• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Muur keuken bezetten of cementeren

Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Achter onze huidige keukenkasten zitten nu oude tegels, die wil ik verwijderen vooraleer we nieuwe kasten plaatsen. Zou ik hier achter dan bezetten of cementeren? Voor mij maakt het niet veel uit want je gaat het toch niet zien. De nieuwe kasten komen er terug voor.

Wat droogt het snelste uit? Wil zo snel als mogelijk de nieuwe plaatsen. Want we wonen real en zonder keuken zitten is toch niet zo fijn..

Alvast bedankt
 

I.V.

Zeer Actief lid
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
962
Waarderingsscore
170
Punten
43
Eventueel gyproc tegen lijmen?
Komen er kolomkasten voor of zijn het hangkastjes?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Vulmiddel zoals bv. Ardex A828
 
Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
1 gangkast en de onderste hangen op een rail en steunen op pootjes vooraan. Geen echte hangkast maar ook geen kolomkast. Denk dat Gyproc niet stevig genoeg gaat zijn.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Elke gipspleister zal toch de nodige weken droogtijd nodig hebben.
 
Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Elke gipspleister zal toch de nodige weken droogtijd nodig hebben.
En een cementering zou dit sneller droger? Of is dit vergelijkbaar met gips?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Dat gaat sneller, maar ik zou toch maar opletten om zomaar een muur te cementeren.
Wat zit er aan de andere kant van die muur?
Uit wat bestaat die muur ?
 
Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dat gaat sneller, maar ik zou toch maar opletten om zomaar een muur te cementeren.
Wat zit er aan de andere kant van die muur?
Uit wat bestaat die muur ?
Het een buitenmuur. Muur bestaat uit baksteen
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
1 gangkast en de onderste hangen op een rail en steunen op pootjes vooraan. Geen echte hangkast maar ook geen kolomkast. Denk dat Gyproc niet stevig genoeg gaat zijn.
Stevig genoeg voor wat ?
Een gipslaag is hetzelfde als een gyprocplaat (bij wijze van spreken)
Je hangt je kasten niet aan de gyprocplaat, die is maar 9mm dik.

Als het niet zichtbaar is, waarom moeten dan die tegels weg ?
 
Lid geworden
23 nov 2022
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
1 gangkast en de onderste hangen op een rail en steunen op pootjes vooraan. Geen echte hangkast maar ook geen kolomkast. Denk dat Gyproc niet stevig genoeg gaat zijn.
Stevig genoeg voor wat ?
Een gipslaag is hetzelfde als een gyprocplaat (bij wijze van spreken)
Je hangt je kasten niet aan de gyprocplaat, die is maar 9mm dik.

Als het niet zichtbaar is, waarom moeten dan die tegels weg
Sommige tegels zijn stuk. En het leek me netter om deze dan allemaal ineens te verwijderen.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
1 gangkast en de onderste hangen op een rail en steunen op pootjes vooraan. Geen echte hangkast maar ook geen kolomkast. Denk dat Gyproc niet stevig genoeg gaat zijn.
Stevig genoeg voor wat ?
Een gipslaag is hetzelfde als een gyprocplaat (bij wijze van spreken)
Je hangt je kasten niet aan de gyprocplaat, die is maar 9mm dik.

Als het niet zichtbaar is, waarom moeten dan die tegels weg
Sommige tegels zijn stuk. En het leek me netter om deze dan allemaal ineens te verwijderen.
Om dan snel te bezetten, moet niet "dat" zijn, want niet zichtbaar.....
En dan zorgen maken dat het niet snel genoeg droog is....
Ik zie het nut er absoluut niet van in. Je creëert een probleem dat er nu geen is
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.793
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Als het snel moet gaan, dan moet je noch pleisteren, noch cementeren. Dat vraagt allebei om een droogtijd die je niet anders kan dan respecteren. Op veel plaatsen wordt er helemaal niet gepleisterd achter de keuken.
Alles afkappen en je keuken zo monteren of een houten regelwerk voorzien om uit te latten. Tussen onderkasten en hangkasten voorzie je dan een spatwand. Boven de hangkasten een front tot tegen het plafond. Alles weggewerkt.
Kan ineens samen met de plaatsing van je keuken. Droge afbouw.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Om de luchtdichtheid te garanderen zal er toch iets van soort pleister geplaatst moeten worden hoor.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan