoog tijd voor nog een update want er is weer veel gebeurd ! 
dance4.gif


Ondertussen even geleden zijn de voordeur en ramen geplaatst woeehoee SUPER NIEUWS ... of toch niet ...

Natuurlijk kon het niet van de 1ste keer juist zijn... 
dash1.gif
 
Bij transport 1 stuk glas beschadigd, 1 glaspaneel dat melkglas moest zijn, is dus geen melkglas.
En het ergste, er was iets mis met de rolluiken waardoor ze terug gestuurd moesten worden, en hierdoor de 2 schuiframen niet geplaatst konden worden en nu dus gewoon op de grond (met isomo eronder) ligt ...
Maar de voordeur mag toch wel gezien worden ...

Verder wat wel goed ging; is het dak.
Eindelijk (toch vroeger dan gepland) het dak aangepakt met mooie pannetjes. Eerste keer dat ik een dak aanleg, maar ben zeker tevreden met het resultaat ! Ook ineens aan de voorkant een zinken bakgoot, met een afkasting van sandwichpanelen en zetwerk, aan de achterkant gewoon een zinken regengoot.

(thanks again archi om mijn huis een 15cm te laag te meten ... 
bike.gif


foto%2030-05-19%2019%2045%2035_zpsqpqrf5tg.jpg


foto%2016-06-19%2018%2031%2012_zpsnnmetmrz.jpg


Verder heb ik binnen alle afvoerleidingen geplaatst. Op plaatsen waar ik nog niet exact weet waar bv. de lavabo of keukenspoelbak komt heb ik gewoon al een afvoerbuis geplaatst die in weze te lang is, waardoor ik gewoon een aftakking moet maken op de exacte plaatst.
Wat een gemak is dat vals plafond toch.

Ook even een voorbeeld hoe technieken in de EPS worden gezet:

foto%2016-05-19%2015%2012%2021_zps6yznfc28.jpg


foto%2016-05-19%2015%2011%2059_zpscxlppfhu.jpg


Voorbije weekends vooral aan de buiten-panelen (waar steenstrips tegen komen) gewerkt. Hierdoor is er nu geen enkele stalen profiel meer langs de buitenkant zichtbaar. Ook heb ik de voorgevel van het gelijkvloers al bijna 100% afgewerkt, enkel langs de deur en ramen afkitten.
Ben zelf heel tevreden van het resultaat en vind de combinatie van de sandwichpanelen en het zetwerk aan de zijkanten erg geslaagd.
En als op het 1e verdieping de steenstrips tegen hangen zal dat een mooie combo worden. Al worden die steenstrips pas iets verder in de toekomst.

foto%2030-06-19%2014%2058%2050_zpsdnaptivh.jpg
foto%2030-06-19%2014%2058%2057_zps4vjxtfjw.jpg
De nauwkeurige kijker kan zien dat het stuk zetwerk links naar de garagepoort beneden een naad heeft ...
Daar ben ik even in de fout gegaan ... 
bike.gif
wacko.gif
 Maar wordt al opgelost daar een nieuw stuk zetwerk op komst is (gelukkig is dat niet al te duur) ... 3x meten voor de zaag erin gaat 
help.gif


Waar ik nu mee bezig ben?
 Alle inbouwpotjes en kranen aftekenen en de sleufjes in de EPS branden. En dan... ja, kabeltjes en leidingkjes trekken.
teeth_smile.png


Ook ben ik tussendoor bezig met de trap. Ben eigenlijk aan het afstappen van een draaitrap. Volgens trapbouwers moet mijn trapgat toch groot genoeg zijn voor een "vierkante draaitrap". Dus met trap-wangen maar wel met een draai in. Deze ben ik ook van plan zelf te maken, alleen ben ik nog bezig met het vinden van iemand die me kan helpen met een tekening ... Geprobeert om samen te werken met bouw-smeden om bv. enkel een bouwplan en materiaal via hun aan te kopen...
Maar wow voorlopig probeert iedereen waanzinnig veel winst te maken van mij op die manier.
Al ben ik nu met iemand op een mogelijks goede weg.
Van zodra ik een goede en precieze tekening heb kan ik aan de slag met staal te laten uitlaseren en terplaatse monteren en lassen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte! 
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Knap! En volgens mij is het staal afkomstig van bij ons op het werk. 
good.gif


 
 

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Berichten
1.460
Waarderingsscore
8
Punten
38
Nu7s zei:
Knap! En volgens mij is het staal afkomstig van bij ons op het werk. 
good.gif


 

Als ge bij de grootste werkt is dat wel een gemakkelijk gokske, nee? 
blum3.gif


Aan de TS,
Heel goed bezig! Ik ben zeer benieuwd naar de verdere vorderingen.
Inderdaad jammer van de dakhoogte wel. 
Als je die technieken uit de EPS haalt, kleven er dan niet overal van die bollekes aan? Of valt dat mee?
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Nu7s zei:
Knap! En volgens mij is het staal afkomstig van bij ons op het werk. 
good.gif

Hoe gaaf is dat ! Heb ik een nieuwe leverancier gevonden? 
biggrin.gif
dance4.gif
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Maaike Maai schreef:
...


Aan de TS,
Heel goed bezig! Ik ben zeer benieuwd naar de verdere vorderingen.
Inderdaad jammer van de dakhoogte wel. 
Als je die technieken uit de EPS haalt, kleven er dan niet overal van die bollekes aan? Of valt dat mee?

Dankjewe,l Maaike Maai ! 
yahoo.gif


Die technieken uit de EPS halen doe ik met zo'n soort "brandertje" zo heb ik die EPS platen ook op maat "gesneden", gebrand dus eigenlijk. Is een soort "zaagje" dat heel erg warm wordt en dat glijdt er echt door alsof het niets is. Soort soldeerboutje. En dan voor de sleufjes heb ik een half rond "freesje" dat ik dan i.p.v. dat zaagbladje in het machientje monteer, en kan ik proper een half rond sleufje uit de EPS branden. Komt absoluut geen stof, of bollekes van vrij, enkel stinkt het een beetje 
crazy.gif
 Werkt enorm makkelijk. 
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Ook heb ik onlangs wat profielen gaan bijkopen; Ik ga een zoldertje bijmaken in het puntdak. De bovenste verdiepen (dus in het puntdak) wordt de helft "van de driehoek" slaapkamer en de andere helft badkamer + dressing. In de helft van de badkamer en dressing zal dus een zoldertje komen. In de slaapkamer ga je wel tot in de nok kunnen zien. Dat staat ook op de planning voor binnenkort... Maar eerst mijn huidige scheidingswand demonteren... had ik dat nu net niet enorm goed verankerd zeker... 
bike.gif
 achja 
dance4.gif
 

xim

Lid geworden
17 mei 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik ben van plan een gelijkaardige woning te bouwen in de toekomst! (zijnde staalskelet) en dit systeem spreekt mij enorm aan!

zijn hier nog updates van? :)
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Ik ben ook benieuwd of Leon al wat kan zeggen van het thermisch comfort tijdens deze zonnige dagen... gezien de lichte bouwwijze verwacht ik een zeer snelle opwarming, misschien zelfs een te grote opwarming...
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Naast warmte heb ik ook grote vragen over lawaai met zo'n lichte constructie.
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Dag iedereen ! 
 

laatste tijd heel erg veel gedaan en opgeschoten (de bezetter is al reeds geweest ! )  grote update met foto's maak ik dit weekend of volgende week. Nu even doorwerken want de chapper komt over 2 weken al en de vloerverwarming moet er nog in 
teeth_smile.png
. En heb nog steeds een water probleem aan men schuifraam... zie andere topic.

ivm de warmte: het wordt inderdaad zeeeer warm als de zon schijnt, zeker het 2de verdiep, mits er zon binnen schijnt . Maar als ik overal de rolluiken dicht doe blijf het aangenaam koel. En het koelt ook snel af, zeker als ik aan beide kanten van het huis een raampje openzet zodat er wat tocht is! 
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
D I Y zei:
Naast warmte heb ik ook grote vragen over lawaai met zo'n lichte constructie.


ondertussen is er zo goed als geen staal meer zichtbaar, enkel in de valse plafond en de steeldeck. De straatgeluiden zijn weinig hoorbaar evenals personen die op een ander verdiep staan. Onlangs is er PUR gespoten en dat deed echt heel veel aan de akoestiek.
Alleen heb ik voorlopig een tijdelijke regengoot op het terras op 1st verdiep en de druppels die op de EPDM van het terras druppelen hoor je wel hard in de garage.
Als de chapper is geweest zou het ook weeral moeten schelen in akoestiek.
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
Oké een beloofde update.
Heel erg veel gebeurt sinds mijn laatste update!
Ik noem maar op wat eerst en vooral in mij opkomt:
- Alle waterleidingen zijn geplaatst en op druk getest,  geen lekken yes.
- Alle elektrische kabels zijn gelegd en de elektriciteitskast is aangesloten. 
- In de garage zijn alle muren al afgewerkt met OSB platen.
- Riolering onder inrit is gelegd en aangesloten aan de straat.
- Ventilatie is gelegd.
- Alle muren zijn bezet!
- Vloerverwarming gelegd en op druk gezet.
- Vloeren zijn gechaped!

en nu de foto's:
a88fc1ff-2817-4b8e-993e-1858c5e835b6.jpeg

69fc98b6-0a9f-4f33-ae33-a4a369acfb26.jpeg

5697d02f-9eba-4939-bbef-2e0cbe8808a2.jpeg

6c714c81-503a-42f8-942c-c31092db50d4.jpeg

cb21b93a-4038-40a2-8b1e-496af3330ba5.jpeg

ef7acc60-5f08-416f-8f34-c036b70c02a6.jpeg

cc46b1b5-6aac-49b6-9d76-5f8928487d3d.jpeg

e0e46c30-09f2-4e54-ac24-391d0446d1e3.jpeg

443d158f-50e4-4bdc-ac69-c7826847ea74.jpeg

2f50e9ab-159e-459a-af54-eadba235fd1c.jpeg

48602bef-b6a5-4b5a-975d-2e97f8d9ca5c.jpeg


Wat is het volgende?
De plafond in de living en keuken maken (Gyproc).
De keuken is op komst! Beginnen aan afkastingen van o.a. de badkamer (inbouwbad), vloeren ...
Laat de afwerking maar beginnen!
 

Bijlagen

  • 69fc98b6-0a9f-4f33-ae33-a4a369acfb26.jpeg
    69fc98b6-0a9f-4f33-ae33-a4a369acfb26.jpeg
    27,5 KB · Weergaven: 11
  • 48602bef-b6a5-4b5a-975d-2e97f8d9ca5c.jpeg
    48602bef-b6a5-4b5a-975d-2e97f8d9ca5c.jpeg
    18,7 KB · Weergaven: 9
  • 2f50e9ab-159e-459a-af54-eadba235fd1c.jpeg
    2f50e9ab-159e-459a-af54-eadba235fd1c.jpeg
    18,8 KB · Weergaven: 8
  • 443d158f-50e4-4bdc-ac69-c7826847ea74.jpeg
    443d158f-50e4-4bdc-ac69-c7826847ea74.jpeg
    18,7 KB · Weergaven: 7
  • e0e46c30-09f2-4e54-ac24-391d0446d1e3.jpeg
    e0e46c30-09f2-4e54-ac24-391d0446d1e3.jpeg
    17 KB · Weergaven: 6
  • cc46b1b5-6aac-49b6-9d76-5f8928487d3d.jpeg
    cc46b1b5-6aac-49b6-9d76-5f8928487d3d.jpeg
    31,4 KB · Weergaven: 6
  • ef7acc60-5f08-416f-8f34-c036b70c02a6.jpeg
    ef7acc60-5f08-416f-8f34-c036b70c02a6.jpeg
    36,3 KB · Weergaven: 5
  • f67317db-e137-4b88-b303-4fe3c18dc9e0.jpeg
    f67317db-e137-4b88-b303-4fe3c18dc9e0.jpeg
    24,6 KB · Weergaven: 5
  • cb21b93a-4038-40a2-8b1e-496af3330ba5.jpeg
    cb21b93a-4038-40a2-8b1e-496af3330ba5.jpeg
    18,5 KB · Weergaven: 4
  • 6c714c81-503a-42f8-942c-c31092db50d4.jpeg
    6c714c81-503a-42f8-942c-c31092db50d4.jpeg
    25,5 KB · Weergaven: 6
  • 5697d02f-9eba-4939-bbef-2e0cbe8808a2.jpeg
    5697d02f-9eba-4939-bbef-2e0cbe8808a2.jpeg
    29,5 KB · Weergaven: 8
  • a88fc1ff-2817-4b8e-993e-1858c5e835b6.jpeg
    a88fc1ff-2817-4b8e-993e-1858c5e835b6.jpeg
    33,7 KB · Weergaven: 12

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
1.661
Waarderingsscore
371
Punten
83
ik volg van in het begin mee, zeer interessante bouwtechniek voor zelfbouw. 

Kan je, evt in PB, de firma doorgeven waar je deze zaken bestelde.  Hoe ging de samenwerking met hen om alles op uw maat te bekijken, speelde je architect daar een actieve rol in of is dat voornamelijk via de firma ?
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
knessel zei:
ik volg van in het begin mee, zeer interessante bouwtechniek voor zelfbouw. 

Kan je, evt in PB, de firma doorgeven waar je deze zaken bestelde.  Hoe ging de samenwerking met hen om alles op uw maat te bekijken, speelde je architect daar een actieve rol in of is dat voornamelijk via de firma ?

Indien dit toegelaten is wil ik daar zeker hier op antwoorden ook (indien niet mag deze reactie verwijderd worden).

De Skellet profielen, tussenvloeren, muur- en dakisolatie werd allemaal via de firma Skellet (uit Genk) besteld. De profielen zijn door hunzelf geproduceerd maar de vloeren en isolatie komen van andere firma's zoals Joris Ide, maar zijn wel via Skellet aangekocht.

Mijn architect kwam met het idee om met skellet te bouwen omdat ik het zelf wilde bouwen. We hadden eerst een woning ontworpen die voldeed aan mijn wensen. Dan is de architect met deze plannen naar Skellet gegaan, en Skellet heeft dit dan opnieuw berekend/getekend in Skellet profielen. Die communicatie verliep tussen architect en Skellet zelf. Wat niet perse moet/kan denk ik. Eenmaal ik begon met bouwen had ik enorm veel contact met mijn contactpersoon (de bouwtechnisch ingenieur) van Skellet. Hij hielp mij enorm goed bij technische Skellet-specifieke vragen/probleempjes/... 
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Heb je ook de stabiliteitsberekeningen gekregen? Indien niet, toch maar eens opvragen.
 

Le0n

Lid
Lid geworden
5 feb 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
11
Punten
18
GROTE VOORUITGANG!! Het tijdperk van de ladder is gedaan... 2 weken verlof en veel lasuren later is mijn trap gemonteerd...

ik laat de foto's voor zich spreken:

678f461f-4039-41a3-8a50-10fdc1dc34c6.jpeg
c3e05061-ff86-4fac-9cd7-52f6c550dfd7.jpeg
caef4307-b745-44c7-bae6-ca96a092022e.jpeg
a94f9f1d-3def-4dc0-91eb-75e3dc4f5901.jpeg
02e43e35-beb0-4a3d-a6dc-1aff538a9918.jpeg
aceeffcf-f10c-4078-b5c2-b0a64451e73b.jpeg
3a9a7f99-45a8-47b5-8746-7e19a5bfc99c.jpeg
aed5e077-8b22-4568-9ff4-2c1c12bf3799.jpeg
8e18e40b-3829-4136-92fa-63e6f239fdff.jpeg
Ben zelf heel erg blij met het resultaat ! En dat ik niet meer alles via de ladders moest doen... ! en de led-lampjes per trede maken het helemaal af . Op de plaat komt nog een houte trede waar de ledlampjes in verwerkt worden.

... ook een kleine update . De valse plafond in de living en keuken is al dicht ook!

3d373bf8-6cb6-49d7-abb3-e01620c85b5a.jpeg
 

Bijlagen

  • 678f461f-4039-41a3-8a50-10fdc1dc34c6.jpeg
    678f461f-4039-41a3-8a50-10fdc1dc34c6.jpeg
    28,2 KB · Weergaven: 5
  • c3e05061-ff86-4fac-9cd7-52f6c550dfd7.jpeg
    c3e05061-ff86-4fac-9cd7-52f6c550dfd7.jpeg
    24,2 KB · Weergaven: 5
  • caef4307-b745-44c7-bae6-ca96a092022e.jpeg
    caef4307-b745-44c7-bae6-ca96a092022e.jpeg
    21,9 KB · Weergaven: 5
  • a94f9f1d-3def-4dc0-91eb-75e3dc4f5901.jpeg
    a94f9f1d-3def-4dc0-91eb-75e3dc4f5901.jpeg
    24,7 KB · Weergaven: 5
  • 02e43e35-beb0-4a3d-a6dc-1aff538a9918.jpeg
    02e43e35-beb0-4a3d-a6dc-1aff538a9918.jpeg
    31,6 KB · Weergaven: 5
  • aceeffcf-f10c-4078-b5c2-b0a64451e73b.jpeg
    aceeffcf-f10c-4078-b5c2-b0a64451e73b.jpeg
    23,9 KB · Weergaven: 5
  • 3a9a7f99-45a8-47b5-8746-7e19a5bfc99c.jpeg
    3a9a7f99-45a8-47b5-8746-7e19a5bfc99c.jpeg
    23,5 KB · Weergaven: 5
  • aed5e077-8b22-4568-9ff4-2c1c12bf3799.jpeg
    aed5e077-8b22-4568-9ff4-2c1c12bf3799.jpeg
    26,8 KB · Weergaven: 4
  • 8e18e40b-3829-4136-92fa-63e6f239fdff.jpeg
    8e18e40b-3829-4136-92fa-63e6f239fdff.jpeg
    25,7 KB · Weergaven: 4
  • 3d373bf8-6cb6-49d7-abb3-e01620c85b5a.jpeg
    3d373bf8-6cb6-49d7-abb3-e01620c85b5a.jpeg
    15,5 KB · Weergaven: 4

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan