Natuursteen vloer met brede voegen voor douchekamer

Lid geworden
26 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
16
Keramiek is het makkelijkt om te gebruiken in de douchekamer. Maar ik verkies een natuursteen voor
het authentiek gevoel en omdat het gewoon ideaal combineert met mijn belgische blauwe steen. 
De gewenste steen is een gezaagde bourgondische (eingelijk Dordogne) kalksteen - Link.

Het oppervlak is dus redelijk glad zodat er niet te veel water in achter blijft 
maar  plaatsing is het mooist met brede voegen van 15-20 mm. De verkoper raadt uiteraard vlekstop aan waarmee de vloer jaarlijks moet behandeld worden. 

1) Kan ik de voegen ook proper houden (schimmelvrij) in doucheruimte

2) Kan ik een carrodrain afvoer en Keralax doek combineren met het leggen van deze steen in stabilise en lijmmortel (barriere van lijmmortel nodig om verkleuring steen tegen te gaan) en hoe moet dit dan gebeuren (gelijk aan keramische tegels ?)

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
298
Punten
83
je zou voor de douche epoxyvoegen kunnen overwegen, daar trekt het vocht niet in en ze zijn beter bestand tegen schimmel. Ik heb het ergens in een showroom gezien waar de epoxy met wat rijnzand gemengd was om een rustiek effect te krijgen, maar ik heb geen diee meer waar dat was (minstens een jaar of 5 geleden :( )

Bovenaan