• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Niet-isolerende uitvulling?

thommich

Nieuw Lid
Lid geworden
9 mrt 2012
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wij gaan een ingrijpende renovatie doen.
Hierbij gaan we ook een geothermische wp plaatsen met passieve koeling.
Ik weet dat dit beperkte koeling is, maar wil dit wel graag optimaal benutten.

Daarom leggen we ook op +1 vloerverwarmingsbuisjes. Hiermee kunnen we in de winter een lichte basis-verwarming voorzien indien uitzonderlijk nodig, maar ik wil vooral in de zomer dit gebruiken voor de passieve koeling.
Het idee is dan dat ik de massa van de verdiepingsvloer zoveel mogelijk afkoel.
Zo hoop ik ook het gelijkvloers af te koelen (beetje het idee van een "klimaatplafond", maar uiteraard veel beperkter)

Ik had dan ook voor de +1 eerst in gedachten om 5cm PU te spuiten en dan vloerverwarming + chape.
(De 5cm PU dient dan om de elektriciteit en alpex-leidingen weg te werken)
Echter, gezien het hoofddoel de koeling is zou ik dus liever een uitvulling nemen die zo weinig mogelijk isoleert, maar waar ik wel vloerverwarming kan op bevestigen...
Dat ik dan in de winter eventueel wat warmte-verlies van +1 naar gelijkvloers heb maakt niet uit.

Iemand een idee welk materiaal geschikt zou zijn?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Chape en vvw aan de netten binden. Heel werkje, maar dat gaat.
Sommigen laten de leidingen infrezen
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan