JeroenB wrote:
Ja wadde, :shock:
Een fietser verdient echt meer respect!
ik ben iedere dag op baan voor mijn werk en hoewel uw bewering natuurlijk 1000% correct is wil dit toch even nuanceren..
je doet alsof de fout altijd bij de automobilist ligt als er iets gebeurt met een fietser ...
- ik daag u uit om morgenochtend (of doe dat liever na de kerstvakantie :wink

aan om het even welke een middelbare school te staan en even te kijken hoeveel % van deze "gerespecteerde fietsers" hun licht aan hebben
- ik daag u dan ook uit om even aan diezelfde schoolpoort 's avonds te gaan staan en kijken hoeveel van deze "gerespecteerde fietsers" flagrante verkeersovertredingen maken
- ik daag u dan ook bv. op een woensdagmiddag uit in het centrum van Gent om een ritje te doen in uw auto ... ik durf wedden dat je minstens 1 keer zal vloeken in je binnenste, omdat er weer een fietster van links achter je komt en zonder teken te doen de straat rechts van je in rijdt ..
mooiste voorbeeld, vannacht kwam ik via de autostrade naar huis gereden rond 3 uur. plots zie ik in de verte een klein rood lichtje die volgens mij op de eerste rijstrook was ... ik vond het vrij bizar dat ik zo rap naderde, just gelijk et stilstond ... toen ik dichter kwam zag ik dat het 7 jongeren waren die op de eerste rijstrook en pechstrook aan het rijden waren, 1 ervan met zijn achterlicht aan ... 7 fietsers op de autostrade !!?!!
Moest ik hen aangereden hebben ging ik prolly nog de fout krijgen denk ik... ik ga 100% akkoord dat je voorzichtig moet zijn met fietsters in het verkeer, maar ik vind ook dat diezelfde fietsers ook zelf wat verantwoordelijkheid mogen dragen
het is niet de zwakste die altijd in zijn recht is (en dus de auto altijd verkeerd, zoals nu meestal het geval is) maar degene die effectief de fout maakt is verantwoordelijk
ps : daarmee zeg ik niet dat er effectief zotten zijn in het verkeer die denken dat ze extra punten krijgen als ze een fietser omver rijden, wil gewoon hiermee zeggen dat een deel van de fietsers ook niet heilig zijn