NHC dimmer + Floss Aim lampen

Peter Beunnens

Nieuw Lid
Lid geworden
31 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo,

Ik heb 5 x Flos Aim lampen op een dimmer NHC geplaatst, na enige tijd beginnen deze echter te "knipperen".

Op de technische fiche van de lampen vind ik het volgende terug:

Dimming type Mains Cut Dimming / The LED can be dimmed with a «Triac for Led» dimmer approved by Flos

Hoe moet ik mijn dimmer van NHC instellen?

LED 1 Dimbare ledlamp, halogeenlamp met elektronische transformator of gloeilamp - faseafsnijding
LED 2 Dimbare ledlamp of halogeenlamp met gewikkelde transformator - faseaansnijding
LED 3* Dimbare ledlamp of dimbare spaarlamp - faseafsnijding
LED 4* Dimbare ledlamp of dimbare spaarlamp - faseaansnijding
LED 5 Dimbare ledlamp – faseafsnijding
LED 6 Dimbare ledlamp – faseaansnijding
LED 7* Dimbare ledlamp – faseafsnijding
LED 8* Dimbare ledlamp – faseaansnijding

* Deze lampprofielen zijn uitgerust met een boostfunctie. Dit betekent dat de lamp bij het aanschakelen kort fel zal branden alvorens over te gaan naar het gewenste dimniveau (indien de geheugenfunctie geactiveerd is). Deze profielen zijn specifiek gemaakt voor lampen die zich niet opnieuw laten inschakelen in laaggedimde toestand.

Dank alvast !

Meestal neem ik Led 3 als eerste en die werkt meestal al direct.

Ze blijven helaas flikkeren... en kunnen onvoldoende gedimd worden voor de toepassing waarvoor we ze installeerden.

Zou de led compensator van Niko (310-05001) een oplossing kunnen zijn voor dit probleem? Iemand ervaring mee?

Bijlagen

• 1_thumbnail_IMG_8174.jpg
    1_thumbnail_IMG_8174.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 12
Ze blijven helaas flikkeren... en kunnen onvoldoende gedimd worden voor de toepassing waarvoor we ze installeerden.

Zou de led compensator van Niko (310-05001) een oplossing kunnen zijn voor dit probleem? Iemand ervaring mee?
Die gebruikt wel 9kWh per jaar, is misschien in deze tijd toch al iets om rekening mee te houden.

LED 1 Dimbare ledlamp, halogeenlamp met elektronische transformator of gloeilamp - faseafsnijding
LED 2 Dimbare ledlamp of halogeenlamp met gewikkelde transformator - faseaansnijding
LED 3* Dimbare ledlamp of dimbare spaarlamp - faseafsnijding
LED 4* Dimbare ledlamp of dimbare spaarlamp - faseaansnijding
LED 5 Dimbare ledlamp – faseafsnijding
LED 6 Dimbare ledlamp – faseaansnijding
LED 7* Dimbare ledlamp – faseafsnijding
LED 8* Dimbare ledlamp – faseaansnijding
Ik weet niet wat het verschil is van de verschillende "faseafsnijding" settings van een niko home control dimmer. Wat wel duidelijk in de spec van Flos staat is dat je faseafsnijding nodig hebt. Ik zou zeggen probeer alvast elke setting is.

Wat houdt dit dan in? Zijn ze heel diep gedimd?

Die gebruikt wel 9kWh per jaar, is misschien in deze tijd toch al iets om rekening mee te houden.

De compensator zal toch enkel "werken" als het licht aan is? Het "verlies" lijkt mij dan eerder beperkt... of zie ik iets over het hoofd?

De compensator zal toch enkel "werken" als het licht aan is? Het "verlies" lijkt mij dan eerder beperkt... of zie ik iets over het hoofd?
Oh sorry, ik denk dat ik iets over het hoofd zag. Ik dacht dat ie continue verbruikt, maar ik denk dat je gelijk hebt. En dan valt het inderdaad wel mee.
Gaan ze eigenlijk flikkeren ongeacht hoeveel je ze gedimd hebt?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan