nieuw sociaal verkeersgedrag

M

marnix van glassmetal

Guest
nu ik weer de baan op mag na verplichte rust zie ik een aantal nieuwe "bewegingen" in het verkeer.

1. rond punt links oversteken zodat je niet moet volgen achter de auto's die het rond punt rechts nemen

2. Zo ver mogelijk in de file naar voor rijden op het linkse vak en dan ter hoogte van de afrit de boel blokkeren omdat ze er af willen

3. Zowel over het fietspad/voetpad als tegengestelde richting nemen om toch maar aan de verkeerslichten eerst te staan op vak verplicht naar links of naar rechts

4. moto's die stilstaand verkeer voorbij gaan (geen probleem) maar dan tegenliggend verkeer het voetpad of fietspad op dwingen omdat ze zelf geen kant uitkunnen (da's dus wel een probleem)

5. Fietspad oprijden omdat men geen 20 seconden geduld heeft op te wachten tot een naar links afslaand voortuig van de baan is. je moet dan maar eens met je brommertje in dezelfde richitng rijden en niet meer wegkunnen door zo'n achterloze bestuurder.

6. Gas geven bij oranje ipv remmen

7 en als laatste: aan lichten voetpad op lichten links laten en voetpad af naar rechts schiiiiiiiiiiiiiitterend (en ja ze was blond(?) of t (?)

wat zijn we toch lief voor elkaar he?

goh ja ... heeft dat zin om hier te zetten.

Het enige wat je kan doen is het zelf niet doen en hopen dat zo veel mogelijk mensen dat voorbeeld volgen .... meer valt daar toch niet over te zeggen.

Of wil je dat het een mega lijst wordt, die iedereen kan aanvullen?

ik denk dat het idd niet vele verandert.

Maar in bvb Nederland heeft men wel zo'n nationale campagne gevoerd tegen dit a- sociaal gedrag. Maar misschien is het spreekwoordelijke kalf al verdronken.

Eingelijk mogen we als belg wel trots zijn we staan in de top vijf van eurpas inzake onveilig verkeer, fraude, belasting ontduiking :lol: :lol: :lol:

vandaag paar uren in NL geweest en ik vind ook echt verschil met B

op geen enkel moment reden gevoeld om vlugger te rijden dan toegelaten (100 op rechte weg tussen Hulst en Zelzate)

drempels lager uitgevoerd dan in B dus na drempel niet nodig om te "gassen"

...

Marnix,

Niet te veel van aantrekken. Vroeg of laat komen ze wel op hunne koffie en zullen ze hunne stijl nog lang berouwen.

PFuHu (die een half jaar geleden een verkeersagressor van de baan probeerde te drukken terwijl hij mij van de baan probeerde te drukken, wat helaas mislukte (kerel reed door en ik had de meeste schade). Maand later knalde hij (tijdens een straatrace) op een andere auto. Hij ligt tot vandaag nog steeds in het ziekenhuis denk ik. De aangereden auto had gelukkig maar héél lichte gewonden.

Uiteindelijk krijgt iedereen de rekening (helaas komen mensen hier dan vragen of ze ze na x tijd nog moeten betalen ... :s )

Ge moet u eens met ne moto in't verkeer begeven, dan weet ge pas wat voor een debielen er rondrijden ...

Allez, ik zeg nu niet dat motards heiligen zijn hé, maar als ge u op de openbare weg gedraagt gelijk mij dan kom je zelfs stoten tegen.

- mensen die niet weten wat een dode hoek is en 'm bijgevolg niet checken ... dat is al vies met de auto, kunt ge nagaan wat dat met de moto geeft :?

(op ne moto aan 120 per uur op de autostrade voelt ge u dus even kwetsbaar als een fietser in de bebouwde kom waar ze aan 50km/u rakelings langs u af rijden ... op zo ne moment gaat ge niet veel hebben aan al uw beschermende kledij als ge op uwen toot gaat denk ik)

- mensen die voor u in knallen omdat ... ja waarom eigenlijk? Nee, wij kunnen niet harder remmen dan een auto, nee, wij knallen niet wel even op 't fietspad/andere rijstrook omdat we smaller zijn, en nee, in mijn persoonlijk geval zal't zeker niet aan mijn snelheid liggen, ...

- Kletten die op 10 cm van uw achterband rijden ... met de auto is dat al niet gezellig, dus ge kunt u voorstellen dat ge u serieus in uwen bloten voelt op de moto op zo ne moment.

- Kletten die het nodig vinden om over uw voeten te rijden als ge ergens stilstaat (zelf nog niet voorgehad, maar hoor je regelmatig ...)

- Mensen die het niet kunnen hebben dat gij vlot door de file raken en zij niet en u bijgevolg klemzetten (al voorgehad, ne keer op't rameke gaan tikken en die begint daar uit te vliegen dat wij ons niet meer moeten menen en ook maar moeten aanschuiven gelijk iedereen ... tot 'm door had dat ik een vrouw was, begrijpe wie begrijpe kan :roll: )

- In de file appels, sigaretten, lege flesjes tegen uwe kop (nee, dat is een VALhelm, niet om schaamteloos dingen tegen uwe kop te krijgen), pak, moto, ... krijgen ...

- ...

Need I go on? :twisted:

marnix van glassmetal wrote:
5. Fietspad oprijden omdat men geen 20 seconden geduld heeft op te wachten tot een naar links afslaand voortuig van de baan is. je moet dan maar eens met je brommertje in dezelfde richitng rijden en niet meer wegkunnen door zo'n achterloze bestuurder.

Is volledig legaal zolang men geen andere weggebruikers hindert.

whacker wrote:
...tenzij het verhoogd is :)

Dat doe me ergens aan denken, toen we pas in Venezuela aankwamen verwonderde ik me erover dat de voetpaden zo'n halve meter boven de rijweg liggen. 10 minuten later snapte ik al waarom, anders palmen de automobilisten het voetpad gewoon in als extra rijstrook. Zo op een avond in een vergeten dorpje eens ne strontzatte venezolaanse automobilist tegengekomen, die zigzagde gewoon over de weg en botste telkens tegen de borduren op. Dan ben je blij dat die zo hoog zijn!

Als je denkt dat ze hier gevaarlijk en asociaal rijden moet je maar eens naar zuid-amerika gaan!

Hert wrote:

Legaal op een fietspad of fietssuggestiestrook, of hoe we zo'n ding noemen?

Michel wrote:
Legaal op een fietspad of fietssuggestiestrook, of hoe we zo'n ding noemen?

Er is wel een fundamenteel verschil tussen beide.

Op een fietspad mag je met de auto nooit rijden, hooguit dwarsen mits voorrang te verlenen aan de fietsers.

Een fietssuggestiestrook geeft aan de fietsers geen enkel bijkomend recht en aan de automobilisten geen enkele bijkomende plicht (je mag en moet er desgevallend op rijden).

crepusculum wrote:
Er is wel een fundamenteel verschil tussen beide.

Op een fietspad mag je met de auto nooit rijden, hooguit dwarsen mits voorrang te verlenen aan de fietsers.

Een fietssuggestiestrook geeft aan de fietsers geen enkel bijkomend recht en aan de automobilisten geen enkele bijkomende plicht (je mag en moet er desgevallend op rijden).

net zoals ik me eraan kan ergeren dat veel fietsers menen op elke rotonde voorrang te hebben, en dan nog van hunne tak durven maken omdat ge op uw rem zijt moeten gaan staan. Ja, die omgekeerde rode driehoek telt ook voor fieters.

Andere situatie: tis zelfs al zover dat wanneer ik zelf als fietser voorrang van rechts durf geven, de mensen mij raar bekijken :D

Ik pas zelf meestal voor fietsers een 'gunstmaatregel' toe, ik geef ze zoveel mogelijk voorrang, zeker bij slecht weer.

Wat mij op mijn dagelijkse ritten vooral opvalt, is hoe weinig mensen correct een rond punt nemen :shock: Dat daar niet meer accidenten van komen, dat begrijp ik niet.

En meer en meer dames geven voorrang van links :shock:

Heb hier op 't werk mooi uitzicht op een politiecontrole, 't valt me vooral op da ze er voornamelijk kleine auto'tjes en vrouwelijke chauffeurs uithalen

TonyWony wrote:
Heb hier op 't werk mooi uitzicht op een politiecontrole, 't valt me vooral op da ze er voornamelijk kleine auto'tjes en vrouwelijke chauffeurs uithalen

Eigenlijk onterecht, want ik zie vooral dames in grote jeepen straffe toeren uithalen. Kan aan de streek liggen ook :?

Antje wrote:
TonyWony wrote:
Heb hier op 't werk mooi uitzicht op een politiecontrole, 't valt me vooral op da ze er voornamelijk kleine auto'tjes en/of vrouwelijke chauffeurs uithalen

Eigenlijk onterecht, want ik zie vooral dames in grote jeepen straffe toeren uithalen. Kan aan de streek liggen ook :?

Antje wrote:
Ik pas zelf meestal voor fietsers een 'gunstmaatregel' toe, ik geef ze zoveel mogelijk voorrang, zeker bij slecht weer.

ja, ik laat ook wel vaak fietsers doorrijden als het kan, maar rekening houdend met een optimaal verkeersverloop. Dus zal ik bvb geen fietser doorlaten als er achter mij nog 5 auto's aan dezelfde snelheid rijden, maar wel als ik bvb 20m verder toch moet stoppen wegens aanschuiven.

Antje wrote:
En meer en meer dames geven voorrang van links :shock:

Oink, zolang ze geen voorrang van links nemen.

Antje wrote:
TonyWony wrote:

Allicht dat een dame door de crisis genoodzaakt was een gewapende overval op de lokale kruidvat vestiging en heeft die bewuste dame een kleine wagen als getaway gebruikt! :lol:

Hert wrote:

wahahahaah gij zijt ne goeie gij

voor motofodel: vandaag gezien tot 3x toe

motorijders die het fietspad gebruiken om de file voorbij te steken want langs links voorbij gaan kon niet wegens tegenliggers.

trouwens motard of nie als ge een volle witte lijn overgaat dan is dat een zware inbreuk. Dus bij volle witte lijnen wat veelvuldig voorkomt in de buurt van verkeerslichten daar moogt ge nie over. Idem dito als het een volle lijn is tussen rijbaan voor auto's en fietspaden.

En dan zeggen ja da's toch nie erg ? Oke no problem volgende keer ga ik bij rood eens zien of er al dan niet verkeer is en zoniet dan rij ik toch gewoon door ?

Blijkbaar is de interpretatye tegenwoordig van het soort dat als het nie gevaarlijk is het wel toegestaan is.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan