• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Nieuw fenomeen in het verkeer.

M

marnix van glassmetal

Guest
nog liever dan de voorrang van rechts te geven kom ik meer en meer tot de vaststelling dat chauffeurs die van links komen liever hun toevlucht nemen om uit te wijken naar de strook van het tegemoetkomende verkeer (verkeerde richting dus). Tot voor de intreding van de nieuwe regeling kwam dit naar mijn mening veel minder voor

zijn mensen éénmaal achter stuur dan toch hersendood ?

Men krijgt hier meer en meer de rijstijl van Spanje. 15 jaar geleden kreeg ik het daar echt benauwd als ik er voor het eerst was in het verkeer. Hier wordt het ook zo: kamikazestuntpiloten!

marnix, dat bestaat al lang jongen, al heel lang, en weet je wat, ik betrap me erop dat ik het nu en dan ook doe :( . Wel op verlaten wegeltjes waar nooit auto's komen, en geen tegenliggers komen, maar soit...

Icecoldkillahh wrote:
marnix, dat bestaat al lang jongen, al heel lang, en weet je wat, ik betrap me erop dat ik het nu en dan ook doe :( . Wel op verlaten wegeltjes waar nooit auto's komen, en geen tegenliggers komen, maar soit...
Als er toch geen auto's komen, dan hoef je dat toch niet te doen ??? :wink:

nee, maar dat zijn letterlijk VELD wegskes, waar ge niet ziet of er iets uitkomt(met zo van die hoge bermen) en in de 5 jaar dat ik rij is er daar nog NOOIT ene uitgekomen, maar ge weet maar nooit en dus voor alle veiligheid wijk ik dan maar effe uit. Maar in buiten op die plaatsen doe ik dat nooit en vertraag ik ook netjes.

Als je de regels van voorrang van rechts wil leren moet je in luik komen werken, daar leer je die binnen de 5 minuten. Daar nemen ze hun voorrang van rechts aan 50 per uur :shock:

Nie alleen in Luik maar ook in Hamme rijdt er ne zot rond mee een camionette (wit opel movano met aluminium rek achterzijde). En het blijft nie alleen beperlt tot Hamme.

Komende maanden heb ik in volgende werven. Zottegem; oudenaarde, Landen, Antwerpen, Gent deinze, St Martenslatem, Mariakerke, en nog wel een paar in de Limburg

dus oppassen hé: ik pak mijne voorrang altijdddddddddd

nie omdak em echt wil pakken maar omdat de anderen em mij nie willen geven :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

bij voorrang aan rechts is maar 1 ding belangrijk, dat wat van rechts komt. In feite moet je zelfs niet meer naar links kijken, en word je langs links toch gegrepen is de andere in de fout. Het word zelfs leuker, als je op zo een kruispunt aankomt en je wilt rechts afslaan moet je eigenlijk helemaal nergens naar kijken.

Blokker_1999 wrote:
je wilt rechts afslaan moet je eigenlijk helemaal nergens naar kijken.

Zo gebeurt het in luik ook. Gewoon uitrijden tegen 50 per uur.

@ blokker : idd ik pak mijne voorrang altijd en er zijn al veel fietskes in Leuven die hune kak moeten inhouden omdat ze anders op mijn voorruit plakken ma ja die mannen denken dat ze heer en meester zijn daar ...

Icecoldkillahh wrote:
Als je de regels van voorrang van rechts wil leren moet je in luik komen werken, daar leer je die binnen de 5 minuten. Daar nemen ze hun voorrang van rechts aan 50 per uur :shock:

Ja dat had ik ook snel door. Heb mij een paar keer goed verschrokken int begin.

liever zo dan schijtmadamekes die hun voorrang niet durven nemen en daar dan wat in je gezicht staan te kijken terwijl ze voorrang hebben en moeten doorrijden.

Je rijdt dan zelf maar door met het risico dat hun frank opeens valt en ze toch nog gas gaan geven op het moment dat jij doorrijdt.

Voorrang van rechts is ook dikwijls ingevoerd op totaal onlogische plaatsen met als enige doel, het verkeer af te remmen.

op binnen wegen waar er 1 doorlopende baan is en 1 onnozel klein pruts wegje dat van rechts komt is die voorrang toch niet logisch? niemand die de voorrang geeft en niemand die hem durft nemen.

Schaf die af end e rest zal opeens veel logischer worden.

Voorrang van rechts is trouwens iets wat men over genomen heeft uit engeland. Alleen is men vergeten dat men daar links rijdt en dat het hier dus voorrang van links zou moeten zijn.

NeleDK wrote:
@ blokker : idd ik pak mijne voorrang altijd en er zijn al veel fietskes in Leuven die hune kak moeten inhouden omdat ze anders op mijn voorruit plakken ma ja die mannen denken dat ze heer en meester zijn daar ...
als je gelijk halen je dan meer waard is dan het leven van een fietser....

je mag je voorrang nemen wat niet weg neemt dat je niet voorzichtig moet zijn en zeker tov zwakke weggebruikers want het zal jou kind maar wezen dat (aangezien ze geen rijbewijs heeft en dus verkeersborden van voorrang niet kent) dat omver gereden wordt enkel en alleen omdat omdat het je recth was.

ik werk in hartje antwerpen en rij elke dag met de auto door antwerpen noord en daar nemen ze ook allemaal hun voorrang tegen behoorlijke snelheden, zijt gerust stoppen of uitwijken zal je .

als ik zelf op die plaatsen voorrang heb , rem ik automatisch af want de kans dat de tegenpartij verzekerd is ik vrij klein in bepaalde straten...

Quote:
(aangezien ze geen rijbewijs heeft en dus verkeersborden van voorrang niet kent) dat omver gereden wordt enkel en alleen omdat omdat het je recth was.

Euh dat is wel verkeerd gezien van jou hoor.

Iedereen die zich in het verkeer begeeft MOET de verkeersregels alsook de verkeersborden kennen.

Ik heb zelf 4 kinderkes en ik moet zeggen dat ik sinds ze kunnen spreken / lezen en als ik ze meenam in de auto met hen steeds de verkeersborden bekeek en zei wat deze betekende.

Als je kind het niet op school leert , dan vind ik dat je het zelf aan je kind moet aanleren.

Wat niet wegneemt dat een autobestuurder niet voorzichtig moet zijn met fietsers is de buurt.

Ze hebben al een paar keer mijn zoon en dochter op een rotonde bijna van hun sokken gereden!

Je bent toch verplicht om defensief te rijden? Voor alle duidelijkheid, NIET in de betekenis van " 't is mijne voorrang, en 't blijft de mijne."

defensief ok, maar zoals je zegt, tis mijne voorrang, en tblijft de mijne, want sinds die 'vernieuwing' is het STEEDS jouw voorrang als ge van rechts komt, dus

Ja, maar heb je daarom het recht om tegen 50km/u jouw voorrang te nemen? Als dat normaal is, wanneer rij je dan roekeloos?

Kinderen kunnen die regels mss wel kennen , maar kunnen het verkeer veel minder goed inschatten dan volwassenen. Als ik op straat kinderen zie fietsen of wandelen dan vertraag ik sowieso, want hoeveel kindjes ik al bijna van hunnen fiets heb zien vallen ... Trouwens stel dat je iemand omver rijdt ook al ben je in je recht, dan moet je er de rest van je leven ook nog mee leven. Liever iets voorzichtiger rijden dan...

leentje wrote:
NeleDK wrote:
als je gelijk halen je dan meer waard is dan het leven van een fietser....

je mag je voorrang nemen wat niet weg neemt dat je niet voorzichtig moet zijn en zeker tov zwakke weggebruikers want het zal jou kind maar wezen dat (aangezien ze geen rijbewijs heeft en dus verkeersborden van voorrang niet kent) dat omver gereden wordt enkel en alleen omdat omdat het je recth was.

ik werk in hartje antwerpen en rij elke dag met de auto door antwerpen noord en daar nemen ze ook allemaal hun voorrang tegen behoorlijke snelheden, zijt gerust stoppen of uitwijken zal je .

als ik zelf op die plaatsen voorrang heb , rem ik automatisch af want de kans dat de tegenpartij verzekerd is ik vrij klein in bepaalde straten...
.

holaaaaaaaa iedereen die zich in het verkeer "smijt" moet de regels kennen hé ook kleine kinderen (ze krijgen ook onderricht op school daarvoor denk ik).

Secundo: iemand het recht van voorrang ontnemen door te denken ik ben fietser en hij/zij zal dus wel stoppen is even agressief en onjuist.

ik rij ook regelmatig fietsers en bromfietsers uit hun zadel. Laatste keer moeten zijn ballekes zelfs vree toekske gekregen hebben gezien ze bovenop zijn stuurke bleven haperen (was niet gewond hoor alleen nogal geschrokken). Ik heb daar geen scrupules over nog spijt of wroeging.

ietsers moeten idd leren dat ze NIET OVERAL VOORRANG hebben. Is vrij duidelijk hoor staat aangeduid op de grond of met verkeersbord en in vele gevallen zelfs tesamen. Nu ja echt iemand ondersteboven rijden doe ik nu ook nie hé alleen ....... zie onderstaande :p :p :p

Voorwat betreft de verzekering. Als je in een ongeval terecht komt waar één van de partijen (voor t gemak zijn er in deze maar 2) niet verzeker d is dan zal jouw schade indien in je recht je worden uitbetaald door de staat. Daar is een speciale kas voor. Beeke soort van slachtofferhulp hihihih wat een term Diezelfde kas zal zich dan keren tegen de niet verzekerde. Alle verzekeringsmaatschappijen steken samen met de staat een beetje geld in die kas dacht

tot slot, voorrang nemen aan 50 pe ruur. ik denk wel dat dat als roekeloos wordt gezien want de stelregel zegt dat je ieder kruispunt met omzichtgheid moet benaderen. In mijn ogen wil dat zeggen da tik een fractie van een seconde stilsta of in ieder geval zeer traag het kruispunt opkom alvoorens mijn voorrang af te dwingen

ps zich als hooligans gedragende wielerterroristen daar ga ik zelfs op mikken met grote snelheid. Gezien de meestal felle pipokostumekes die ze aanhebben is dit een zeer kleurrijk uit elkaar spattend schouwspel.

beeke gelijk vuurwerk maar dan in de zomer overdag

Enig nadeel is de achteraf kermende geluiden. Kan je dat niet aangeven als geluidsoverlast ? want het is echt nie om aan te horen. Direct verdoven is geen optie zeker ? Zo'n slang op den uitlaat met een masker doe ttoch vlug z'n werk niet ????

Een beetje beter mikken Marnix, dan kermen ze niet meer ;)

Dan ben je ineens ook van dat oeverloos gezeik vanaf, want er is toch altijd enen die je niet goed meegehad hebt en dien begint dan van zijn oren te draaien, ge kent dat hé ?? :roll:

Icecoldkillahh wrote:
nee, maar dat zijn letterlijk VELD wegskes, waar ge niet ziet of er iets uitkomt(met zo van die hoge bermen) en in de 5 jaar dat ik rij is er daar nog NOOIT ene uitgekomen, maar ge weet maar nooit en dus voor alle veiligheid wijk ik dan maar effe uit. Maar in buiten op die plaatsen doe ik dat nooit en vertraag ik ook netjes.

Misschien dat gij al in het meer geciviliseerde deel van Limburg woont, maar als je hier uitwijkt op een veldweggeske, dan ligt ge in de gracht zenne (met zo'n hijgende koemuil aan uw raampke)!

Op de echte veldweggeskes hier is het dus niet alleen voorrang aan rechts geven, maar als ge pech hebt dat die tractor/auto ook nog eens uw richting uitwil, dan moet ge ook nog eens 100 meter terug achteruit rijden... :wink: .

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan