• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

naden vliesbehang

Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben vliesbehang geplaatst maar zouden ook graag de naden perfect willen afwerken zodat je na het schilderwerk geen naden meer ziet. Kan iemand een prodcut daarvoor aanraden? Gewone plamuur lijkt mij een beetje te grof voor dit werkje.

Alvast bedankt!
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
vliesbehang een cm over elkaar kleven.

met een regel en vlijmscherp breekmes door beide lagen snijden zodat de naden perfect aansluiten.

na het verven zie je de naden niet meer.



Maar als het behang er al hangt is dat wat moeilijker.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
- 1 laag verf geven

- afwerkingsplamuur gebruiken op de naden

- de volledige opp van je muur glad schuren (licht schuren aub)



- afwerken met 2 eindlagen...
 
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de suggesties - de eerste kan ik inderdaad niet meer toepassen (er was mij uitdrukkelijk gezegd "stotend behangen").



Wat de tweede tip betreft: kan je niet gewoon plamuren en twee afwerkingslagen? En vanaf welke breedte van naad is plamuren nodig? Ik veronderstel dat een smal naadje gedekt wordt door de verf?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
We hebben eerst de naden eens geverfd, dan worden oneffenheden al snel beter zichtbaar. Daarna met plamuur naden afwerken en alles schilderen. Eventueel een 2de laag indien onvoldoende gedekt. Was wel voorgeverfd papier.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
bob the builder wrote:
Wat de tweede tip betreft: kan je niet gewoon plamuren en twee afwerkingslagen? En vanaf welke breedte van naad is plamuren nodig? Ik veronderstel dat een smal naadje gedekt wordt door de verf?



Met grondverf ga je geen naden dekken, je maakt ze wel sneller zichtbaar. Als je eerst plamuurt, dan vul je de structuur van het vliesbehang ook op. En dan blijft dat achteraf ook zichtbaar. Een smalle naad kan je plamuren met polyfilla met verf ipv water.
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
261
Waarderingsscore
0
Punten
0
eerst een laag verf opzetten

de naden met polyfilla met verf licthjes bijwerken , laten drogen bijschuren

en op die plekken die je hebt bijgeschuurd terug ff bijwerken met verf

en daarna uwe eindlagen erop schilderen

mvg kevin
 
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dank voor de reacties. Ik had ondertussen ook elders advies ingewonnen en ben als volgt tewerk gegaan:



- vliesbehang (zonder structuur) kleven, naden opvullen waar nodig met afwerkingsplamuur van Red Devil



- twee lagen verf



Niks schuren, niks grondlaag dus. Perfect resultaat.
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
261
Waarderingsscore
0
Punten
0
en zet nu is een halogeen spot zo langs de muur dat uwe muur verlicht wordt :D
 
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Punten
0
kevin1977 wrote:
en zet nu is een halogeen spot zo langs de muur dat uwe muur verlicht wordt :D



Wij hebben geen halogeenspots (komt mijn huis niet binnen :wink: ), maar ter info: wij hebben bijna geen buitenmuren, alles is glas dus zeer veel lichtinval en resultaat is zoals gezegd perfect, ook bij strijklicht :D
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
bob the builder wrote:
kevin1977 wrote:
en zet nu is een halogeen spot zo langs de muur dat uwe muur verlicht wordt :D



Wij hebben geen halogeenspots (komt mijn huis niet binnen :wink: ), maar ter info: wij hebben bijna geen buitenmuren, alles is glas dus zeer veel lichtinval en resultaat is zoals gezegd perfect, ook bij strijklicht :D



is goed toch



maar je zal heel waarschijnlijk matte verf gebruikt hebben

bij een iets lichte glans en strijklicht...zie je zo'n herstellingen zoals jij ze uitgevoerd hebt

je hebt een verschil van ondergrond-structuur waar je op schildert.
 
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Punten
0
Toch niet, het is satijnglans.



Slechts op enkele plaatsen is er nog iets van een naad te ontwaren maar dat is op plaatsen waar ik iets te weinig plamuur heb aangebracht; dit ligt dus niet aan de werkwijze.



Ik vermoed dat het perfecte resultaat gelegen is in de soort plamuur en het zéér zuinig en voorzichtig aanbrengen ervan. Je mag natuurlijk ook niet te mager werken met de verf...
 
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
162
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb het zelfde probleem ... Ik ga gebruik maken van bovenstaande tips, maar,

wat versta je onder polyfilla met verf ?

Is dit een mengeling ?



kan dit evt niet met acrilaat ?



mvg
 
Lid geworden
25 dec 2012
Berichten
90
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik doe het altijd als volgt:

copafinish (zeer dunne afwerkingsplamuur) over de hele oppervlakte met glasvlies aanbrengen.

Nadien schuren en afstoffen. Nadien nog eens over heel het oppervlak met copafinish (superdun laagje) en nadien opnieuw heel zacht schuren (korrel >240).



Primer op, dan eerste verflaag,zachtjes opschuren. 2de afwerkingslaag.



Ik vind dat resultaat zeer effen en mooi! Kruipt natuurlijk wel wat werk in. Maar als ik het verschil zie tussen zo of gewoon geverfd glasvlies weet ik wel wat kiezen.



Als zonlicht schuin invalt op de muur en je hebt enkel de naden met plamuur gevuld, dan vind ik dat je dat steeds blijft zien, ook na 2 of 3 afwerkingslagen met goede verf... Met de copafinish is je muur perfect glad en samen met het glasvlies kan ze tegen een stootje.



Mvg
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan